Jump to content

presisjonsproblem


didlek

Recommended Posts

hei!

 

har bare et lite spørsmål, er ganske ny i faget lading, og er derfor litt usikker.

 

Kjøpte for litt siden en ny rifle i .30-06, ladde opp noen nosler ballistic tip 150grs med 50 grs N-150 (dette var startladningen). Da jeg skulle begynne å skyte var ikke presisjonen der den skulle være. De fleste skuddene la seg ute i 8 og 9. Vil en større ladnning krutt få bukt med dette problemet? Eller gjør ikke høyere hastighet noe for presisjonen? Har tenkt på om kuleisetterdien er litt skjev, men har heller ikke brukt denne så mye så det burde egentlig ikke være noe problem.

 

håper noen har et svar

Link to comment
Share on other sites

Jeg lader med Partizan 168gr HPBT kule og bruker 58gr N-160 krutt. Patronlengde 82mm hvis jeg ikke husker feil.Men mål friflukten i ditt våpen.Denne kominasjonen går i ett rufsete hull på 100m når skyttern gjør jobben. Startet med 56 grain og jobbet meg oppover. Beste treningsladningen jeg har fått til i min CZ550. men litt av morroa med ladning er jo at ingen våpen er like og at alt må tilpasses eget våpen. Ikke ta ladninger du finner på nett for "god fisk" . Start 10 % under og jobb deg oppover til samlingene er gode.Les Ladeboken og følg med på trykktegn underveis.Det kan være greit å skyte ei pakke fabrikkammo og måle trykkringen på disse . Da har du en referanse og holde deg til. Følg anvisningene om dette i Ladeboken. Ett mikrometer er ikke dyrt og du vil ha glede av dette så lenge du lader . Lykke til :D

Link to comment
Share on other sites

Går vel for sikkerhets skyld å sjekke alle skjefte/montasje-skruer.

Det er nok lurt å begynne med det.

Hadde også et sikte der retikkelen løsnet .. bevares så dårlig jeg begynte å skyte .. (er nå dårlig nok fra før men da ble det nesten litt for mye av det gode.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...