Jump to content

Jegerprøven


lama78

Recommended Posts

Mulig jeg har lagt denne under feil kategori, men dette var den som virket mest passelig.

 

 

Here goes.

Jeg har i mange år være intressert i å starte med jakt, men aldri fått rotet meg til å ta jegerprøven. Har vært pistolskytter i flere år, men har edelig tenkt å ta skrittet for å få tingene i orden.

 

Her i området virker det som om de bare kjører jegerprøve-kurset på våren.

Er det noen steder i normal kjøreavstand fra sørligere deler av telemark, der det går ann å få tatt jegerprøven på høsten?

Eventuellt er det noen nettbaserte løsninger der man kan ta kurset som nettkurs? For så å bare reise til en sensor å ta eksamen?

Link to comment
Share on other sites

Du må nok innom en jegerforening og fysisk ta kurset.

Noen kvelder av kurset finnes på nett, men resten av kurset må du fysisk møte på.

Du skal også ha praktisk del, med skyting rifle\hagle og litt om feller og avstandsbedømming.

 

Viltansvarlig i kommunen kan avholde eksamen utenom de eksamener foreningen har.

Link to comment
Share on other sites

Her er både kona mi og søster mi godt i gang med jegerprøven. Har "jobbet litt" med å få de på trua, men nå ble det et rush av damer som skulle ta kurset, så da ble de med. Skal bli artig å ta de med på jakt. En annen fordel er jo at vi plutselig kan ha 12 i stedet for 6 våpen her..... :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...