Jump to content

Direktesending fra LS på Evje fra kl.10.00 i dag på NRK1.


nemesis

Recommended Posts

Forbaska NRK... Sitter i Tyskland og før gikk det an å se flere interessante ting på NRK-Nett-TV, spesielt glad var jeg over sportsendinger med Carlsen og Rike. Nå har visst NRK bare rettigheter til å vise ting i Norge, det skjønner jeg jo når det er internasjonale arrangement. Men at det ikke skal være mulig å følge landsskytterstevnet fra utlandet synes jeg er helt bak mål. Selv et lite intervju med Vebjørn Berg kan visstnok ikke vises utenfor fedrelandet. :evil:

 

Heldigvis kan jeg fortsatt se på ut i naturen og en nyhetssending en gang i blant.

Link to comment
Share on other sites

Sitter og kikker på nå, men kan ikke si meg helt imponert over opplegget til NRK. Er mye skifting mellom gamle og nye opptak som gjør det litt vanskelig å følge tråden om en ikke sitter å nistirrer hele tiden. Gamle opptak er artige, men miksen gjør det litt uoversiktelig. Har ikke fått meg 50" flatskjerm enda så teksten er lovlig liten.

 

Men ellers går det bra :wink:

 

35 VRM

Link to comment
Share on other sites

På sånne dager er det helt greit å sitte på sofaen med knust kne! Morro å følge med, synd med våre kammerater høggern og HK som akkurat ikke når kongelaget i år, men likevel imponerende skyting!

Helt fantastisk at skytesporten får så mye sendtid!

Jeg gleder meg over hvert skudd som smeller, men må inrømme at jeg blir nesten mo i knèet av å se de gamle klippene i svart/hvitt med gutta i hatt og dressjakke og hjemmestrikkede genserer, langkrag og greier...jeg kjenner det fenger grovt mye mer enn dagens skyteform med all verdens utstyr som gjør at man må stille dioptert mellom hver stilling....

Gleder meg stort til Stang og Stupar i morgen!!

Link to comment
Share on other sites

Enig med Fossdal! Har fulgt med i ettermiddag, og selv om man savner Kjell Kristian Rike (R.I.P.) så synes jeg sendinga fra NRK er god, og det er bra kanalen har ringreven Ola Lunde med på laget. Tord Berthinussen synes jeg er en liten fjaskopp, men det er fordi jeg kjenner han profesjonellt og ikke har spesielt stor respekt for han. :lol:

Hva ble sluttresultatet for Høggern og HK da?

Link to comment
Share on other sites

Jeg savner den manuelle anvisningen jeg..

Blir spennende i morgen..

 

Hørte forresten at kongelaget skulle skyte en etter en(altså en om gangen.)..

Hvordan fungerer det?

Er det da slik at det blir anvist etter hver person som er ferdig med skytingen?

Synes ikke de bør forandre for mye heller.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er syk og har ganske store skrubbsår etter et kraftig tryn på crosser (på en rett strekke asfalt :roll: ), så jeg har sett hele greia idag! Var kanskje ikke helt optimalt satt opp av NRK, mye "fyll" mellom der det skjedde noe. Dessuten ble jeg litt lei av den konstante kameravinkelen forfra. Men gleder meg til Stangskyting og Stuper

Link to comment
Share on other sites

Fredag.

20.40

(21.50) Texas på Landsskytterstevnet

I dag kårer vi Norges raskeste og mest treffsikre skyttere - og de er fantastiske! Midt i kruttrøyken på Evje: Andreas Stabrun Smith, Ola Lunde og Tord Berthinussen.

 

 

Lørdag.

15.55

(17.05) Texas på Landsskytterstevnet ®

I går kåret vi Norges raskeste og mest treffsikre skyttere - og de er fantastiske! Midt i kruttrøyken på Evje: Andreas Stabrun Smith, Ola Lunde og Tord Berthinussen.

Link to comment
Share on other sites

Trur Høgger'n havna på 240 til slutt..

 

26/12 54 09.33 (felt, minne, stuper'n)

 

Han er ikke så værst å legge seg flat .... :mrgreen:

stemmer bra det der. er ikke helt treg å skyte cowboyskyting, men desverre litt for treg for finale....

 

men jeg hadde pen caddy på feltrunden min så det var greit gå felt selv om resultatet ble dritt......

 

la inn 100 på baneomgangen i dag men det hjalp lite med så dårlig utgangspunkt. mangla 1 poeng på stjerne. 340 totalt

 

i mårra har jeg endel kompiser i felthurtigfinaler og stangfinaler og jeg skal skyte ankeretappe på samlagsskytinga...

 

så er det lang veg hjem.....

Link to comment
Share on other sites

Da får du ha lykke til med samlagsskytinga Høgger'n, bare husk å hold børsa helt i ro å trekk rolig av... :lol:

 

340 er bra skutt på ls det, intet topp resultat men, det er helt greit når en ikke lever av sporten.

Ikke mange åra sia at det var helt vanlig å vinne stevner med den poengsummen.

 

Må si jeg ble en smule innspirert av å se på tv fra ls nå, mulig jeg må bli aktiv igjen å stille på 10 rom og kjøkken til neste år... :)

Blir jo i klasse 4 nå å da kan en jo ha sjangs på "noen" premier... :oops:

Ehh, har jo ikke helt lagt opp egentlig, har faktisk skutt ett stevne i år da.... :D

Link to comment
Share on other sites

H.K havnet på 244, rett utenfor kongelaget, og jeg trodde høggern lå der også, han hadde 144 før de siste 10 men har tydeligvis ganda for lite over saueren sin i år..... :wink:
Er nok litt for snill med meg, Fossdal ;-):wink: Eg fekk 241, og med ein dårleg omgang på 99 vart det såvidt utanfor stjerne. 28/15 i felten, 20 på stang og vel 13 sekund på stupar. Alt i alt greitt nok, men litt lite heile vegen.
Link to comment
Share on other sites

H.K havnet på 244, rett utenfor kongelaget, og jeg trodde høggern lå der også, han hadde 144 før de siste 10 men har tydeligvis ganda for lite over saueren sin i år..... :wink:
Er nok litt for snill med meg, Fossdal ;-):wink: Eg fekk 241, og med ein dårleg omgang på 99 vart det såvidt utanfor stjerne. 28/15 i felten, 20 på stang og vel 13 sekund på stupar. Alt i alt greitt nok, men litt lite heile vegen.

men du hadde vel en nær slektning på kongelaget så alt i alt var det vel ikke ille LS?

Link to comment
Share on other sites

men du hadde vel en nær slektning på kongelaget så alt i alt var det vel ikke ille LS?

På ingen måte ille :D Broder Roar var på kongelaget, og jaggu har han sniki seg med i det siste laget i NM felt òg! Me andre får prøve igjen på Elverum :wink:
Link to comment
Share on other sites

satt å så kongelaget. synd kompis asle ikke holdt helt inn.

å synd din bror ikke heeelt fikk det til han heller. men alt i alt bra. nå er en 24 timers kjøreetappe unnagjort å jeg har finnmarksk jord under føttene igjen å er litt sliten.

 

phu. å sørover om en uke igjen :?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

http://www1.nrk.no/nett-tv/prosjekt/504

 

Her finner du sendinger tilbake til 2004! Jeg ble imponert! :)

 

Selv var jeg på stevnet, og fikk ikke sett et minutt på tv av hverken det ene eller det andre. Av resultater under årets LS så tenker jeg vi hopper glatt over baneskytinga, og viser til to minnemedaljer av Rike, pluss 28 + 12 på felten og stjerne der... at Kongerikets for tida dårligste kneskytter skulle klare 6 treff på kne på den figuren, tilsier at alt annet i år kommer til å gå til helsike. Der brukte jeg opp noen spann med flaks, gitt... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Joda, men problemet er at så lenge caddyen og jeg skyter i samme klasse, så må jeg innhente tilbud fra andre potensielle caddyer i familie eller venneflokk :)

 

enten må en opp en klasse, eller en ned en klasse. da løser alt det der seg. ;)

 

eller så kan du:

ringe en venn (det må jeg)

eller spørre publikum(det har jeg ikke stor tro på som metode, å det må understrekes at det er prøvd UTEN hell....)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...