Jump to content

Vis oss ditt laderom!


Olaf

Recommended Posts

Er det noen av dere som har laget en kjekk ordning for å oppebevare diene?

vurderer å lage en hylle sak hvor det er hull til diene så jeg kan ha alle der.

Dersom du har eller har sett noe smarte løsninger på slikt så fint om du vil dele det her på forumet, gjerne med bilder om du har mulighet til det. det er vel snakk om ca 15 diesett jeg skal oppebevarer på en ryddig og oversiktlig måte. kan jo la de ligge i boksene, men frister veldig å få bort alle boksene.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Er det noen av dere som har laget en kjekk ordning for å oppebevare diene?

vurderer å lage en hylle sak hvor det er hull til diene så jeg kan ha alle der.

Dersom du har eller har sett noe smarte løsninger på slikt så fint om du vil dele det her på forumet, gjerne med bilder om du har mulighet til det. det er vel snakk om ca 15 diesett jeg skal oppebevarer på en ryddig og oversiktlig måte. kan jo la de ligge i boksene, men frister veldig å få bort alle boksene.

 

reloadingroom011.jpg

reloadingroom018.jpg

 

Her er et eksempel jeg hentet fra ei amerikansk side.. Har også sett at mange pleier å frese ut, og henge diene opp etter låseringene. Selv har jeg enda så få diesett at jeg klarer å holde orden på dem :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har endelig flyttet til nytt stort hus så nå har jeg endelig muligheten til et dedikert laderom og furtebu, men jeg trenger noen tips til malingsfarge på veggene. Veggene er består av trepanel som forrige eier har grunnet (hadde det vært ubehandlet så hadde jeg bare mørkbeiset det, men det blir litt tungvindt å gjøre nå). Hele rommet skal innredes som en amerikansk "hunting lodge" med mørkbeiset eikemøbler og lignende. I den sammenheng tenkte jeg at en mørk grønnfarge (ala british racing green) kunne være fint, men det kan kanskje bli litt for mørkt? Kom gjerne med innspill, svar belønnes med takk i himmelen og bilder i tråden når rommet er ferdig :D

Link to comment
Share on other sites

Har endelig flyttet til nytt stort hus så nå har jeg endelig muligheten til et dedikert laderom og furtebu, men jeg trenger noen tips til malingsfarge på veggene. Veggene er består av trepanel som forrige eier har grunnet (hadde det vært ubehandlet så hadde jeg bare mørkbeiset det, men det blir litt tungvindt å gjøre nå). Hele rommet skal innredes som en amerikansk "hunting lodge" med mørkbeiset eikemøbler og lignende. I den sammenheng tenkte jeg at en mørk grønnfarge (ala british racing green) kunne være fint, men det kan kanskje bli litt for mørkt? Kom gjerne med innspill, svar belønnes med takk i himmelen og bilder i tråden når rommet er ferdig :D

Det går vel å fjerne gammel grunning med malingsfjærner.

Link to comment
Share on other sites

Her er min løsning på liten plass i hjemmet. Eneste plassen jeg hadde til disposisjon, var over våpenskapet. Jaja tenkte jeg å startet å tegne. Jeg ladder ca 1000stk 6,5x55 i året, så denne løsningen er ok for meg. Litt liten plass, men med gode rutiner lar det seg gjøre å få laddet på denne lille plassen. Er ikke helt ferdig med alt, men i grove trekk blir det slik. Skal montere 2 hyller, en under og en over ladepressen til tommhylser og ladevekt. Døren er hengslet og både presse (armen må skrues av) og kruttmål er fastmontert når døren bikkes opp og lukkes. Skapet er laget i 3mm stålplater og pulverlakert i RAL 1013 som er farven til Duun -skapet.n6fkug.jpg90rbs1.jpg286tukl.jpgdnh5dv.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fant ut at vi hadde en loftstue som ikke blir brukt.

Hvorfor ikke sette opp en vegg og lage laderom :D

normal_1.JPG

 

normal_3.JPG

 

Her kan det bli noe

normal_4.JPG

 

Kom over en benkeplate som kunne bli nyttig.

normal_5.JPG

 

Plata er 1,55x0,6m og 4cm tykk. Solid og stødig

normal_6.JPG

 

En hylle må man ha

normal_7.JPG

 

Og en datamaskin er kjekk

normal_8.JPG

 

Neste blir å prøve å få tak i slike skinner som kan felles ned i bordplata

normal_11.jpg

Link to comment
Share on other sites

Neste blir å prøve å få tak i slike skinner som kan felles ned i bordplata

Ser ut til og være Bosch profiler de har bruk til dette, slik har vi vert selger for.. :wink:

http://www.boschrexroth.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/en_GB/-/EUR/BrowseCatalog461038-DisplayExternalCatalogPage?bridgeSelectedCatalog=DE_MTN&bridgePageId=nut10raster60

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har fått gjort mer med rommet.

Nesten ferdig med veggen, trenger bare maling og lister

normal_8_1.JPG

 

Fant på noe med noen høytalerstativ jeg hadde stående.

På plata er alle hjørnerne bøyd inn

normal_9.JPG

 

Tenkte at dersom jeg skrur fast en presse på hver plate, holder det med 2 monteringsbolter i benkeplata for å holde hele pressa på plass

normal_10.JPG

 

Slik blir det

normal_12.JPG

 

normal_14.JPG

 

Her er ene pressa montert på benken med 2 skruer

normal_16.JPG

 

Lettvint å bytte mellom pressene med bare 2 skruer

normal_17.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Ja, ikke sant...

Trenger ikke gitter så lenge krutt,tennhetter og våpen er forskriftmessig nedlåst?

 

Har en egnet bod inne på rommet som i 20cm leca og med murt tak, laderommet er egentlig en garasje i kjelleren.

Som jeg har tenkt og sette inn ei FG godkjent sikkerhetsdør og bygge om til våpenrom, har allerede hatt Politiet på befaring og forhånds godkjent rommet som våpenrom(selvfølgelig etter at dør er montert)

 

Men ellers er jeg kjempe førnøyd med furterommet mitt.

Venter bare på ei Dillon 550 til og lade 45.Colt og 45. ACP på.

Link to comment
Share on other sites

Jaja..

 

Blei hvis linker il bilder istede :smile:

 

Noen som vet noen bedre sider og laste opp bilder på??

 

Prøvde bildr.no men filene hvar for store..

 

Prøv å ta vekk og rundt bildelinkene, hvis du ser etter har du fått dobbelt opp av bildekodingen :) ser ut som at du har kopiert en link som allerede er ferdigkodet for bruk i forum!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...