Jump to content

Kjøttpriser


losn1990

Recommended Posts

begynner å få mange henvendelser fra folk som vil kjøpe kjøtt nå.. og fryseren rommer snart ikke mer.

 

Så starter denne tråden for å dele kilospriser/stk.-pris på-

 

ca. snittpris etter tips fra dere;

 

elg: kjøttdeig: +/- 100 kr./kg. steik: 150 kr./kg filet: 170-220 kr./kg

hjort: Blandet skrott: 70-85 kr./kg

rådyr: 1000-1500 kr. per stk. voksent dyr

 

due: 35

and: 45

gås: 250

 

 

tiur: 500 kr.

røy: 300 kr.

orrhane: 150 kr.

orrhøne: 150 kr.

jerpe:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Synes du er billig på fugl.

 

Hvor mener du jeg burde ligge på fugl?

Hvor ligger f.eks du i pris på de eksemplene jeg mener?

 

Jeg selger ikke kjøtt utenom til venner og bekjente, så det kan ikke sammenlignes. Men ta betalt for kjøttet ditt, de som kjøper fugl er ute etter kvalitet og betaler mere for det. En voksen tiur, nok til en fin middag for 6-8 personer, er verdt mere enn 500 kr. Dette er ikke hverdagsmat, legg på ihvertfall 20-25% uten å blunke.

Link to comment
Share on other sites

Mange av vilt slakteriene gir 70 kroner kiloen for hele elge. Så prisen fra privat ligger vanligvis litt høyere.

 

Har tatt 50 kr kiloen for rådyr, er nok noe lavt. men skal ikke tjene noe særlig på det. Og det går stort sett til venenr og bekjente. Vet mange ligger på 75 kr.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Selger stort sett for selvkost. 80-85 kr pr kg. ferdig partert. (elg og hjort) Rådyr =stykkpris. ca 1500 pr stk uansett vekt. Er litt snillere med kalv da :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Har solgt elgkjøtt flatt for 125 kr kg, være seg kjøttdeig, steiker, suppekjøtt indre/ytrefilè.

 

Skal sies at de ikke får plukke ut indrefiler og ytrefiler, de kjøper hele bakken med kjøtt.

 

Og folk kjøper, selv tjener jeg ikke mye på det, husk, er mye bein som man betaler for ved slaktevekt.

 

Edit: litt tilleggsinfo.

 

Sako_35

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vi har solgt hjort for 85 kr per kilo. vi selger kun hele eller halve dyr.

Jeg kjenner jaktlag som tar hundre kroner per kilo for hjort, og får solgt det de ønsker.

Mangen betaler rundt 5000 for et hjorteløyve. Hvis det beregnes gjennomsnitt slaktevekt på 10 felte dyr, er den fort nede på 50/60 kg per dyr. Å selge det for under 85-100 kr kiloen synes jeg er for billig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har med hell solgt grågås for 250,- stk. :wink:

 

Det er ingen upris det i grunn, så lenge det er voksen fugl. Eg har fått tilbud om å kjøpe gås, frå gåseoppdrett, til ca 130.- pr kilo, i det konkrete tilfelle, så hadde ei gås med frakt komt på ca 800.-

Og feit oppdretts fugl, kontra villfuggel, tja eg veit kva eg ville ha valgt som julegås.. 8)

Link to comment
Share on other sites

Vært ute med K95'en igjen? :)

Vet ikke hvordan prisene ligger ann i sør, men her i nord er gjerne reinkjøttet endel dyrere enn elg. Får man kjøpt (tam-)reinkjøtt i Nordland og Troms rett fra produsent/reineier vil jeg tippe prisen ligger tett opp mot kr. 100,- for hel skrott inkl. mva. Foredlet i butikk er prisene veldig høye både på elg og rein.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vi selger kun hele og halve dyr,,tar 100kr pr kg for slaktet,og da er det netting på steika og kverna kjøttdeig,biffer og grytekjøtt er markert i fryseposer..Syns det er en grei pris da du må betale 40-50kr pr kg for en TUBE med kukjøttdeig på supern.

Link to comment
Share on other sites

Slakteriet betaler 80kr kg for Kolle

og 80 kr kg for bukk før 20 Oktober 70 etter.

Og 70 for Kalv av Hjort

Så da blir dette prisen til intresserte i år.

Hvor ligger dette slakteriet, har du noen kontaktadresse :?:

70kr kg for kalv av hjort :? personlig er det stort sett kalvekjøtt som kommer i min fryseboks :wink:

 

Hei

Kalven er nok lågere prisa pga mindre kjøttfylde..

 

Ole Ringdal AS

Hellesylt

6218 Hellesylt

 

Telefon: 70 26 91 00

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg selger hele og halve hjort for 100,- pr kilo. Da får kunden det partert,renskjært,stykket i biffer,surrede steker,ferdig skåret grytekjøtt og kvernet kjøttdeig osv.Alt blir vakumpakket i passe mengde og tydelig merket.

Skal en selge stykningsdeler privat så blir prisene deretter.De fineste delene blir dyre,malt kjøtt får en som regel ikke så godt betalt for.Malt kjøttdeig går gjerne for 100,- pr kg,stykker fra lår må jeg ha min. 220,- pr.kg for,og filet tar jeg min. 270 for.Grytekjøtt går for 160,- pr.kg.

Selv om en ikke kan sammenligne seg med butikkpriser,så trenger en ikke gi det bort.Går du i butikker som tar seg betalt for varene ,finner du ytrefilet av norsk hjort til salgs for 450,- pr kg og oppover.Har sett den helt oppi 479,-

Selger jeg spekemorr som er røyka og ferdig tørka går den ikke for under 150,- pr kg

 

Jeg har kjøpt inn utstyr som vakumpakkemaskin,kvern,bygget kjølerom og pølsestapper.Samt at jeg bruker tid på jobben,da tar jeg meg betalt også. Dessuten så er det ikke en standardvare som er lett å få tak i,det er liksom noe ekstra....... 8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg selger hele og halve hjort for 100,- pr kilo. Da får kunden det partert,renskjært,stykket i biffer,surrede steker,ferdig skåret grytekjøtt og kvernet kjøttdeig osv.Alt blir vakumpakket i passe mengde og tydelig merket.

Skal en selge stykningsdeler privat så blir prisene deretter.De fineste delene blir dyre,malt kjøtt får en som regel ikke så godt betalt for.Malt kjøttdeig går gjerne for 100,- pr kg,stykker fra lår må jeg ha min. 220,- pr.kg for,og filet tar jeg min. 270 for.Grytekjøtt går for 160,- pr.kg.

Selv om en ikke kan sammenligne seg med butikkpriser,så trenger en ikke gi det bort.Går du i butikker som tar seg betalt for varene ,finner du ytrefilet av norsk hjort til salgs for 450,- pr kg og oppover.Har sett den helt oppi 479,-

Selger jeg spekemorr som er røyka og ferdig tørka går den ikke for under 150,- pr kg

 

Jeg har kjøpt inn utstyr som vakumpakkemaskin,kvern,bygget kjølerom og pølsestapper.Samt at jeg bruker tid på jobben,da tar jeg meg betalt også. Dessuten så er det ikke en standardvare som er lett å få tak i,det er liksom noe ekstra....... 8)

Æ har vell stængt tatt ikke nåkka med det,men har du godkjenning fra mattellsynet?

Å en ainna teng...jakt e te rekreasjon og hobby..ikke næring. æ bi irritert når æ ser jegera såm tænke"dineros"når dæm jakte,eller etter endt jakt...

Link to comment
Share on other sites

Æ har vell stængt tatt ikke nåkka med det,men har du godkjenning fra mattellsynet?

 

Han skriver vel ingenting om at han leverer til butikker og spisesteder. Ved salg til bekjente så trenger man så vidt jeg vet ikke noen godkjenning fra mattillsynet.

 

 

 

 

Å en ainna teng...jakt e te rekreasjon og hobby..ikke næring. æ bi irritert når æ ser jegera såm tænke"dineros"når dæm jakte,eller etter endt jakt...

 

Derfor selger jeg slakta halve eller hele for samme pris jeg kan få på mottak. Om de som skal ha slaktet vil ha det oppdelt,surret,kvernet og pakka så må de betale for jobben,surrenett og vakumplast. Sånn er det bare og har ingen som helst sammenheng med jakt,rekresjon,hobby eller næring. Skal folk ha gjort en jobb, så må de bare finne seg i å betale for det.

 

Om de synes jeg er for dyr, så får de klare seg uten viltkjøtt og heller handle utvanna kjøttdeig/umørna biffer på Rema.

Om jeg får 75 kr/kg for slaktet på mottak-hvorfor i allverden skal jeg selge det til andre for en lavere pris?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Derfor selger jeg slakta halve eller hele for samme pris jeg kan få på mottak. Om de som skal ha slaktet vil ha det oppdelt,surret,kvernet og pakka så må de betale for jobben,surrenett og vakumplast. Sånn er det bare og har ingen som helst sammenheng med jakt,rekresjon,hobby eller næring. Skal folk ha gjort en jobb, så må de bare finne seg i å betale for det.

 

Om de synes jeg er for dyr, så får de klare seg uten viltkjøtt og heller handle utvanna kjøttdeig/umørna biffer på Rema.

Om jeg får 75 kr/kg for slaktet på mottak-hvorfor i allverden skal jeg selge det til andre for en lavere pris?

 

Helt på linje med deg. Ingen vits å drive veldedighet.

Er selvsagt en ting med bekjente og familie som jeg gjerne unner ei god steik uten å ta betalt i det hele tatt, men skulle jeg solgt kjøtt tilfeldig så hadde jeg krevd å fått skikkelig betalt for det, såklart.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Hva er sånn grei pris og ta for et helt rådyr? (ikke partert)

 

Jeg selger rådyret for det samme som jeg gir for det selv. Da har jeg gleden ved og være ute og jakta gratis. :D

Link to comment
Share on other sites

Æ har vell stængt tatt ikke nåkka med det,men har du godkjenning fra mattellsynet?

Å en ainna teng...jakt e te rekreasjon og hobby..ikke næring. æ bi irritert når æ ser jegera såm tænke"dineros"når dæm jakte,eller etter endt jakt...

Nå er det ikke penga jeg er ute etter,men jeg har flere dyr enn jeg kan ta unna selv.Dessuten kan jeg selge til venner og bekjente,men ikke til frembud i restauranter,butikker osv.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noe problem å selge til restauranter eller lignende for privatfolk heller. Det er bare å ringe til mattilsynet, så kommer de og stempler dyret dersom det er friskt og renslig behandlet. Du må ha en nogenlunde ren plass, som er luftig. De tar de 80 kroner for pr slakt. Kontrollplassen blir godkjent ved første besøk. Husk nyrer skal sitte i dyret, mens alle andre indre organer untatt vom og tarmer kan oppbevares i luftig nett etc. Vomskutte eller vomsølte dyr godkjennes ikke.

Link to comment
Share on other sites

Hva hadde dere tatt for ei gryteklar stokkand? (Ikke til familie/venner)

 

Hvis du med gryteklar mener at du har ribbet hele fuglen, er det verdt noen kroner for abeidet. Jeg spiser mine ender selv, men en jeg jakter med har solgt nyskutte ender for 30 kr/stk. En ribbet and burde være verd det dobbelte.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har noe godt hjortekjøtt her da?

Type ytrefilet.Tenkte en 2-2,5 kg

 

Hva blir prisen for dette?Og hvor vanskelig er det å få sendt til Oslo?

 

Satt å surfet litt og kom over noen fine oppskrifter og tenkte å lage hjort,ikke gjort det før.

 

Alle svar tas imot med takk.Send gjerne svar på PM hvis det blir lettere.

 

 

MVH Jonas

Link to comment
Share on other sites

Solgte en gang noen stokkender til en kollega av kona. Var litt usikker på pris, så vi ble enige om 75 kr fuglen. Da var fuglen tømt og modna, med fjæra inntakt. Trur ikke dette egentlig var noe upris. Koster jo fort 50-60 kr for en oppumpa broiler. For folk som ikke jakter, og som kunne tenke seg en viltmiddag, trur jeg det er ett fett om de betaler 30, 45 eller 100 kr for en middag til ca to personer. For den prisen det er for skikkelig jaktammo i dag, skal jeg iallefall ha dekka ammoen. Med den jobben det er å ribbe en stokkand så den ser presentabel ut, vil nok jeg ha 100 kr for en ferdigribba stokkandhann. En flådd and, kanskje 75kr? Om folk synes dette blir dyrt, får de holde seg til kylling, eller jakte sjøl.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...