Jump to content

Jakt i Litauen(Nå med bilder)


G.Larson

Recommended Posts

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Jeg ser det er en del som har delte synspunkter,ang Jakt i Litauen,

Min kompis og jeg begynte å sjekke opp,og fikk kontakt med Håkedal 21 april 2009.

Fikk et veldig bra inntrykk og de skulle ordne opp der nede så ting ble bedre.

Hadde mange mobil samtaler og mail frem og tilbake.

Vi ble enig om den 20 oktober 2010, men fikk senere en mail om vi ville ta 22 september

for da hadde Råbukken fremdeles horn. Det synes vi var topp og takket for at de ga oss slik info.

Vi ble enig om den nye dato for jakt,og de skulle bare sjekke med flyselskap for bestilling av reisen.

Hørte ingen ting mere,men sendte en mail 8 august: og spurte om alt var under kontroll.

9 august fikk jeg tlf:Han som ringte satte skylden på dagelig leder , sa at vi ikke var meldt på og at han

ikke kunne gjøre noe,men skulle sjekke om de kunne ta med oss to.(skulle ringe på slutten av dagen)

Har ikke hørt noe mere fra dem.

Vi hadde gledet oss ,kjøpt mye nytt utstyr,omgjort ferie,lagt av penger,og tatt hensyn til familien.

Er veldig skuffet,men heldigvis er det andre seriøse som er lyst til å ha oss med på tur......

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Så fremt turen er organisert på en fornuftig måte og det jaktes i normalt gode terreng er Litauen plus de andre baltiske statene flotte jaktreise destinasjoner! Viltstamene i enkelte områder er definitivft i verdensklasse.

 

Som et ennå "forholdsvis ungt og ukjent reisemål for nordmenn flest" grunnet sovjet tida, vil det bli noen up and downs før det hele setter seg. I slike overgangsfaser vil det alltid være noen som prøver seg, og noen uheldige, men vi må nok også godta at det går også litt tid før Litauerene skjønner oss, og det vi vil ha :!:

 

Dette behøver i og for seg ikke være negativft, så lenge en er klar over det!

 

Tvertimot kan det mange ganger lønne seg å ha litt pioneer ånd når det gjelder andre kulturer for å oppnå genuine opplevelser. Meget gode trofeer kan ennå skyttes til en fornuftig penge.

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 9 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...