exmil Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Hei, Jeg driver med et rifle prosjekt. Var heldig og fikk kjøpt en M67 skarpskytter rifle fra Forsvaret. Den har som kjent en låsekasse fra mauser m98 med noe tyngre løp. Jeg har planer om å få montert en kikkert og fjernet diptersiktet for å gjøre den litt mer jaktvennlig. Er det noen som har noen erfaring med hvordan siktekornet foran på løpet kan fjernes? Virker som det kun er presset på løpet. Bakkant på låsekassen er slipt i en vinkel. Her vil det kunne være probemer med å få festet basis for kikkertsiktet. Hva slags fester er det mest hensiktsmessig å gå for?. Kan dette gjøres av en amatør eller må det gjøres av børssemaker?. Trenger også et nytt avtrekk da dette manglet på geværet. Ønsker meg i utgangspunktet et Boyd eller et Timney avtrekk. Er det noen som har noe slikt liggende og ønsker å selge det for en overkommerlig pris. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts