Jump to content
243 winchester

Dagens annonse på finn.no

Recommended Posts

Det var vel Per G. Høydal som testet den for "Våpen" i hine hårde dage, og kalte den "Jamballer". Etter at det ble gjort en del forbedringer, ble han importør. Så vidt jeg kan se, er denne pistolen en "pre Høydal"-modell, dvs. "Jamballer". Jeg trenger hvertfall ikke betale 30 K for å få lov til å kaste bort tida med plag og plunder.

Hadde en slik en i gamle dager -  rett nok med 5 toms løp. Den fikk stadig grafitt på glideflatene sånn for sikkerhets skyld og så ble den ofret for et annet stjernekjøp9_9 Hadde aldri noe skjæringsproblem med den.

Så var det det å selge hjemmeladet ammunisjon da O.o

**Redigert da bestemmelsen er fjernet! ***

Edited by petrol
Feil info gitt

Ikke noe problem det, så lenge du ikke skal drive handel med det. Eneste er at han selger...for kjøper, en ukjent ammunisjon.

Våpenloven

Sitat

§ 3.Med ammunisjon forstås i denne lov:

a. patroner bestående av prosjektil, hylse, drivladning og tennmiddel.
b. prosjektiler av enhver art bestemt for utskyting eller utsending ved de i § 1 nevnte skytevåpen,
c. hylser når de er forsynt med ladning eller tennmiddel,
d. håndgranater, bomber, raketter, miner o.l.
e. lys-, brann-, gift- og tåregassbokser,
f. gift- og tåregasser til bruk i de § 1 nevnte skytevåpen eller i ammunisjon som nevnt i denne paragrafs bokstaver a, b, d og e.

Kapittel V. Tilvirking av skytevåpen, våpendeler og visse arter ammunisjon.

0 Overskriften endret ved lov 14 juni 1974 nr. 39. - Jf. § 35.

§ 20.Den som vil tilvirke skytevåpen eller våpendeler for salg, må ha bevilling av vedkommende departement. Det samme gjelder den som vil tilvirke for salg ammunisjon som nevnt i § 3 for så vidt ammunisjonen ikke går inn under lov om eksplosive varer.1 Børsemaker med mesterbrev etter lov om mesterbrev i håndverk og annen næring, trenger ikke bevilling som nevnt i første punktum, men plikter før tilvirkningen tar til å sende melding til vedkommende departement.

På 29.10.2017 den 19.50, Jegermeistern skrev:

Hvis man ikke får innvilget flere våpen på "garderoben", eller "finansministeren" sier NEI! til flere pang-pang-er, kan man jo ganske enkelt kjøpe ei eske som det, en gang i tida, har vært et våpen i! Til den latterlig lave pris av bare 1.600,- kroner! Denne blir det rift om!

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=107410761

Knallmulighet for å utvide samlingen av pappesker; https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=109744863

Selgeren er vel bruker her inne, under fullt navn?

Venter på en tråd under "hagle", med skikkelige bilder, "Hvilken hagle er dette?".

For meg ser det ut som noe gammelt belgisk ræl, i tilfelle to nuller for mye i prisantydningen.

Fantastisk historie! Men hvem vil kjøpe "ISHVITE" lys til full Jukso-pris-pris?

Jeg har kanskje litt mer sans for kortere annonser, de kan si like mye med vesentlig færre ord, for eksempel: "To-manns-telt, brukt en gang, byttes i barnevogn".

• Like 1

I laget vårt får vi kjøpt GT til kr 9,- pr smell i 308 og 6,5.

Jeg syns det er svært god ammo,ikke noe dårligere enn jaktmatch i mine våpen ihvertfall. 

Åsså jeg som er riktig fan av Krico a gitt.  Må nok se om jeg får rydda plass i langholdgarderoben. Blir våte drømmer i natt nå 😎

Hvis han tar 40,- for ei .308 hylse,så må jeg da kunne forlange 50,- for ei i .30-06 :ph34r: Dvs at om jeg skyter opp all .30-06 ammon min og selger hylsene, så sitter jeg igjen med ca 20000,- Hvis jeg så reinvesterer de pengene i 50-skudds pakker med Selleri og gulerot-ammo til 400,- pr pakke, skyter opp den ammoen og selger de hylsene, så har jeg plutselig 125000,- + morroa på skytebanen. Etter ett par runder på den måten så er jeg millionær :D

Bare still dere i kø folkens, nå kan dere snart gjøre røverkjøp på hylser her :D

• Like 2