Jump to content
243 winchester

Dagens annonse på finn.no

Recommended Posts

Aktuelt innbytte kan være en helaften for 3 på kokeriet i Sandefjord (eller tilsvarende, men det finnes vel knappt...).” 😂

Jeg har aldri forstått Weatherby-fantastene :P

XXL reklamerte jo også med at Weatherby skjøt raskest og hardest. Billigmodell i .308 Win med vanlig pipelengde......

1912/18 er ikke vanlig 1912 og en 1912 er uansett ikke en vanlig 1894.

Det finnes "litt" flere 1894/"lang-Krag" enn både 1912-karabinene og de andre korte karabinene.

Selgeren er forøvrig en oppegående samler, jeg tror han vet hva våpnene han selger er verdt. Han la ut en Stomperud-Krag til en ganske fornuftig pris i går, må ha blitt solgt allerede.

Da lærte jeg noe nytt :)
Trodde i min dumhet at krag (og mauser) var enten originale, nummerlike og verdt en hel del, eller ikke nummerlike og praktisk talt for skrapjern og regne!

Du kan sjekke ut KVF.no dersom du er nysgjerrige på Krag-Jørgensen-modeller, der ser du en fin oversikt over de forskjellige vanlige modellene. Noen er produsert i mindre antall, mange overlevde ikke bruk av ivrige og klønete rekrutter, krigen og/eller etterkrigstiden og er følgelig ettertraktede i dag.

• Like 1

Jeg tror det må være sprit i de skjeftenexD Er jo ikke nok med "jegerbevis", må være over 20 år ogsåO.o

Edited by Jeffery

Verste er jo at registrering har ingenting med dette å gjøre, jegerbevis er jo ganske verdiløst...hadde hun spurt om våpenkort hadde hun vært sær, men hun her har bare ikke snøring.

Noen ganger altså.. Forbauser meg at dere ikke ser det innlysende ;)

Mye rart kan komme på døra når man gir bort noe. Tipper hun vil sikre seg mest mulig mot å få en fremmed skotupp innenfor dørkarmen og høre en stemme som i bestefall kun krever resten av våpenet.

Mest sannsynlig mener hun vel jegeravgiftskortet, men dette var såpass på bærtur, at det ikke er godt å si sikkert.

27 minutter siden, MorganKane skrev:

Noen ganger altså.. Forbauser meg at dere ikke ser det innlysende ;)

Bilderesultat for party pooper meme

• Haha 1

No må folk skjerpe seg!

Endeleg ei dame som diskriminerar til fordel for oss jegerar, og så er det jammen feil det og!

En annen teori er at hun har en sterk dragning til svette menn som lukter en blanding av våt moskus, bål, sprit og granskog. Utstyrt med en frekk liten stolsekk på ryggen, falmet feltjakke og en grotesk odør fra skoene.

Ja, kontaktannonse. Nok så åpenbart! Original da. 

Edited by vavlo

3 timer siden, MorganKane skrev:

og en grotesk odør fra skoene.

Jeg leste nedover beskrivelsen din og tenkte, ja, jo, alle lukter jo ikke gran og feltjakkene har blitt sjeldne... Helt til slutsalvan. Der tok du oss alle med jegerbevis på kornet. ☠️

Muligens litt verre oktoberklima i Salten enn på Haugalandet. Goretex er en nødvendighet snarere enn luksus. ;-)

• Haha 1

CO2 våpen har vel ikke den store tilhengerskaren i dag, her er det nok mange nuller for mye, egentlig er det vel like greit å stryke de fire første sifrene som det er å stryke de fire siste.

Ku klax klan?
Den utsparingen for bolter/muttere må jo være av det desidert mest ubrukelige jeg noensinne har sett. Større sjans for at den glipper og du hugger deg i låret enn at du klarer løsne en eneste bolt...

På 27.7.2018 den 11.06, MorganKane skrev:

En annen teori er at hun har en sterk dragning til svette menn som lukter en blanding av våt moskus, bål, sprit og granskog. 

You rang? 

Skal ikkje vera for krass då men ser ut som han har problem med og uttrykka seg skriftleg.

• Like 1