Jump to content
243 winchester

Dagens annonse på finn.no

Recommended Posts

Å fy faen....jeg ler så tårene triller, at det går an xD
Spesielt var sliren et prakteksemplar rent håndtverksmessig.

Edited by seawolf

På 4/1/2018 den 15.23, Ei tohi varjata skrev:

En annen optimist:

https://www.finn.no/116825249

Like under 10kr/skuddet for NM60 og sørafrikansk 7,62x51 er vel i beste fall noe fra en feberdrøm 9_99_99_9

litt OT her, men hvordan finner egentlig norsk militær ammunisjon veien til markedet?

husker jeg skøyt opp til storvilt, og der solgte NJFF (elns?) 7.62x51 i små pappesker som treningsammo.

1 time siden, bjoerkeng skrev:

litt OT her, men hvordan finner egentlig norsk militær ammunisjon veien til markedet?

husker jeg skøyt opp til storvilt, og der solgte NJFF (elns?) 7.62x51 i små pappesker som treningsammo.

Hvordan det lurer seg fra Forsvaret/HV til skytterlag aner jeg ikke. Kunne kjøpe NM60 hos NJFF her tidligere også. HV- og NROF-personell som selger videre "sin" ammo er nok en av de største kildene. Det lå noen esker uåpnet beredskapsammo på Finn i fjor 9_9

• Like 1

De ligger tynt an de som blir observert med slik ammo under et hjemmebesøk for oppbevaringskontroll av våpen og ammo xD

• Like 1

Det forutsetter at de som kontrollerer i det minste vet hva de ser. Ville jeg ikke vært så sikker på.

• Like 1

57 minutter siden, vavlo skrev:

Det forutsetter at de som kontrollerer i det minste vet hva de ser. Ville jeg ikke vært så sikker på.

finns noen i blått som har ''peiling'' desverre.

episoden med de heldempa CZ'ene det ble tatt beslag i etter hjemmebesøk, er det første jeg husker på i farta.

12 timer siden, Ei tohi varjata skrev:

Kunne kjøpe NM60 hos NJFF her tidligere også.

Sikker på det var NM60? "NATO-match" var å kjøpe på lokale skytebaner (DFS) før, og eg tvilar på det var noko fishy med det.

NATO-match.jpg.7f43476787c76beceb0045dbc15932ee.jpg

På 4.4.2018 den 21.41, Ei tohi varjata skrev:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=117316947

Superkupp - 300kr per 50 skudd, eller 3500 for 500 9_9 Jeg hadde ikke fått med meg at det er ulovlig å sende ammunisjon i posten heller..

Nå har han satt OPP prisen på enkeltpakkene, slik at det iallefall ikke blir dyrere å kjøpe alt.

Jaja. En prisøkning setter nok fart på salget.xD

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=117316947

14 timer siden, DoctoRoy skrev:

De ligger tynt an de som blir observert med slik ammo under et hjemmebesøk for oppbevaringskontroll av våpen og ammo xD

Får håpe det hjleper med AG3 i skapet da...

Snodig at det i et miljø som liker å fortelle hvor snille og lovlydige vi er er blitt helt ok å drive med heleri av amunisjon.

Jada, har langt fra rene hender selv.

4 timer siden, Chiefen.v-2 skrev:

Snodig at det i et miljø som liker å fortelle hvor snille og lovlydige vi er er blitt helt ok å drive med heleri av amunisjon.

Jada, har langt fra rene hender selv.

Noen må da skyte opp 7.62'en xD

uten å si hvor jeg var/er, fikk jeg en gang ikke MG3 fôr på nesten et halvår.

Edited by bjoerkeng

Frister veldig å handle motorredskap så en er klar når bomstasjonene snart spretter opp tett-i-tett på skvalpeskjæret8-) for å løse det forferdelige problemet at det tar 13minutter å kjøre 6km om ettermiddagen...

Her kan en få kjøpt skrapjern til ca 400ganger verdien..

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=117466548

Edited by Chiefen.v-2

3 timer siden, Ei tohi varjata skrev:

Måtte vel sjekkes om den var for stygg til å omsettes (noe jeg mener den er!).

Må du gi deg da, står jo at den erv alldeles nydelig og tar seg godt ut.

26 minutter siden, 1937M98 skrev:

God tur, jeg skal ikke gi deg konkurranse!

2 timer i bil for den der er uaktuelt😂

Jeg har litt for mange kappskiver, vi kan sikkert bli enige om hvordan jeg skal dele den opp :ph34r:

På 13.4.2018 den 20.08, Nagant 762 skrev:

Selv til souvenir å være er dette støggt :D  https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=117782292&fks=117782292

Legg også merke til de andre tingene han selger.... ALT er "nydeligt" xD  Jeg er overbevist om at mannen trenger temmelig mye mer styrke på brilleglassene sine xD

Rett og slett nydelig.

Nei, vent, noe av det er nydelig nydelig!

Kikkert med "nattsyn", ja, - den må vel ha spist mye blåbærsyltetøy, den da!

Men hva står "30 * 60" for, på dette leketøyet? Vanligvis står tallene for forstørrelse og objektivdiameter i millimeter, men diameteren er åpenbart mye mindre (15 - 20 mm?), og med det påståtte synsfeltet, er vel forstørrelsen omtrent 5 ganger?

I rettferdighetens navn, så skriver faktisk fyren at det er et illustrasjonsbilde. Siden esken er uåpnet. Han illustrer vel, under tvil, en kikkert med det bildet.

Jeg lurer, selv om bildet trolig er irrelevant for annonsen, også på hva 30x60 er ment å bety på det avbildede objektetO.o

Kanskje vi skulle ha en tråd med tema: Fra Ebay til Finn? Har sett mye fra Ebay forsøkt solgt på Finn til 10x ebaypris. De fleste greier seg med 7x xD

Edited by DoctoRoy
covfefe

Ulovlig å ha påmontert uten dispensasjon fra forbudet (og det tviler jeg på at de har fiksa)

3 timer siden, Jeffery skrev:

I rettferdighetens navn, så skriver faktisk fyren at det er et illustrasjonsbilde. Siden esken er uåpnet. Han illustrer vel, under tvil, en kikkert med det bildet.

Jeg lurer, selv om bildet trolig er irrelevant for annonsen, også på hva 30x60 er ment å bety på det avbildede objektetO.o

Sikkert en fortjeneste på 30-60x hva det kostet å produsere kikkerten?

• Haha 2

Magnification: 8 står det på linken til Ebay.

Og 'Foldable size: 6.4 x 9.2 x 3.7 cm', så viss du rundar av nedover og konverterar til mm blir det kanskje 30x60?

(Og vær no ikkje så negative!  Han tilbyr trass alt 'fri frakt', og sidan det er mykje dyrare enn free shipping frå Ebay forsvinn sikkert halve fortjenesten.)

Er vel det samme hva produktet er merket som. Sannsynligvis av en slik kvalitet at det i grunnen er umoralsk å produsere og i tillegg bruke ressurser på å sende halve kloden rundt, så vi kan kaste det her.

Edited by vavlo
Rettet skrivefeil
  • Thanks 3