Jump to content
243 winchester

Dagens annonse på finn.no

Recommended Posts

En ny M98 koster jo fort 100k så den kassa var vel ikke så dyr. De der er neppe masseprodusert.

Jeg fikk bygd opp en 416 Rigby på en slik Vector kasse av denne selgeren. Våpenet har Lothar Walter pipe og samler stort sett all ammunisjon hull i hull på 100 m. Presisjonstesting av 416 Rigby med 6x forstørrelse er for øvrig en vanskelig øvelse pga rekyl.

Men låskassene er fantastiske.

Hvorfor må det trykktestes? Ingen krav om det og heller ingen behov.

Vektorkassene er latterlig billig, en annen norsk leverandør tar 55000kr for en tilnærmet lik kasse..

@Kvernhuselva

Veldig lette kuler (de finnes både som helplast og halvplast ("vanlig" nedre del og tupp i plast)), med små skjæringer i kula. Når kula spinner med klokka vil luften presse mot disse skjæringene, som går mot klokka, og dermed bremse og til slutt stoppe kulens rotasjon om egen akse. Dette stjeler mye energi/lager motstand og kula vil til slutt ha så lite fart+liten rotasjon at den slår kollbøtte og mister nesten all fart.

Brukes for å trene skyting i områder hvor en ikke kan risikere at kuler går langt.

Danskene brukes disse f.eks. ;)

Ole

• Like 1

Posted (edited)

Det fleste naust blir nok litt snaue ja, men hvorfor den ikke er brukendes til å sette garn fra, skjønner jeg ikke:D

Edited by Jeffery
skrivefeil...

Med snellert... 

En tur i båndsaga og litt lim og en bit nøttetre så blir stokken ok og en er klar når klimaendringene gir en økning i elefantbestanden.

Fordelen med å kjøpe rifler i grøvre kaliber, er at løpa aldri er utskutt. Man får som regel med 4-5 originalpatroner fra 20 pakningen forrige eier investerte i da han hadde ambisjoner om å legge Afrika for sine føtter ;)

• Haha 3

50 minutter siden, Ruger #1 skrev:

Fordelen med å kjøpe rifler i grøvre kaliber, er at løpa aldri er utskutt. Man får som regel med 4-5 originalpatroner fra 20 pakningen forrige eier investerte i da han hadde ambisjoner om å legge Afrika for sine føtter ;)

Har aldri prøvd 460 Wby, men trodde det var kaliberet hvor man oftest får med originalesken med 19 patroner.😂

Man lærer seg å like det meste dersom man har en liten hang til sado ;) Nyter selv litt .416 Rigby av og til...

Hadde jeg solgt en 460 wby skulle jeg skrevet at løpet var gått 1200 skudd i mitt eie...  🤣

• Haha 3

8 timer siden, Ruger #1 skrev:

Man lærer seg å like det meste dersom man har en liten hang til sado ;) Nyter selv litt .416 Rigby av og til...

Joda, jeg nyter også min.500NE i mindre doser, men over 20 enheter på en kveld kan medføre lettere svimmelhet.

Vil tro at en .460 Wby uten demper eller brems vil ha en mye kjappere og mer ubehagelig rekyl, og med den svineryggen må den vel gi operatøren skikkelig bank?

Posted (edited)

Den der er ikke spesielt behagelig allerede i .375, så ja, den er nok "interessant" i .460.

Edit. Tipper prisen må bra ned for å få omsatt den også.

Edited by vavlo

Bruktprisene på grovkalibrede rifler er utrolig lavt, nesten ubrukte Brno 602 for lommerusk, flott gjennomførte customvåpen bygd av anerkjente børsemaker til 20% av byggekostnad.

Nei, Tikka T3 med now spraylakk, tofot og en ghillisuit på kjøpet, det er tydeligvis det som selger. Til nypris. Skjønn det den som vil

• Like 1

Ja ser jo ut til at slike romvåpen med ekstrautstyr fra hjelpemiddelsentralen selger bra. Men det er nå ikke så farlig jeg skal uansett ikke ha et slikt. Og har vel heller ikke behov for noe storkaliber heller da det største jeg skyter på er elg.

7 timer siden, G.Larson skrev:

Lugger mer påstanden om at det er en Sauer 200 xD

Derav min påstand angående børsemaker. Hvis denne har jmfr selger sitt utsagn, vært hos børsemaker, uten at denne har nevnt at dette ikke er en 200 på noe som helst vis, er børsemakeren i mine øye shady 😊 Og så tvilsomme børsiser tror og håper jeg vi ikke har her til lands. Og da sitter man igjen med et børsisbesøk som mest sannsynelig aldri skjedde

Posted (edited)

Nærmest utrolig. Selger er faktisk en våpensamler som burde vite bedre. Vedkommende hadde nettopp en 200 str i 22 for salg for 8.000.- også denne var "sjekket av børsemaker", men den børsa var nærmest et vrak, faktisk. 

I rettferdighetens navn: Selger videreformidlet salget av Sauer for en annen. Jeg tok den med til det lokale skytterlaget, og der fant de at kolben var knukket, reparert, forsikte uoriginalt og generell røff tilstand. Maks verdi iflg. skytterlaget: 5.000.- da den måtte påkostes endel for å bli bra. Og, pengene fikk jeg prompte tilbake da jeg leverte den i retur, uten sure miner. Så tror at banevåpen er veldig utenfor selgers kompetanseområde. 

Edited by samuelcolt

Selger er en skikkelig "luring" som selger mye rart og helst til kokopriser. Importerer mye jalla fra utlandet og prøver å selge det her til lands med 200% fortjeneste.

Han skylder meg fortsatt 150kr for en vare han "glemte" å legge ved i en leveranse.. 

Ole

Alle vet jo at hvis ordet "Økologisk" er innblandet i varen, er produktet verdt +150kr/kg for den uinvidde. Her høres det ut som om du har tapt mye penger 🤑