Jump to content
Bukke

Hva har visakortet blitt svidd på idag?

Recommended Posts

Morro at de nesten kom samme dag, med tanke på at jeg spesialbestilte Rugern i Februar.

Stor takk til våpen-søilen 😁

42675069_155108872091389_5318674116801200128_n.jpg

Edited by bjoerkeng
  • Like 1

Førjulsgave til far.

GRS Bifrost til en gammel Mauser, unødvendig men artigt.

Edited by Lillefix

Nok leketøy til å fylle opp baki Jeepen forrige helg og enda mer for kommende helg. Konen har det travelt.

Firehjulstrekkerlubbene organiserer julepresanger til unger som ikke har så mye på denne tiden. Dessverre kan jeg ikke være fysisk til stede i år. 

Edited by Thor

On 9/6/2018 at 9:55 AM, Bartemannen said:

Hehe.

Fikk meg til å tenke på en episode jeg så for ca 10 år siden på et program på MTV som het "MTV Cribs".

Der dro de rundt til forskjellige stjerner fra musikk, film, idrett etc hvor de prøvde å overgå hverandre med bling, sportsbiler og glorete hus.

Et morsomt unntak var en mørkhuset basketspiller.

Mens de andre som sagt skulle ha så fete partykåker som mulig så hadde denne karen kjøpt seg en stor tomt på utsiden av byen. Der hadde han en svær hall med diverse kjøretøy: 18-hjuls lastebiler, dumpere, gravmaskiner,  traktorer .... you name it. 

Og han hadde blant annet laget flere sandtak og lignende på tomta.

Så mens lagkameratene duret rundt med 18-årige silikondamer i sine Porscher og Ferrarier, så kjørte denne karen rundt med dumpere og flyttet sand, gravde grøfter og annet moro.

Gøy at noen tør være seg selv til tross for berømmelse og penger, og bare gjør akkurat det som menn synes er moro: maskiner, mekanikk, skyting og fysisk arbeid :-)

I min ungdom for veldig mange år siden så "lånte" vi anleggsmaskinene til et eller annet selskap som faren hans hadde leiet inn for å utvide jordet på gården. Kan med hånden på hjertet si at å leke sandkasse med ordentlige hjullastere osv. er mye morsommere enn lekehjullastere. Forbausende enkle å operere er de også. Skjønner egentlig ikke hvorfor man trenger egne sertifikater på sånt. Maskinene ble parkert fint tilbake etter bruk og vi hørte aldri noen ting, men de stusset sikkert litt over at f.eks en stor sandhaug plutselig hadde flyttet seg 50 meter.

• Haha 3

Jeg begynner å lure på om fruen er blitt bekymret for konsulentvirksomheten min i Midt-østen og Afrika etter hun kom dragende på denne i går som erstatning for den gamle, utslitte Swiss Army sekken jeg bærer kontoret mitt i. 😁😁😁

• Like 1

Montering av motorvarmer og skifte av drivknute. Tre ekstralys er på plass, så jeg (kanskje) ser elgen litt tidligere...

Nytt .22lr Conversion kit for 9mm Tanfoglio.

Litt tight, børsemaker må antakelig tilpasse, tør ikke presse på plass.. Noen kan smette rett på plass - andre ikke. Passe pris, nydelig kvalitet. Forventer at det funker med riktig ammo, men usikker på presisjon. Om den kommer inn rundt sju-åtte-ni centimeter på femogtjuemeter`n så er vi vel der.  Er jo en våpendel, og anskaffa for billig mengdetrening. Med den presisjon jeg forventer så er dette ikke  noe konkurransejern i det hele tatt, selvfølgelig. Men vi får se - artig sak i alle fall denne. Har prøvd slike sett før, og de er rett så morsomme. Litt av moroa blir jo å teste ammo, for jeg antar denne også kan være litt "kilen" på ammo. Må vel raske sammen noe forskjellig og prøve etter hvert. Siden jeg daglig tar alle gleder på forskudd - detta blir bra!

Måtte oppgradere litt herpet utstyr etter den siste langturen min.

Ny HP x360 laptop med 256 gig SSD, USB C hub med 4k, ethernet og et par ekstra USBer pluss en ekstern Blu-ray drive.

iPhone 8/256 gig med trådløse ladere for bil og nattbord.

For å balansere det hele så oppgraderte jeg like godt et par ARer også med to nye innskyvbare kolber (Hogue/Magpul STR) med buffer tubes fra Strike, noen QD endeplater fra Bravo, et lass med magasiner i 6.5 Grendel og 9mm og en Picatinny hylsefanger. 

Ruger MKII Bull Barrel – «When less is more»

En ung skytter lurte på om han burde kjøpe en slik enkel brukt .22 pistol. Han skulle få den rimelig (var det han hadde råd til), og da kunne han heller bruke penger på ammo, slik at han kunne lære seg å skyte. Sa han..Han hadde imidlertid fått så mange råd om dyre pistoler, men hadde ikke råd, så han var litt lei seg. Jeg syntes imidertid gutten hadde en smart tanke, og anbefalte kjøp. Jeg støtte tilfeldigvis på ham på kjøpesenteret i går ettermiddag, bittelille julaften, og han sprudlet av glede. Jo, Rugeren var undervegs, og han håpet å få den i mellomjula – om det nå bare ga seg en mulighet for å prøve den! På sikkerhetskurset hadde han blitt fortalt at det ikke bare var å skyte overalt, så han måtte sikkert vente til nyåret, og det var åpen bane. Men han kunne jo tørrtrene i jula i alle fall. Kjempeglad og fornøyd var han, endelig eget våpen.

Dette hensatte meg i god julestemning; gleden over de små ting. Gleden over en Ruger (som også jeg starta med), og den lengselen hans etter et nytt år, som ville gi ham gode stunder på skytebanen. Akkurat nå langt mer verdt enn mine egne nyanskaffelser.

Jeg fikk bare lyst til å ønske alle gode kammervenner ei minnerik Jul, og et nytt År med gode, enkle opplevelser. Ta vare på dem.

• Like 5

Togbillett London - Manchester, Airbnb i Manchester, og kampbillett. Solskjærkamp om knappe fire uker!

Og nok en drivknute, begge viste seg å være dårlige.

I anledning ingen spesiell anledning har jeg spandert på meg en aldeles nydelig Hans Larsen tennstempelrifle.

• Like 2

Nissen kom sent i år og han kjørte UPS truck.

Midway var så snille at tilbydde meg en ordre med bursdagsprising og gratis frakt. Følgelig ble det siste versjon Vortex Viper PST med det flettnye EBR-2D retikkelet, som ikke finnes i Strelok enda pluss Vortex Cantilever montasje og linsebeskyttere. Godt under 7000 kroner for hele ruklet. 

Jeg la på et Primary Arms 3x prismesikte i FDE med 7.62x39mm ACSS retikkel, som kom på under 2500 kroner med montasje og linsebeskyttere.

Man klager ikke på slike priser og dermed er de to siste AR’ene fra i fjor ferdige så fort jeg får tid til å skru litt mer.

D4F9729C-CEBA-4600-AFB9-C0F62851520C.jpeg

Edited by Thor
  • Like 1

tja i dag har kortet blitt svidd på ny jaktbil!

Lenge vært på leting etter en brukt pickup til +/- 200k som ikke er rundbulket og utbrukt.
Det finnes ikke, så bestilte en fabrikkny Isuzu D-max!

skal bli et artig bekjentskap (håper jeg)

• Like 1

11 timer siden, DoctoRoy skrev:

I dag ble det brukt på en Husqvarna 33 i 5,6x35R Vierling. 

Hva var straffenivået for å legge ut slike "stikk" uten bilder igjen? 9_9

Vi sporer opp vedkommende og maler bilen, huset og bikkja hans eller hennes griserosa med lilla striper og neongrønne prikker

• Like 1
  • Haha 1

På 22.12.2018 den 16.22, BC.Airn skrev:

Nytt .22lr Conversion kit for 9mm Tanfoglio. Er jo en våpendel, og anskaffa for billig mengdetrening. 

Kjenner jeg er litt misunnelig... Mitt våpenkontoret anser vekselsettet som eget våpen. Har diskutert dette flere ganger med de, men resultatet er det samme... 

2 timer siden, Jibrag skrev:

Hva var straffenivået for å legge ut slike "stikk" uten bilder igjen? 9_9

Skal poste når den er i hus :wink: Får jeg strafferabatt da? 

• Like 1

2 timer siden, Olesøn skrev:

Leste du ikke de to foregående postene?

Hva om jeg liker striper og prikker? 😎

• Like 1

På ‎07‎.‎03‎.‎2019 den 11.47, Spinnvillt skrev:

Kjenner jeg er litt misunnelig... Mitt våpenkontoret anser vekselsettet som eget våpen. Har diskutert dette flere ganger med de, men resultatet er det samme... 

Våpendel er klart definert, skulle ikke være til å misforstå. Prøv igjen. Husk at dette uansett ikke blir noe konkurransevåpen med .22lr toppen på, sant.

Du kan skyte konkurranse - men uegnet. Om du har en gammal DBS Intruder sykkel, så kan du kjøre downhill i Åre - men den er jo uegnet. Ser tegninga i argumentasjon?

For mengdetrening og morofaktor helt tipptopp og skøy. Et lite tankekors i hverdagen: Rimeligste .22lr ammo koster vel 70 øre, men 9mm på XXL tilbud rundt to kroner...

Forsvinnende liten forskjell egentlig. Men jeg er enig med deg - 22.lr er en fascinerende patron, trenger ikke annen grunn da :-)

Dro kortet på et par kartonger Bismuth haglammo. Fikk dem grisebillig da butikken var lei av å ha dem i hyllene.

Vinnvinnsituasjon: Billig ammo til meg - de slapp mer rentetap 😂

• Like 1

6 timer siden, BC.Airn skrev:

Våpendel er klart definert, skulle ikke være til å misforstå. Prøv igjen. Husk at dette uansett ikke blir noe konkurransevåpen med .22lr toppen på, sant.

Du kan skyte konkurranse - men uegnet. Om du har en gammal DBS Intruder sykkel, så kan du kjøre downhill i Åre - men den er jo uegnet. Ser tegninga i argumentasjon?

For mengdetrening og morofaktor helt tipptopp og skøy. Et lite tankekors i hverdagen: Rimeligste .22lr ammo koster vel 70 øre, men 9mm på XXL tilbud rundt to kroner...

Forsvinnende liten forskjell egentlig. Men jeg er enig med deg - 22.lr er en fascinerende patron, trenger ikke annen grunn da :-)

Jeg har prøvd, flere omganger... Men får samme svar... Men på alt annet er det aldri problemer... 

Ramla over et sett peltor sporttac hørselvern til 300kr på Europris, kjøpt uten noe mer vurdering.

8 hours ago, HotShot said:

Ramla over et sett peltor sporttac hørselvern til 300kr på Europris, kjøpt uten noe mer vurdering.

Huh, restvare fra en eldre kampanje eller? Kan ikke huske å ha sett noe slikt i noen av EP butikkene her omkring.

Old school >'80s Remington 870 Ekspress trenger ikke bilder... Passelig "beat up" stokk og fortre men fortsatt en myk og velsmurt mekanisme og ikke minst gjennomprøvd... Såpass billig at den utkonkurrerer nye Billigpumper med 2x.. Da var det bare å få det heim... 😉 

Edited by Spinnvillt
  • Like 1