Jump to content

Sluttstykket på Rem 700 er tungt å lukke


Hjortefot

Recommended Posts

Har en Remington 700 ADL i .30-06 som er det er tungt å lukke sluttstykket på. Det er de siste millimetrene sluttstykket skal framover før hevarmen klemmes ned, at det merkes. Hvis jeg plukker ut innmaten, så går det helt fint. Jeg har en Remington med kort kasse, og den er ikke i nærheten av å være slik.

 

Er det noen som har en formening om hva dette kan komme av?

Link to comment
Share on other sites

Bruker du hjemmeladet ammo? Høres ut som at du har for lang patronlengde, eller at hylsa er for lang..

 

Enten dette eller så må de helpressses med helpressingsdia helt i bånn. Jeg får samme slags hevarm som deg da jeg har skutt 6.5 hylsene mine 5-6 x og da må de helpresses og kuttes.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg plukker ut innmaten, så går det helt fint.

 

Mener du at ved å ta ut tennnål m/hane, så kan du fint lukke bolten med patron i kammeret?

I så fall er det ingenting i veien med kammertolleransene.

Da vi jeg si at det er inngrepet mellom hane og sear som må justeres.

Link to comment
Share on other sites

Med innmat så er det tungt å lukke bolten på tomt kammer, og med patron i kammeret er det enda tyngre, så det ligger ikke an til rask repetering fra skuldra akkurat :? Men uten innmat går det problemfritt.

 

Den inngrepsjusteringa du snakker om, Fossdal. Er det en enkel operasjon? Har ikke tenkt å gjøre det selv altså, men jakta nærmer seg jo med stormskritt, så det er ikke noe særlig hvis rifla blir borte en evighet.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Kammeret mitt var ihvertfall for kort da børsemakeren la i tolken sin, så kammeret ble brotsjet opp ørlite grann. MIne Normahylser fikk også skavet av en ring bakpå hylsa etter en tur i kammeret, men det ble borte etter at kammeret fikk den lengden det skulle ha. Sellier & Bellot fabrikkammunisjon gikk merkelig nok rett inn uten problemer før brotsjing.

Det med at sluttstykke var tungt å lukke på tomt kammer, husker jeg ikke årsaken til, men det ble da ihvertfall ordnet.

Skal se du har tvillingen til rifla mi 😄  Får tru du får ordnet det greit da 👍

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...