Jump to content

Alternativ kolbe/skjefte til Sauer 202


skru-det-ihjel

Recommended Posts

Det begynner å bli mer og mer åpenbart at en syntstokk til 202'en hadde vært tingen...

Trestokken på classicen ser ut til å tåle vestlandsvær heller dårlig, og ikke bare fra et estetisk ståsted.

Sauer syntstokken er grei-eneste er at prisen synes å være litt drøy :mrgreen:

Spørsmålet er: Finnes det alternativer?

Og hvor får man event tak i en brukt syntstokk?

Link to comment
Share on other sites

Mener at mcmillan skulle ha noe, men finner ikke noe på deres sider???

Tyristubben er nydelige både teknisk og estetisk,-men neppe et steg i riktig retning når det skal drages rundt i skog og mark :(

Trodde det skulle være en enkel sak å få tak i en brukt, i og med det er blitt solgt en god del både KKC og Tyristubben til Sauer 202,- men det er kanskje bare classic'er som er røket til?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

ser at de alternativene som kommer opp her ang stokk til sauer 202 så godt som bare er norske, vil da vel tro at der sitter folk i andre land og som lager stokker til sauer202 ?

 

går selv og vurderer ny stokk til saueren, men vet ikke helt om de to norske alternativene er helt hva jeg ser etter. prøvde meg en runde på google uten særlig lykke...

 

har sendt mail til Mc Millan, så får se hva de svarer.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Det eneste alternativet er å få tak i en brukt dersom en vil ha et billigere alternativ. Lone Wolf rifle stocks http://www.lonewolfriflestocks.com/ laget syntetiske stokker til Sauer 202 for en del år siden. Imidlertid er det slutt på det. Jeg var på utkikk etter en lings stokk. Jeg tror Idar Holm på jaktdepotet har en Wolf stokk. Dersom flere hiver seg på som interessert lager de kanskje flere

Link to comment
Share on other sites

Det begynner å bli mer og mer åpenbart at en syntstokk til 202'en hadde vært tingen...

Trestokken på classicen ser ut til å tåle vestlandsvær heller dårlig, og ikke bare fra et estetisk ståsted.

Sauer syntstokken er grei-eneste er at prisen synes å være litt drøy :mrgreen:

Spørsmålet er: Finnes det alternativer?

Og hvor får man event tak i en brukt syntstokk?

 

Mener å huske at det var en som støpte sin egen stokk av glassfiber her inne til en 202?

Link to comment
Share on other sites

Jeg gjør i disse dager glassfiberstokken min til 202 ferdig. Har igjen duracoating før jeg legger ut bilder her så det drøyer nok noen uker enda. Har blitt meget bra og lett :D Vurderer derfor å selge synthstokken min med kolbehøyer. Ta det på PM om det er interessant.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Ukrainer jeg googlet meg fram til. Han er vel opptatt med et visst naboland en stund fremover, men hadde planer om å produsere et visst antall i år. Har litt lyst på, sjøl om KKC-en min gjør jobben.

 

Fjesboklenke:

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1723268684468071&id=100003548698912

 

Bildene er fra en testbruker, ikke produsenten. 

Link to comment
Share on other sites

Original syntetisk stokk fra Sauer er rett og slett kjipere laget, bla mindre vridningsstabil pga at den er mykere. Sauerstokken virker på meg som en plaststokk, mens Mcmillan sin er en skikkelig glassfiberstokk. Er bare å holde i stokken, så kjenner man tydelig forskjellen. 😁

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...