C.E.A. Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 Normalt pusser jeg etter hver gang jeg har vært på banen og skutt, selv om jeg bare har skutt ganske få skudd, 5-10 skudd gjerne. På sensommeren i år var jeg litt slurvete med dette og et par ganger ble riflene satt rett i skapet. På torsdag skulle jeg sjekke min Rem 700 med LW løp i .300win.mag. med samme ladning som sist høst. Den gikk som ei ræv, tror jeg var oppe i rundt 6cm sidespredning på 100m, det er ca slik den normalt går på 300m eller lengre med nevnte ladning. Litt fortvilet begynte jeg å lete etter eventuelle feil men fant ingenting. Min venn Andre som var med antydet at hans .270WSM var veldig ømfintlig etter ca 10 skudd, han sjekket munningen min og mente der var endel kobber der. Jeg kjørte hjem og pusset grundig både med det ene og det andre og løpet ble igjen ganske svart og sølv inni. Fredag morgen var der vindstille og fint og jeg kjørte på banen, satte meg på benken og skjøt 3 skudd, 16mm spredning på 100m. Hadde stilt litt for en annen ladning på forsommeren, stilte så 3cm til venstre og det flyttet seg 3cm og satt midt i. Jeg har ladet alle mine riflepatroner selv, i en mangde kaliber, siden 1974 og trodde jeg hadde kontroll på "alt" men hovmot står for fall. Det er når man tror at man kan noe at man plumper uti åpenbart. Følte meg litt avkledd her. Kanskje dette kan være en trøst for andre som har "mistet" presisjonen med god-ladningen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts