vulcan Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Jeg kjøpte for en tid tilbake en heldempet Ruger 10/22. En jobb gjort hos Alm våpen. Når jeg snur på denne hører jeg en raslelyd fra den innerste delen av demperen(kruttrester?). Kan jeg enkelt gjøre noe med dette selv? Kikkerten som fulgte med var rimelig sliten, så jeg har fått låne kikkert av en kamerat. Jeg kommer til å kjøpe en ny selv, men tror jeg bør bytte montasjen også da ringene som fulgte med var så høye at jeg nesten hadde haka oppå kolben. Vet ingenting om kvaliteten på hverken ringer eller basen som fulgte med. Nå har jeg for moro skyld satt kikkerten i et par kinesiske ringer som fulgte med et luftgevær, disse er lave og jeg syns det viker mer fornuftig. Stokken er en synt sak fra Hogue. Noe mer data på den finner jeg ikke noe sted. Ønsker meg tips og råd rundt dette med montasje, bør jeg bytte basen eller holder det med ringene? Hva bør jeg evt. gå for? Kikkerten jeg har sett på er denne: http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=224369 Foreløpig er det helt klart skyteferdighetene som setter grensen, men jeg lurer litt på hva jeg kan forvente av presisjon fra denne rifla. Er det realistisk å snakke om 100m? Hva må i tilfellet byttes/modifiseres? Regner med det er mange her som har konkret erfaring med slikt våpen så deres synspunkter mottas med takk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tikkakjell Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 her er ein link om pussing av heldempet salong fra alm http://alms.no/index.cfm?id=109424 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 std 10/22børser er ikke kjent for superpresisjon. ca 20mm på 25m er det beste jeg har fått til med 10/22 og stdpipe. Morten Vinje har visstnok fått til bedre, men da er kassa beddet, pipa lagt fri og kronet, i tillegg til at det er prøvet forskjellig ammunisjon for å få presisjon. min er hos børsemaker for å få skåret gjenger og skrudd inn ei skikkelig pipe, jeg synes det er verdt å bruke litt kr på en skikkelig pipe, og kunne bruke den patronen jeg vil bruke, fremfor den som går bra nok i børsa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts