Jump to content
243 winchester

Dagens annonse på finn.no

Recommended Posts

21 minutter siden, Jegermeistern skrev:

Den burde holde storviltkravet, med kuler over 10 gram.

Men det er kanskje ikke alle plasser man får avlegge skyteprøve på elektronikken?

Hjelper vel ikke om den holder storviltkravet når pipelengde tilsier at dette er et håndvåpen....

2 timer siden, Jegermeistern skrev:

Den burde holde storviltkravet, med kuler over 10 gram.

Men det er kanskje ikke alle plasser man får avlegge skyteprøve på elektronikken?

Er iallfall fyfy med mer enn 9mm kule her i distriktet...

@vavlo

Den i annonsa er jo reg.pliktig, og med reg.pliktige håndvåpen er det jo slik at noe alltid må vike for noe annet, så du ser ikke meg med en slik som tar opp plassen hvor jeg kunne hatt en fin .44 Russian ;)

Ok. Den gangen jeg fyrte noe køl, tilbake på 80 tallet, var ikke slikt ei problemstilling, iaf ikke på svartkruttvåpen. 

Bre så synd at den j**la garderoben setter stopp for å erverve "kosevåpen" (joda, vet at det kan anvendes også uten kos). Skulle gjerne sett den med sikte og montasjer.

• Like 1

Desse ble brukt av norske soldater under 2. verdenskrig (felttoget 1940).

Jeg har jo hørt om manglende sluttstykker 9. April, men ikke at det ble delt ut deaktiverte patroner. 😁

• Haha 2

Nesten, på Setnesmoen ble det utlevett 8mm karabiner, 6,5mm patroner og 7,5mm Nagant revolvere de første dagene. Sluttstykkene til kragene kom ikke dit før natt til 11.april.

Ser jammen ut som gammel ammo er my vert. Har vel noen esker med gammel rekrutt amo av den sorten med butt kule og brukte hylser. Ikke brukbar til noe som helst men kanskje jeg kan få en masse for de på finn.

56 minutter siden, bardp skrev:

Hva bruker folk slike hjelmer til?

Biker-gutta liker å se badass ut :D.

maxresdefault.jpg

Edited by mig16

Det er faktisk et eget samleområde, og de kan bli mye dyrere en 15.000. En jeg kjenner betalte 50.000 bare for et hjelmtrekk. Han har en flott samling av tyske uniformer, og har mange hjelmer.

13 minutter siden, psg-1 skrev:

Det er faktisk et eget samleområde, og de kan bli mye dyrere en 15.000. En jeg kjenner betalte 50.000 bare for et hjelmtrekk. Han har en flott samling av tyske uniformer, og har mange hjelmer.

Fanken, jeg lakkerte slik en rød da jeg var russ...

Det finnes mange forskjellige modeller av tyske ( og andre ) hjelmer, der noen er svært verdifulle, mens andre ligger lavt i pris. Tysk utstyr er vel det dyreste å samle på. Noen legger store penger i å ha kvalitet over samlingene sine, og har i tillegg stor kunnskap om emnet. Det er veldig fasinerende å besøke slike samlere, som ofte har egne "museum" med flotte utstillinger. Her fortelles gjerne historiene bak den enkelte gjenstand, evt personen gjenstanden har tillhørt. Selv samler jeg mest norsk, og har ikke så verdifulle gjenstander.