Jump to content
243 winchester

Dagens annonse på finn.no

Recommended Posts

Jeg blir like imponert hver gang jeg ser en annonse hvor folk klarer å legge ut ting med helt feil navn ("Vangard", "Remengton", "Rugar", "Krager", "Winchister", "Waltter") når de pinadø meg legger ved bilder av kassa eller våpenkort hvor navnet står klart og tydelig!

Hvordan skal noen som er kjempegira på Vanguard finne den rifla når den ligger ute som "Vangard"???

Minner meg om han som har hatt en FN FAL liggende ute i minst et par år som "Farique Nat.".. jeg sendte ham en melding og anbefalte at han kanskje endra tittelen til "FN FAL" eller i det minste "Fabrique Nationale", uten at det hadde noen effekt..

• Haha 1

Som en folkevogn eier, så er det kjent i miljøet at værre biler enn den har blitt restaurert, og prisene har blitt astronomiske etter hvert... har sett film av en som ble fløyet ut at de finske skoger med helikopter, den var i mye dårligere stand enn denne

Men dyrt nok var det vertfall...

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=134509676

Evt. 60,- spenn hos Norma:

http://nettbutikk.norma.as/skytterlag/sauerdeler/original/sauer-miragebånd-original-del-s901m-middels-lengde-106259-p0000061131

Jeg skal for øvrig ikke si noe. Som grønnskolling kjøpte jeg et sinnsykt dyrt gummibånd hos Skytterlinken 😑

Edited by uglebugle

Etter jeg klikka på revolvergrillen tidligere i tråden her er finn anbefalingene mine fulle av bodysuits i leopardmønster og rånebiler. Finn.no tror jeg har blitt redneck.

Ja, det er jo "lett" å skjønne at man må ha kompensator på et rekyludyr som .22LR!

Det som derimot er litt vanskelig å forstå, er overskriften: "RUGER   10/22", står det.

Etterpå lister selgeren opp alt som er skiftet: " 10/22 rifle satt i sammen av Volquartsen komponenter - Volquartsen rustfri bullbarrel - , og kompensator - låsekasse.  -  bolt.  - drop in avtrekker system, og Bell og Carlson stokk. Archangel stokk".

Meeen - hva er det da som er "Ruger" blant alle disse fantastiske komponentene? Et eksempel på "spikersuppe", kanskje?

Nja det er vel som en hvilkensomhelst ombygd mauser eller ombygd krag som sirkulerer her i kongeriket. Det eneste originale på mange av de er låskasseskroget og sluttstykket. 

52 minutter siden, høggern skrev:

Det eneste originale på mange av de er låskasseskroget og sluttstykket.  

Men på denne var jo absolutt alt skiftet - også låskasse og sluttstykke! Hvis dette skal være "Ruger", må man bruke samme "logikk" som homøopatene, når "medisinen" er fortynnet så mye at det ikke er et molekyl igjen av den opprinnelige løsningen, bare destillert vann, men likevel "virkning"?

Du må huske på at homøopatmedisin virker kraftigere jo mer fortynnet den er. Dette fordi egenskapene til det som er fortynnet har smittet over på vannet. Sånn sett bør jo alt vann være medisin da det alltids en eller annen gang har vært i kontakt med det meste. Denne riflen kan jo ha vært i samme rom som en Ruger og fått overført egenskapene eller noe annet hvem vet.

Edited by bardp