Jump to content

Afrikatur med Rino og sønn!


jaktlykke

Recommended Posts

Alf Rino (XO) dro til Afrika her om dagen og jeg har sagt jeg skal være behjelpelig med å legge ut bilder for ham underveis. Regner med at det kommer en god historie fra ham selv når de endelig entrer norsk jord igjen :) Jeg vet også at flere kammerfolk skal nedover på samme sted men de får selv avsløre hvem de er :wink:

 

34ziq2b.jpg

Da er det ha det bra så lenge til alle sammen. Bush og sundownere lokker langt der sør. Skal oppdatere underveis.

 

35ksv4h.jpg

Nå kan du gratulere sønnen min som afrikajeger :)

 

8wcegg.jpg

Dette ble en flott ende på Joakim sin første jaktdag i Afrika. Ett skudd perfekt plassert. Som far gratulerer jeg meg selv med at sønnen viser seg som en skikkelig jeger.

Link to comment
Share on other sites

Veldig lenge siden vi har hørt fra Rino - og det er synd ettersom de trådene alltid er supre. Skal bli godt å følge en skikkelig Kammer-tråd!

 

God tur Rino!

 

PS:tror jeg "nesten" kjørte på deg i sommer Jaktlykke. Du var på veg over vegen med to bikkjer i et fryktelig grisevær - jeg kjørte en tysk panservogn med henger og greier. Rakk ikke å tute!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet også at flere kammerfolk skal nedover på samme sted men de får selv avsløre hvem de er :wink:

Jeg tror ikke de vil jeg Lykke. Like greit å holde kjeft om det, og ingen høye kneløft i tilfelle de driter seg ut. :)

 

spørsmålet er om rollen som mentor bør revurderes når de får besøk av noen gale kammerfolk med lite moral og høy selvtillit

Og du bør passe deg Purdey eller blir du hardt moderert! :twisted:

Ingen moral du liksom?? Du vet da at her er det dobbelt opp med akkurat det. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

God ettermiddag alle sammen.

 

Jeg kom hjem for ti minutter siden og måtte ta en liten titt på hva som har skjedd.

 

Vi har hatt en flott tur med mange flotte opplevelser og gutta fikk flotte trofeer, samt et trofe i toppklasse.

 

Telefonen min fikk seg et ufrivillig bad og jeg har derfor ikke hatt anledning til å oppdatere mer enn jeg har gjort.

 

MEN!

Det vil komme en utfyllende rapport med det første... Og Shadob.. Guttungen viser gode takter... Hehehe

 

Ellers vil jeg takke Jaktlykke for velvillig hjelp til å legge ut dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg er i full gang med å skrive litt om turen og hva jeg først og fremst opplevde sammen med Joakim, og også etterhvert tre kunder som kom på besøk på Driefontein.

 

Men siden tråden "Trofejakt og "skrytebilder"" har vært såpass het legger jeg herved ut mitt forløpige bidrag i saken (hehe)!!

 

Historier om turen med fler bilder vil komme etterhvert som jeg rekker å skrive dem.

 

 

CIMG0171.JPG

Trening og sosialt samvær noen uker før avreise... Purdy dukket overaskende opp, og delte tid med oss... Dette var svært hyggelig Morten!

 

IMG_5877.JPG

Avreisedag for Joakim og meg. Vi reiste ned et par uker før de andre for å hygge oss, jakte og sette i stand campen før "gutta" kom...

 

IMG_5887.JPG

Joakim snakker med kjæreste eller mamma?? Uansett så er det viktig å holde kontakten hjem til norge :)

 

IMG_5889.JPG

Joakim koser seg med middag og film om bord i flyet på vei fra Munchen til Johannesburg...

 

IMG_5936.JPG

IMG_5941.JPG

Vel fremme i Winterton ble det tid til litt ande og gåsejakt. Resultatet for en times jakt på tre mann ble ca 20 ender og gjess. At vi brukte 75 skudd skal jeg ikke kommentere!!

 

normal_IMG_5944.JPG

Joakim koser seg og gleder seg til å fly litt

 

IMG_4653.JPG

Kontroll og evt innskyting må til. Men som alltid! Null problem, og midt i ved første forsøk..

 

IMG_4604.JPG

Så, endelig... Etter en lang ventetid kan Joakim endelig kalle seg for "afrikajeger". Hans første klovvilt er et faktum!!

 

IMG_4611.JPG

Ja, jeg skal innrømme at jeg virkelig er stolt her.... Det var en stor dag som far!!

 

IMG_5969.JPG

Her sier vel bildet mer enn jeg kan fortelle..

 

IMG_5985.JPG

For å gjøre dagen komplett felte Joakim denne flotte Blesboken.. Noe han kanskje skulle angre litt på... Hehe.

 

IMG_5994.JPG

IMG_4633.JPG

En stolt far?? Tja... Det finnes vel ikke ord for hva en føler i en slik stund.. Joakim felte foresten denne bukken med et skudd.. På 319 yards hold!!

 

normal_IMG_5997.JPG

normal_IMG_6008.JPG

Trofeet av blesboken blir tatt vare på..

 

IMG_6017.JPG

Jeg nevnte at Joakim angret litt på at han skjøt blesboken. Her har Anelle tilberedt "blesbokballer" til jegeren.. Og Joakim spiste dem!!!

 

IMG_4589.JPG

Joakim foran et av lassene med utstyr som ble fraktet til Campen før "trofejegerene" kom..

 

IMG_6044.JPG

Så begynte jobben med å kartlegge hvor viltet befant seg... Det ble mange timer med kjøring og kikkertspaning..

 

IMG_6038.JPG

Spor ved vannhull gir en god pekepinn på aktiviteten i området..

 

IMG_4689.JPG

 

Så kom kundene og jobben startet.

 

IMG_2543.jpg

Obligatorisk innskyting/kontrollskyting. Igjen, null problem...

 

IMG_4736.JPG

Det skulle bli kveld første jaktdag før Ronny fikk uttelling med jakten, og han felte denne flotte Wildebeesten. Og så kunne Ronny kalle seg afrikajeger

 

IMG_4769.JPG

Ronny i full gang med å fortelle om jakten på Blue Wildebeest

 

normal_IMG_4773.JPG

Ric og jeg hører på Ronny fortelle.

 

IMG_6058.JPG

Finn Ole blir gratulert av Joakim etter en flott jakt på impala... Jakten er også på video.. Kanskje jeg legger den ut etterhvert..

 

CIMG0213.JPG

Bjørn har felt en flott Zebra.. Jeg vet han har ønsket seg dette i fler år.. Gratulerer Bjørn!!

 

normal_IMG_2730.jpg

På vei ut for å jakte noe vi har funnet fra bilen. Jeg husker desverrre ikke hva slags dyr..

 

normal_IMG_2623.jpg

Her har Bjørn en mulighet på Mnt Reedbuck.. Men, som så mange ganger... Viltet overlister jegeren!!

 

normal_IMG_2578.jpg

Her ryddes det papp... Slikt kan ikke etterlates!!

 

IMG_4753.JPG

Finn Ole virker ganske fornøyd.. Eller hva??

 

IMG_2576.jpg

Litt viltstell må til.. Viltblokker legges ut for å suplere med næringsstoffet..

 

normal_Afrika_2009_013.jpg

Ronny med bra Blesbok.

 

Afrika_2009_021.jpg

Jeg og trackeren min Jeremy fikk lov til å posere litt vi også

 

normal_Afrika_2009_024.jpg

Blesboken fraktes ut av terrenget....

 

normal_IMG_2630.jpg

Bjørn og Richard i en situasjon... Jeg vet desverre ikke hva som skjedde her..

 

normal_IMG_2619.jpg

Fattigmannsbøffel....

 

IMG_4740.JPG

Ronny med Blesbok..

 

normal_IMG_6111.JPG

På vei til bilen etter en misslykket jakt...

 

normal_SANY0197.jpg

Finn ole med Impala nr 2...

 

normal_IMG_6112.JPG

Finn Ole i bushen... På jakt etter ett eller annet... Igjen, jeg husker desverre ikke helt hva vi var etter her..

 

normal_CIMG0253.JPG

Bjørn og jeg tar en pust i bakken midt under jakt på Gemsbok.

 

normal_IMG_6133.JPG

Igjen.... Bildet taler vel for seg....

 

normal_IMG_2584.jpg

Etter å ha hatt et par misslykkede forsøk på å stille innpå dyr må man sette seg ned å legge en plan!!!

 

normal_Afrika_2009_085.jpg

Ronny med Warthog... Ikke verdens største, men uansett Ronnys første..

 

normal_IMG_2670.jpg

Så skulle endelig Ronny få sin Impala... Her følger noen bilder som viser litt av hva som skjedde etter skuddet...

 

normal_IMG_2672.jpg

normal_SANY0104.jpg

SANY0108.jpg

IMG_2674.jpg

 

IMG_6060.JPG

En liten skål må til..... Her er det vel ikke store forskjellen på norske elgjegere og norske "trofejegere" ??

 

normal_IMG_6049.JPG

Joakim jobber for harde livet... Litt reparasjoner må til..

 

IMG_4800.JPG

Finn Ole med sin blesbok...

 

normal_CIMG0305.JPG

Bjørn med flott Nyala... Desverre så viser ikke bildet hvor stor den er...

 

 

Etterhvert som tiden gikk og Joakim viste at han kunne både jakte og behandle våpen på egen hånd fikk han lov til å jakte alene...

Resultatet av dette ser dere her...

IMG_6149.JPG

Warthog skutt etter å ha jaktet alene... Gratulerer Joakim... Nok en gang.. Ja, jeg er stolt!!!

 

IMG_4814.JPG

Joakim forteller om jakten på Warthog..

 

IMG_6075.JPG

Nok en pust i bakke etter å ha gått ettersøk etter påskutt Warthog... Det smaker med en røyk etter å ha hatt litt spenning i kroppen..

 

IMG_4843.JPG

Joakim med Finn Oles Gemsbok. Jeg beklager, men jeg har ikke noe trofebilde av dette dyret..

 

normal_SANY0121.jpg

Jakt er ikke bare stress. Ronny og Finn Ole slapper av med kaffe...

 

normal_SANY0128.jpg

Far og sønn i idylliske omgivelser..

 

normal_IMG_4830.JPG

Siste kveld på Driefontein for denne gang... Her er det mange minner som surrer rundt i hodet..

 

normal_IMG_6174.JPG

Alle gode ting har en ende.. Bilde tatt noen minutter før avreise fra Driefontein...

 

normal_IMG_2927.jpg

Røykepause på vei tilbake til Johannesburg...

 

Dette får holde i denne omgang....

 

Håper dette kan gi et kort innblikk i hva som skjedde på denne safarien...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei alle sammen.

 

Vi hadde en aldeles utrolig toppers tur. Jeg koste meg skvett ihjel til tross for fatters mas, jobb og de pliktene jeg hadde.

 

Fatter jobber med å redigere video fra turen nå og jeg gleder meg til å se det.

 

Fikk beskjed om at han kom til å legge ut video fra et par av dyra jeg skjøt også...

 

Og en ting... Ikke skryt så av fatter. Han blit klin umulig å ha med å gjøre etterpå... Hehe. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Og en ting... Ikke skryt så av fatter. Han blit klin umulig å ha med å gjøre etterpå... Hehe. :wink:

 

:D:D:D skal prove, men han skriver noen knakende gode innlegg da :!:

 

Det skal du vite Joakim, at din far høster lovord for sine skildringer og viten fra det afrikanske kontinentet. Han har aldri, så vidt meg bekjent, falt for fristelsen til å skryte av antall tommer på trofe annet enn i opplysningsøyemed på direkte spm.

Det er nettopp dette som gjør han så unik, i forhold til de andre som refererer fra turene til afrika, der det ser ut til at det eneste som er viktig å få lirt av seg, er HVOR STORT :? og ikke hva man ellers får av opplevelser, lukter, lyder. Selvskryt er bare kjedelig å lese om, og sier mer om jegeren enn trofeet :roll: Viltbestandene er så store der nede, at det ikke nødvendigvis er så veldig vanskelig å få tak i et brukbart trofe. Mulig slikt skryt kan tilskrives kompensasjon for dårlig ordforråd, men dette lider heldigvis ikke pappaen din av :wink: , derfor mange underholdene og spennende reiseskildringer.

Kan jo se at eplet åpenbart ikke har falt så veldig langt fra stammen :wink: , så gratulerer så mye som fremadstormende afrikajeger og vær stolt av valget av far du fikk :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg lovte for en tid tilbake å legge ut litt video av noe av det som skjedde i afrika i august.

 

Som dere vet så hadde jeg med meg sønnen min Joakim, som debuterte som Jeger.

 

Jeg har lagt ut litt video av joakim sine to første dyr her: http://www.weatherbyrifler.com/index.php?ind=downloads&op=section_view&idev=5

 

Filen heter "Joakim in africa".

Klikk på filen, og du får opp et nytt vindu. Klikk så på "download file", og enten lagre filen eller åpne den.

 

God fornøyelse.

 

 

Video av kundene kommer senere. Har for mye annet å holde på med for tiden. MEN.. Jeg lover at både video og ei fortelling er underveis....

Link to comment
Share on other sites

Kan jo se at eplet åpenbart ikke har falt så veldig langt fra stammen :wink: , så gratulerer så mye som fremadstormende afrikajeger og vær stolt av valget av far du fikk :mrgreen:

 

100% enig med deg der Tikka M55 308win, og det er helt sikkert Joakim også :!:

 

Var vel skrevet i det litt mere "spøkefulle hjørnet", og litt humor tåler vi......

 

Oppfattet du det annerledes beklager jeg :!:

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Video av kundene kommer senere. Har for mye annet å holde på med for tiden. MEN.. Jeg lover at både video og ei fortelling er underveis....

 

Da er en DVD med litt (ca 75 min) av videoen fra Finn Ole, Bjørn og Ronny sin "safari" samt Joakim sine første dyr brent ut og lagt ved Accuratereloading sine DVDer. Disse er i sirkulasjon.

 

Vurderer å brenne ut et par eksemplarer til av Kammerguttas afrikaopplevelser samt lage og sende til et par nye lister.. Hvis det er interesse for dette...

 

Skriver litt om dette også, men det tar sååååå lang tid.. Må hele tiden "sensurere" hva som ble sagt hehehe....

 

Det er forøverig 435 av dere som til nå har sett Joakim sine opplevelser her :

http://www.weatherbyrifler.com/index.php?ind=downloads&op=section_view&idev=5

Skikkelig artig...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hehe, må si meg enig der Bamrud. Var vel Bjørn :wink: og Ronny som var kom med de verste og råeste utrykkene som jeg har ført i hvert fall. For å si det sånn, så var det i hvert fall ingen verdens problem å smile på bilder! :D Etter jeg var på turen med dere gutter så fikk jeg vite hva ei glefse var, lurvekjenn osv. tror ikke jeg skal dra den lengre. :P

PS: Glad fatter er flink til å redigere og sensurere. :)

 

Edit:

DVDplata ble fin Finn Ole. Gled deg til du får den. Jeg syntes det impala fallet ditt ble veldig bra! Gratulerer igjen :)

Link to comment
Share on other sites

Mange takk Joakim.

Det viste seg at du var en utmerket kameramann, så det ble masse godt materiale å lage en DVD av.

 

Glefse ja.. :) .. det var den og luremus du måtte passe passe deg for husker du. hehe. Og et bustehue behøvde ikke nødvendigvis å være p**sveis :mrgreen:

 

Syns Alta var fin når hu sa "du kan be meg om hva om helst, bare ikke om å børste håret".

 

Jeg har forresten sendt noe kaffe nedover. Håper den er kommet frem.

Link to comment
Share on other sites

Takk, takk Ranger. Glad du likte filmen. Du smilte nok ikke like mye som det jeg gjorde! Jeg var nok kanskje litt mer stolt enn fatter, det var jo tross alt mine første afrikanske dyr og safari. :)

 

Bamrud. Joda, buste hue kunne nok ha vert hva som helst, hehe. Jeg kommer aldri til å glemme den turen, jakten og alle timene vi hadde ved spisebordet og bålet om kvelden, det var virkelig hyggelig og jeg lærte en god del av dere alle. Savner den tiden sammen med dere, men som igjen gjeld så har jeg veldig mange gode minner! :D

 

9fla.

Hei hei Bjørn. gikk litt tid før det gikk opp for meg hvem du var.

 

Lengter du tilbake til Driefontein? hehe..

Link to comment
Share on other sites

Hei Wrangler.

 

Tusen takk. Men det er vel ikke akkurat noen reiseskildring ennå. Jeg holder på å skrive litt om turen, men det tar tid.

 

Du spør om jeg har begynt å arrangere slike turer?

Jeg vil ikke si at jeg arrangerer turer. Jeg har vært agent for XXL Adventure i flere år, og det er XXL Adventure som er arrangør.

 

MEN.. For å gjøre en lang historie kort så har jeg også engasjert meg i en egen ”gamefarm”, og som du ser av denne tråden så har det vært Norske jegere på besøk.

Nå har det vært usikkert hva som skjer med denne farmen da den allerede skulle vært solgt tilbake til de som påstår hevd over ”landet”, og inntil videre vil det være mulighet til å komme på besøk og jakte. Jeg vil være der i mars, halve juli og hele august. (Litt mer info her: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=54&t=4281&st=0&sk=t&sd=a )

 

Hva det vil koste deg er egentlig opp til deg. Hvor lenge du ønsker å være der, hva du vil jakte osv.

 

Send meg en Pm med e-mailadresse, så skal jeg sende deg mer info om opphold og jakt. Du kan jo høre med gutta jeg jaktet med sist august også. Det er jo to av dem her på Kammeret.

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Takk takk Ilatad!

Ja, det var en fantastisk fin og ålreit tur, med mange fine og uforglemmelige minner! Jeg hadde det kjempe flott og jeg syntes ikke reisen var så ille heller! :)

Nja, men de årene er det verdt å spare, for en gang må bli den første, å jeg er helt sikker på hvis du drar ditt, så vil du nok dra ditt igjen senere! :)

 

Jeg tviler utrolig sterkt på at du vil angre hvis du gjør det!

Link to comment
Share on other sites

Hi Richard,

 

:lol: Norsk is a hard code to break.

 

Any good rain this seasson? What trofee animals are avilibel at the farm now? Any recommened spices?

 

Nice to have some South Africans on the Forum :D

 

Is every thing turn upside down before the world cup or is it quiet before the "storm"?

 

Good luck with your hunting in 2010 :!:

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

Thank you for the kind welcome. We have had some good rains, but other areas are dry, Scattered thundershowers is what we call it. In my neck of the woods the soccer means nothing, but I know there are a lot of preparations going on in the cities that will be hosting the event. Exceptional Trophie I have now are Gemsbok and Wildebeest. I also have kudu, Nyala, zebra, blesbok, hartebeest, mt reedbuck, warthog, impala, duiker, steenbok, but those I cannot guarantee. Its hunting as you know. You may get a good one, or maybe a representitive mature male depending on Diana s mood. :lol:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Thank you for the kind welcome.We have had some good rains,but other areas are dry,Scattered thundershowers is what we call it.In my neck of the woods the soccer means nothing,but I know there are a lot of preparations going on in the cities that will be hosting the event.Exceptional Trophie I have now are Gemsbok and Wildebeest.I also have kudu,Nyala,zebra blesbok,hartebeest,mt reedbuck,warthog,impala,duiker,steenbok,but those I cannot guarantee.Its hunting as you know.You may get a good one,or maybe a representitive mature male depending on Diana s mood. :lol:
Hi Richard' date='

 

:lol: Norsk is a hard code to break.

 

Any good rain this seasson? What trofee animals are avilibel at the farm now? Any recommened spices?

 

Nice to have some South Africans on the Forum :D

 

Is every thing turn upside down before the world cup or is it quiet before the "storm"?

 

Good luck with your hunting in 2010 :!:

 

Nils-Ole[/quote']

 

Hello Richard

I`m looking forward to go too Hluhluwe in march with a group of 16 people for hunting and relaxing

I been at Ally Robins farm last june and shot a nice Nyala.

Link to comment
Share on other sites

Sound's great Richard,

 

This year I will be busy hunting at Wildberg, Eastern cape and probably it will be a grizzly hunt in BC, Canada in the autum.

 

But hopefully I will have the chance to join Rino and you once for a hunt.

 

Would be nice to see the place that Rino call "home".

 

Nils-Ole

Link to comment
Share on other sites

God luck at Hluhluwe Hallgeir :!:

 

Nils-Ole

 

Takk Nils-Ole må si at jeg gleder meg til å slappe av med jakt og gode venner

Dette blir ente turen til Sør-Afrika, like artig hver gang.

 

 

Thank you, I`ll say that I looking forward like a kid at christmas eve, hunting, relaxing with good friends

This will be my 1,2,3,4,5,6 what ever number tour too South Africa, I realy enjoy this

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...