Petit Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Hadde en artig opplevelse i går. Var ute med gamle hunden Vi var ute en stund og tok en kaffi pause. Effi kom inn, og mens jeg satt å klappet henne, så fikk vi se noe hvitt inne i skogen på ca 40 m. Koblet Effi, da jeg begynte å lure på om det var en hvit gjeit som kom ruslende. Syntes det var merkelig, da ingen i nærområdet driver med gjeiter. Dyret kom etter litt ut av tetten, da ser vi at det er et rådyr, helt hvitt. Effi får også øye på det og begynner å bjeffe, rådyret står noen sek før det vender og forsvinner i skogen. Effi slippes, herlig det ble en los på ca 1tim 20min. Rådyret ringet og kom forbi oss en gang til på kansje 30 m. En heftig opplevelse, har hørt om hvite rådyr, men aldri sett det før. Noen andre som har sett hvite rådyr? M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reinhard Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Jeg har aldri sett bilde av hvitt rådyr engang, og vel knapt hørt om det. Hva med å ta med kamera nestegang du er på der omkring? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taiko Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Heisan. Det er et kje og en geit her ute som jeg vet om per i dag. Så hvem vet, kanskje det blir hvitt losdyr under en prøve i helgen mvh Taiko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prasmus Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 TA MED KAMERA neste gang dere skal ut! Et hvitt rådyr bare MÅ jeg se bilde av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taiko Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Har vanligvis det, sist jeg så geita med de to kjeene hvor det ene er hvitt så var det veldig nære at vi fikk tatt bilde Den hvite geita har vært fredet av jegere i 2 år nå mvh Taiko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Heisan.Det er et kje og en geit her ute som jeg vet om per i dag. Så hvem vet, kanskje det blir hvitt losdyr under en prøve i helgen mvh Taiko Hepp, hørte du sa det ja, jeg tar uansett med videokamera utover! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petit Posted September 2, 2009 Author Share Posted September 2, 2009 wow, om jeg skal få se et hvitt rådyr til ville jo vert helt utrolig da Pleier å ha med videokamera når jeg trener hund, men pga regn,regn,regn har det lagt hjemme i år Men fremover skal det bli med, helt klart M Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G.Larson Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Så ett rådyr her ifjor som var så lyst i pelsen att det grensa til hvitt, men helt hvitt var det ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taiko Posted September 2, 2009 Share Posted September 2, 2009 Får rette litt, det kjeet jeg nevnte er ikke helt snehvitt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts