Jump to content
243 winchester

Dagens annonse på finn.no

Recommended Posts

Faktisk ikke . Pga at omtrent alle har null peiling på optikk så tror de at størst er best . Folk flest går etter billigst mulig med høyest mulig tall .

Dette gjelder også andre plasser .Se bare på hva de fleste bruker til terrassekikkert . Billige Enøyde scope med høy forstørrelse . Løsning er 2 øyne og forholdsvis lav forstørrelse  samt kvalitetsglass .

Det at noen går etter hva som står treffer man også her til lands . Samlere tror at ørner og swastika på optikk har høy verdi . Selv mener jeg at ørner etc på optikk har max verdi på 50 øre .

Her er en som tror at ørna har en verdi på 30 000 kr 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=114843104&fks=114843104

Alt over 5000 kr er bortkastede penger

Edited by zeissoem2

Veldig fritt etter hukommelsen, så lurer jeg på om ikke Safari var uten justerbar kolbekappe. I tilfelle kan det være den.

15 minutter siden, Bullmastiffen skrev:

men hvilken grs stokk er dette?! uten justering av kolbekappa? aldri sett den typen grs før

Da er det sansyligvis det som gjør den helt rå og spesiell 

Edited by Cruiser

1 time siden, boble skrev:

Jakke str 46, bukse str 54?!? 

Kraftig pæreform? Det er nok Guffen som selger, under dekknavnxD

31 minutter siden, Jeffery skrev:

Kraftig pæreform? Det er nok Guffen som selger, under dekknavnxD

Sikkert en tastefeil - men det var jo moro lell :)

Til noen som presenterer seg selv som våpensamler og patronsamler (GJ) er det mye flåsete og useriøst fra den sjappa der.. bumpstocker, overprisede rødfis og alskens rare språklige påfunn - eksempelvis "knallen er ødelagt fra innsiden". En femmer på at de tennhettene fortsatt er skarpe og en får et litt rart klikk om en prøver å "klikke" med dem.

Men jo, salg av kuler er underlagt samme regler som kjøp av krutt og hetter (våpenkort i aktuelle kal). Jeg har uansett aldri blitt spurt om våpenkort ved kjøp av ekserserpatroner, som med unntak av en hylse med hull og/eller riller i har samme kule som skarp ammo.

2 timer siden, nhd skrev:

Poenget for en evt kjøper er vel hva den koster ny i dag.

Eller som han sa, han som hørte at en Stradivarius-fiolin var solgt for flere titalls millioner: "Og den var brukt! Jeg tør ikke tenke på hva en slik koster ny!".

Edited by Jegermeistern
  • Like 2

4 timer siden, Diabolo skrev:

Hos Landrø koster de samme 2648,- pr. 1000 stk.

Bare vel 10 % over nypris/butikk-pris - det er da en helt ordinær Finn-pris!

Hmm, her er jo en klar mulighet for finansiering av leie av supert rådyrterreng.

Forutsatt at noen eter så mye lykkepiller at de kjøper sånne vakkre og delikate saker...

Hmmm ... jeg kunne trenge noen slike baki Dexter-mobilen jeg bruker til bikkjetransport 😁

• Like 1

En av disse selgerne er vel på "kammeret" så dere får sikkert rabatt hvis dere er interessert 🤑 

2 timer siden, msteiro skrev:

1. Kjøp rifle

2. Send til børsis

3. Selg for det dobbelte av kost

NEIIII!!!!

"Selg for det dobbelte av kost" er punkt 4 (eventuelt annet nummer, i andre kategorier på Finn).

Punktet før, i dette tilfellet punkt 3, lyder:
"Finn en idiot uten peiling på prisnivået, og med vesentlig mer penger enn vett".

• Like 1

Skulle ikke meldt ham opp til Luksusfellen?

Sitat

Dette er en one of a kind rifle. Vet du ikke hva dette er og verdien på dette, så er det ikke vits å by. En unik børse som jeg i utgangspunktet ikke har lyst til å selge. Men må vurdere å frigjøre noe penger til studie.

9_9

jeg har akkurat bygget om en rem700 med 2 nye piper, kostet 13000,- pluss donorbørse, chassis og kolbe kommer vel på ca 10000,- så la oss si at vi da er oppe i 30,000,- når pokker kostet en vortrex viper og en ekstra bolt 30løk???

Finnes Remington 700 magnumkasser??

Tror ikke han kommer til å få særlig mange bud fra noen som vet hva det er,og de som ikke vet hva det er...vel de skal vel ikke ha noe som sier pang.