Jump to content
Bukke

Hva har visakortet blitt svidd på idag?

Recommended Posts

Jeg har handlet ny komfyr til fruen. Ny oppvaskmaskin også. Og så har hun attpåtil fått nå datamaskin. Men innimellom alt dette har jeg lurt inn et kjøp av en Ruger Redhawk i 44 til meg selv. (stor lykke) :D:D:D:mrgreen::mrgreen:

3 stk 10-skudds magasiner i 30-06 til Howa fra Brownells. Desverre hadde de bare 2 på lager, så for å slippe 159 kr i frakt venter jeg med å få dem tilsendt til de kan sendes samlet.

Litt barberingssnacks hos Taylor of Old Bond Street. Der kunne jeg ha lagt igjen mye penger! Fikk også handla meg en ny klippemaskin på en Superdrug så man får holdt den lille resterende hårveksten i sjakk!

Ellers ble det litt tollfritt på heimvegen.

Gander Mountain har pågående opphørssalg. I dag ble det er par Bushnell Elite kikkertsikter, tre stk. Noreen AR lowere og et lass med Bushmaster AR magasiner. Kjerringa fant seg er nytt sett aktivt hørselvern i rosa og fiolett også.

Halv pris ?

Det begynte å hope seg opp med AR lowere etter diverse besøk på konkurssalget til Gander Mountain. Følgelig så kjøpte jeg inn diverse deler og benyttet reservedelslageret mitt til å sette sammen tre stk. våpen. Det ble en 16" i 9mm (Colt magasiner) og en 16" i .300 BLK, begge med MFT innskyvbare kolber, Magpul pistolgrep,  flat top uppers med 15" keymods med topp rail. 9mm fikk en gammel Aimpoint jeg hadde liggende og .300'en fikk rustfritt løp, Nikkel-Bor BCG og en Nikon 300 BLK kikkert med orginalmontasje. Sistemann, i 5.56, fikk KAK Shockwave pistolbuffer og armskinne, ergogrip og en quad rail 10.5" upper med rustftitt løp og en Bushnell rødpunkt i Vortex Tac ringer. Dermed er ikke de maskinerte Noreen lowerene mine papirvekter lenger og jeg kan begynne å fundere på neste AR prosjekt. Jeg har mistet oversikten over hvem som har produsert alle smådelene jeg har liggende, men 9mm karabinen trengte diverse ekstradeler fra Spikes for å fungere. Jeg følgte også standarden min med hurtigfester alle veier for remfester og triangulære håndstøtter. 

Nei - jeg gadd ikke å dokumentere noe av dette, det blir for mye mas når man bygger tre stk. AR på en gang :) 

I tillegg så fikk jeg snappet opp en Marlin XT-22 med en Nikon rimfire prostaff med kulebanekomp på 20 MOA EGW skinne, en Savage M16 med Nikon 223 kikkert og en kort Remington 11-87 20ga med rødpunkt på løpsmontert skinne. 

Kunne sikkert rasket med meg mye mer av våpen, men jeg konsentrerte meg om de beste dealene og da ble det mest optikk, montasjer og ringer, hundeutstyr, ladeutstyr osv., osv. 

Edited by Thor

Da var vi på den årlige NRA konferansen i går og slet skosåler. Jeg måtte selvsagt innom DSArms stand for å tilfredsstille FAL fetisjen min. 

Min kone har begynt å mase om en ny AR (igjen), så jeg ba henne om å ta bilder hos de ulike leverandørene for å komme opp med idéer. Selvsagt finner hun den perfekte upperen på veggen til DSA og drar den rett til forhandlingsbordet.

Resultatet var:

DSA 5.56x45mm 16“ flutet løp i rustfritt med midlength gass tap. Glassblåst med fosfat finish.

Geissele lavprofil gassblokk og rør profesjonelt montert med dimples og nitede settskuer.

Geissele 13“ M-lok handguard med Desert Earth coating

DSA A3M4 upper, ferdig montert med DSA deler.

DSA BCG med FAL sand cuts og nikkel-teflon coating. Gas key med nitede skruer, osv.

DSA ladehendel med nikkel-teflon coating

Hele rukkelet skrudd sammen av DSA.

Total prislapp etter min «20 år som fast kunde rabatt» og konens forhandlingsevner: $500.

Jeg er fornøyd jeg.

Nå må jeg bare finne en grei lower jeg kan få ceracoated i samme farge som handguards og få brukt Yankee Hill rabatten jeg fikk orget meg ved deres stand til å bygge ut resten. 

Mk. 8. De ligger rundt $300 i utsalgspris.

Ser ut som om det skal en Spikes lower på denne her med titanpinner som aksent. Geissele lager dessverre ikke avtrekk i nikkelfinish, men det gjør FailZero. Det eneste som får lov til å være svart er receiverene og buffertuben har jeg fått beskjed om. Det betyr pistolgrep og innskyvbar kolbe i Desert Dirt. Enkel Cerakote jobb.

Regner med at jeg får lurt inn svart kikkert, BUIS og tofot også 😁

Edited by Thor

Jeg satt og niglodde på Mk8 selv her ei stund. 13" koster 3500kr eller røffli $400, skal du ha 15" er du plutselig oppe i $700. To svindyre tommer altså..

Ang. avtrekk i nikkel: Hiperfire ;)  

De ligger på $300 hos bl.a. OpticsPlanet. At 15" er en del dyrere overrasker meg ikke. Jeg regner med at basen må forsterkes for å ta opp kraften en tofot gir via vektstangprinsippet.

Standardleverandøren min for bl.a avtrekk er Primary Arms, som er ca. 30 minutter med bil fra meg. Jeg får se hva de har inne og hva jeg kan få en brukbar pris på.

Disse var på tilbud for $80 denne uka, så jeg bestilte to. Den ene er til konens DSA upper, den andre går sannsynligvis til et hendig 16" prosjekt i .458 SOCOM.

B0396EBE-BC5B-43FC-A7E6-65425732C790.jpeg

• Like 1