osw Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 Etter to år med 260 rem. er trangen etter en "ny" rifle i 6,5 cal. påtrengende. Tror jeg gjorde et kupp for et par uker siden da jeg kjøpte en Tikka m55 Master Continental Varmint (makan til navn ) i 308, meget rimelig. Har ikke fått testa 308 pipa grundig, men foreløpig ser den ut til å gå rimelig hyfsad, men akk så kjedelig Tanken er en lang og småfeit Krieger pipe.Vil benytte 130-140 gr kuler, så jeg lurer på hvilken riflestigning som passer, 1-8 ? Kreasjonen vill bli putta i en Boberg sporter stokk, org. stokken kan forøverig brukes. Hvis noen kan forbarme seg og selge meg et par 6.5-47 hylser er jeg evig takknemmlig. Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stille 6,5x55 Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 (edited) xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Edited September 25, 2011 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
osw Posted September 19, 2009 Author Share Posted September 19, 2009 Har lest til øye ble stort og vått og sikla. Morten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Osse Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 Hei, når det gjelder stigning, min pipe med twist 1:8,5 stabiliserer 140 gr Berger VLD. Og denne blyanten er vel blant de lengste kulene. mvh Osse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts