Jump to content
Adventspatronquizen 2018 er i gang Read more... ×
243 winchester

Dagens annonse på finn.no

Recommended Posts

20 timer siden, Rausheim skrev:

Maa vaere en 0 for mye i den prisen der...

Hadde den ikke vært lagt ut av et firma, hadde jeg mistenkt den var lagt ut av en konemishandlet.... (ja, -t ikke -r)

Begge de våpnene var fine ja, nesten så en blir fristet til å handle! 

Karrieremulighet der; våpenstylist! 

Ingen dum idè.. Noe å tenke på dersom man skal holde visning.

Fremfor med en skål med lime på kjøkkenbenken og duft av nybakte boller, kunne man lagt ut noen pene våpen og sørget for litt kruttrøyk.

• Like 6

13 timer siden, 32-40 Win. skrev:

Burde det ikke stått skrevet 

??

Hvorfor bør det ikke stå skrevet at flaska skal følge med eller ikke ?  Det står jo ikke der. Skal man fjerne tekst som allerede ikke er der.

Edited by zeissoem2

3 timer siden, zeissoem2 skrev:

??

Skal man fjerne tekst som allerede ikke er der.

???..... «Burde det ikke stått skrevet?» er ikke det samme som «Det burde ikke stått skrevet!»

Artig at du bruker flere spørsmålstegn, siden det antageligvis var det att du overså nettopp spørsmålstegnet, som er grunnen til at du misoppfattet teksten.😉

Jeg har tid til å gi deg en skikkelig forklaring:

«Burde det ikke stått?» Er et spørsmål, der man etterspør en tekst som mangler. (Du fikk tydeligvis med deg at opplysninger rundt vinflasken manglet i teksten til annonsen)

«Det burde ikke stått! (eller bør ikke stå!)» er en påstand, der man ønsker en tekst fjernet. (Da ville det, som du påpeker, vært nødvendig at teksten var der på forhånd). Og det ville vært misvisende å avslutte med ett spørsmålstegn HVIS det var det jeg hadde skrevet. (Noe jeg jo ikke gjorde)

😀

Jeg vil forresten legge til en liten ting til....😆😆😆:

HVIS jeg faktisk HADDE stokket om på ordene, og feilaktig skrevet «Det burde ikke....», så ville ALLIKEVEL ca.90% av den voksne befolkningen i Norge FREMDELES forstått hva jeg egentlig mente.😉........ Så se det positive i denne misforståelsen; Du har all grunn til å føle deg... Spesiell👍.....😆😆😆

Edited by 32-40 Win.

Skriv setningen 2 ganger hvor du tar vekk ord nr 3 (ikke)  i ene setningen.

Lurte bare på hvorfor du etterspurte at det  IKKE  burde  stått skrevet når det faktisk ikke stod skrevet.

Edited by zeissoem2
  • Confused 1

1 time siden, Ei tohi varjata skrev:

Helt normal måte å formulere seg på..

"Skulle ikke vi til hytta i dag?"

Ja. Og ikke bare normalt, jeg mener det er en ikke ubetydelig forskjell på disse to alternativene:

«Skulle vi til hytta i dag?» kan bety at jeg er usikker på om vi avtalte å dra på hytta.

Skulle ikke vi til hytta i dag?» betyr at jeg er rimelig sikker på at vi avtalte å dra på hytta, men at jeg nå lurer på hvorfor vi ikke har kommet oss avgårde.

Så hvis jeg hadde skrevet «Burde det stått?» da indikerer det at jeg er usikker på om det er riktig med tilleggs-teksten (om vinen) eller ikke.

Når jeg skriver «Burde det ikke stått?» da indikerer det at jeg er rimelig overbevist om at teksten burde vært lagt til, og at jeg savner informasjonen.

Ser du nå @zeissoem2 , at det ikke bare er å fjerne ett «ikke»?

Edited by 32-40 Win.
  • Thanks 1

Bildet med gold cup'en er åpenbart arrangert. Det er første uken i desember og det er to tente lys i adventsstaken. 

Og når man snakker om bling: Denne var litt utenom det vanlige for en CZ75B. Jeg spør meg, er den mest sannsynlige kjøperen samler eller hallik? :mrgreen: 

Når det gjelder CZ'en så er vi vel alle som prostituerte når det gjelder våpen, og et hallikvåpen hadde vi ikke sagt nei til om vi hadde fått muligheten.

2 timer siden, Per-S skrev:

- og et hallikvåpen hadde vi ikke sagt nei til om vi hadde fått muligheten.

Er det også en bransje der man praktiserer "permanent bevæpning"? Og hvordan er våpenbehandlingen, og antall utilsiktede avfyringer, i den "bransjen", i forhold til i politiet?

1 time siden, jjrckd skrev:

Selger oppgir ikke pris men antyder at det er billig. Mulig kupp?

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=134591819

Dersom denne selges «uten at det koster skjorta» er det vel to alternativer:

-a) typen har veldig dyre skjorter fra Italia med K.R eller lignende brodert

-b) dobbelrifla selges til Fretex pris, noe som forøvrig også skjer med italienske skjorter i blant

Edited by Elgjaeger
Trykkleif

46 minutter siden, BigT skrev:

«Kan enkelt reverseres». Må man ikke bytte hele stokken?

Vil tro det. Ut fra tekstens ordlyd gjetter jeg at selger ikke har peiling. Arvegods?

skulle nesten ønske jeg skjøt links..

Sendte en melding til selger, her er svaret:

Fra Lars

prisen er 40´ .. det er billig i forhold til nytt.. da må du opp på 3-4 ganger´n ... men klart det er litt penger dette og.. det er noe mekanisk .. fikk beskjed på at dette ikke var vanskelig å få gjort.. skjønner meg ikke så mye på dette ... bruker børsemaker som kan sine ting .. sikkerheten er viktig. nydelig våpen for den prisen ihvertfall.

Har kontaktet selger. Kan bekrefte godkjent pris. «Nei, det er noe mekanisk» var svaret angående endring fra links til regulær. Man må jo ha ny kolbe med tanke på kinnstøtten?

1 minutt siden, jjrckd skrev:

Sendte en melding til selger, her er svaret:

Fra Lars

prisen er 40´ .. det er billig i forhold til nytt.. da må du opp på 3-4 ganger´n ... men klart det er litt penger dette og.. det er noe mekanisk .. fikk beskjed på at dette ikke var vanskelig å få gjort.. skjønner meg ikke så mye på dette ... bruker børsemaker som kan sine ting .. sikkerheten er viktig. nydelig våpen for den prisen ihvertfall.

Der kom du meg i forkjøpet. Jaja, får vel drømme videre om noe som ikke er links...

Klarte jo ikke å påpeke at en ville trenge ny kolbe for "konvertering". Fikk da følgende svar:

Sitat

Samme stokk før ombygging til links .. men skjønner det ikke er noe for deg da. Jeg må ikke selge men skal nok vekk 😀

Jadda.. Mekanisk så kan jeg ikke se at det skulle kreve noen ombygging. Avtrekkerne sitter jo der de pleier og mekanismen er jo allerede bygd for å betjenes av høyre hånd. Lurer VELDIG på hvordan han her har endt opp med dette våpenet.

16 minutter siden, jjrckd skrev:

Klarte jo ikke å påpeke at en ville trenge ny kolbe for "konvertering". Fikk da følgende svar:

Jadda.. Mekanisk så kan jeg ikke se at det skulle kreve noen ombygging. Avtrekkerne sitter jo der de pleier og mekanismen er jo allerede bygd for å betjenes av høyre hånd. Lurer VELDIG på hvordan han her har endt opp med dette våpenet.

Merkelige svar. Jeg er absolutt ikke våpenekspert eller børsemaker, men kan ikke forstå annet enn at nåværende kolbe er bygget links. Klart, kan jo selvsagt pusse ned kinnstøtten mekanisk...

Med mindre bildene er speilvendt, hvilket kan skje med moderne telefoner om man bruker en annen kameraapp enn den innebygde, så er det bare stokken som må skiftes såvidt jeg skjønner... 

Mekanismen er rechts og stokken er links. 40k slår meg som dyrt. En linksskytter vil ikke klare og effektivt betjene mekanismen og en rechtsskytter vil måtte få bygd en ny stokk.

For meg som er grønn:

1: Hva ville du anslått som en fair pris?

2: Hva kan eventuelt ny kolbe koste?

(Jada, det er ting som tyder på at jeg synes denne rifla frister...)

Har skutt høyrehagle med venstre stokk (er en da en sentrumsmann?) i minst 30år uten noe problem.

40 er fair pris om tilstanden er ok. Ny stokk  er garantert dyrt, tviler på at 10 lapper rekker langt...

Jeg hadde handlet om jeg følte handlekraften, men er heldigvis forskånet fra db-riflesyken.

Før en handler på impuls, sjekk pris på ammunisjon og komponenter.

• Like 1

Hvis du sier 20k for ny stokk så nærmer man seg vel noe.. Kan liksom ikke kjipe seg til med emnet og tilpasningen er i høyeste grad custom så pengene går fort.

MEN, selger hevder at rifla har blitt bygd om til links. Kanskje finnes fortsatt originalstokken et sted bare selger blir gjort oppmerksom på at han må lete litt?

Selger gir nærmest gåter som svar - enten uvitende eller en vrang type. Jeg følger i alle fall ikke for handel. Jaja, kanskje jeg får noen morsomme forslag i dobbeltrifletråden på hva man kan kjøpe. :-)

Mulig den er uvanlig, har liten kunnskap om LE, men 15000,- (selgar har no tatt vekk prisen) var i drøyaste laget. Ligger ute ein jungelkarabin til 6000,-, disse er vel mindre vanlig å komme over.