Jump to content

"Reisebrev" fra førstereisgutt til Sør Afrika XXL


RAN

Recommended Posts

Da ingen av mine jaktkompiser hadde anledning til å være med på tur, ble det tur til Sør Afrika alene.

Valget var enkelt da jeg har reist på tur via XXL tidligere ( Laksefiske i Skottland ).

Området jeg jaktet i var ved Eastern Cape.

Det ble absolutt ikke ensomt i Camp, da det var nok med jegere innom. Var heldig og traff på et reisefølge fra Norge også.

Middag på kvelden satte en ekstra spiss på oppholdet også. "Dagens" var fra vilt som var felt i området.

Og innførsel av våpen osv som jeg mildt sagt hadde grudd meg til gikk smertefritt. puh..

 

En stor takk til alle som har bidratt med svar på spørsmål fra meg og andre( tidligere emner osv) her inne på kammeret :D

 

Ammo: 7mm RM med Federal Trophy Bonded Bear Claw. 160gr.

 

Her er bilder fra jakten:

 

Blesbuck Male

DSC_0038-1.jpg

 

Blesbuck Female, denne var inkludert i prisen og vi jaktet på denne gamle dama, slitte tenner og på retur.

DSC_0041.jpg

 

Impala Female gammel dame dette også..

DSC_0049.jpg

 

Zebra Male

DSC_0060.jpg

 

Duiker Male

DSC_0098.jpg

 

Warthog Male

DSC_0110.jpg

 

Impala Male

DSC_0131.jpg

 

Wildebeest Blue Male

DSC_0151.jpg

 

Gemsbuck Female, denne stod øverst på ønskelisten, denne fikk jeg siste jaktdag!

DSC_0168.jpg

Link to comment
Share on other sites

XXL fikset alt av våpenutførselskjema ut av Norge og innførsel til Sør Afrika, samt invitasjon til jakten.

Pakkelisten var veldig kjekk den ligger forøvrig på sidene til XXL også. Denne var til stor hjelp for en førstereisgutt.

Fikk skjema med god veiledning ( på mail itillegg ) som jeg fylte ut på forhånd før avreise.

Ingen problem med våpenkontoret i Johannesburg tok bare 10min( har forstått på andre at tiden på kontoret kan variere noe, men reisen var bestillt med nok tid mellom flyene uansett.)

 

Noe som var ekstra greit var å ha muligheten til å ringe XXL visst det skulle dukke opp problemer.

Trofeene blir utstoppet i Afrika ( www.splittingimagetaxidermy.co.za gjennom XXL ) alle listepriser med forskjellige dyr/varianter av pidestaller osv for disse var også på plass før avreise.

e-mail adressen min er videreformidlet til utstopperen med trofeene, så jeg venter på mail ang hvordan jeg vil ha dem.

XXL ordner med felles forsendelse av andres trofeer også, så slipper jeg og dekke egen transport opp til Norge. Alt går gjennom XXL

Fornøyd: Jeg reiser gjerne med XXL enda engang visst mulighetene melder seg. For til Afrika vil jeg absolutt igjen.

Link to comment
Share on other sites

Fotte trofeer, og et velresigert reisebrev. Høres ut som en godt gjenomført Afrika tur fra både agent og jeger sin side. Selvfølgelig masse inntrykk og aha opplevelser, en karamel jeg skulle ønske alle fikk en mulighet til å suge på i hvertfall en gang her i livet. :P

 

Takk for at du delte noen av inntrykkene, opplevelsene og ikke minst bildene med oss. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...