Jump to content
Olaf

Vis oss ditt laderom!

Recommended Posts

Får hive ut noen bilder jeg også, mangler litt finish, noen hyller og en ny benk til pcn men hjelper seg. Får ta det når jeg er ferdig med kjøkkenet og garderoben som frøkna mener er viktigere.1.jpg.738f6ec82088aeaa768f14d90cd2a84a.jpg

2.jpg

• Like 5
  • Thanks 1

Har et gammel hobbyverksted på gården som jeg skal bygge om til lade rom, har dere noen tips og anbefalinger for en lettere værdag i ladebua? 

Størrelse på rom er ca5x8

Sliter med mengder av hylser..

Mitt tips er, lag enormt mange små hyller. Jeg har en million småting, som helst skulle hatt en fast plass. Det har de ikke. Så da prøver jeg isteden å organisere haugen slik at alt ligger øverst. Men veldig ofte får jeg inntrykk av at alt ligger nederst 😀

• Like 1

Sliter med det samme egentlig, har en million småting of de blir bare samlet på ei hylle så man må lete etter de vær gang.

Hyllene så greie ut de, men tenkte bare p lage meg noen reoler der jeg kan sortere skutt, tatt ut tennhetter, i satt tennhetter og ferdigpresset.  Klart d blir en stor reol når man lader 5-6 kaliber!

denn skuffe seksjonen så slettes ikke dum ut. 

Hei

holder på å bygge garasje med «sportsbod»....

boden blir furtebua til far...

jeg skal ha en pult i for ståend arbeid i ene enden og en for sittende arbeid i andre enden.

jeg synes at 90cm er for laft og kommer til å lage en høyere pult i den enden hvor jeg skal stå. Jeg er 180cm høy og er usikker på hva som blir høyt nokk???

er det noen der ute med tilsvarende erfaring???

som dere ser av bildene har jeg brukt et IKEA bord/benk på ca 90cm og bare lagt 2 2x4 oppå kommer da opp i ca 100-110cm.

blir det for høyt??

dette bordet blir lade og kanskje også støpe bordet. Det blir luftavtrekk over pulten med «kjøkken hette» for å fange ulumskhetene.

A83C5D21-520C-4797-A1EB-FBFB52A3201E.jpeg

11291BC3-DF91-4DC4-90C6-3AFB2E70CF01.jpeg

Ladebua mi blir også brukt til samling... Plassen er liten, så da må man improvisere... 😎IMG_20190929_194516.jpg.0a04a43bc40eef4c149bd0768e027212.jpg

"Settehylla" er egenprodusert på øyemål og tilnærmet frihånd... 🙈🙈🙈 Men sluttresultatet er mer enn godt nok til formålet. IMG_20190929_215650.jpg.d6ce8f01e06648fe016b8e0edc80009e.jpg

• Like 1

Hjelp, jeg trenger større presse. De to små gikk greit å få ladd, men sliter med elefantammoen...noen som vet hvem presse jeg må ha?

860B236F-115C-47B5-BAF2-B71B488CA0FE.jpeg

• Like 1

Posted (edited)
9 hours ago, BlackHillsRoy said:

jeg skal ha en pult i for ståend arbeid i ene enden og en for sittende arbeid i andre enden.

jeg synes at 90cm er for laft og kommer til å lage en høyere pult i den enden hvor jeg skal stå. Jeg er 180cm høy og er usikker på hva som blir høyt nokk???

er det noen der ute med tilsvarende erfaring???

Jeg er 175 cm høy, og min benk til stående arbeid/lading er 100 cm, syns det passer bra.

laderom 2.JPG

laderom.JPG

Edited by seawolf

Takk så mye, jeg har lagt på en sponplate som ligger på ca 105cm. 
dette føles riktig så langt....

skal la den ligge ett par dager så får vi se ..