Jump to content

Hund og mygg


bjornbra

Recommended Posts

Hei, jeg har en jaktlabbvalp som var med på duejakt for første gang i dag.

 

Da jeg er fersk jeger er jeg ikke vant med dette, så jeg fikk litt vondt av han der han lå i myggsvermen og ble tilnærmet spist opp.

 

Pleier man å gjøre noen grep for at bikkja ikke skal bli spist opp av myggen, eller er dette noe en brukshund må leve med?

Link to comment
Share on other sites

Det kommer vel litt an på om hunden blir mye plaget av det. Ring vet og spør hva de anbefaler. Vi bruker et flottmiddel som også holder svartfluene litt på avstand. Han får fortsatt mange stikk, men ikke så ille som uten. Myggen har han ikke reagert veldig på. Han blir stukket mye, men var ikke plaget av det så det ut til.

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg har en jaktlabbvalp som var med på duejakt for første gang i dag.

 

Da jeg er fersk jeger er jeg ikke vant med dette, så jeg fikk litt vondt av han der han lå i myggsvermen og ble tilnærmet spist opp.

 

Pleier man å gjøre noen grep for at bikkja ikke skal bli spist opp av myggen, eller er dette noe en brukshund må leve med?

 

Litt ot, men hvor gammel er hunden din?

Link to comment
Share on other sites

Om jeg hadde vært deg så hadde jeg ikke tatt han med på jakt, jeg gjorde det ifjor med min, han var da rundt samme alder, og jeg angrer utrolig på det.

Han var med på 7 gåsefellinger og en and, fordelt på 2 turer. Og etter det ble han helt idiot når det gjelder skudd. Har drevi på et år for å trene det vekk, og det er fortsatt ikke bra, men har blitt litt bedre.

Min neste hund skal ikke få være med på jakt før han ihvertfall er 1,5 år gammel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...