Jump to content
243 winchester

Dagens annonse på finn.no

Recommended Posts

Dvs. 3 bokser og en kule. Det er godt å se at Hillbilly ånden ikke har forlatt øya hele 20 år etter jeg flagget ut 😎

• Thanks 1

Må sei at eg og la merke til den «billige» voere rifla ikkje så langt frå der eg trødde barneskoa mine.

• Like 1

Tnja, mnja, jeg savner fortsatt dagene hvor du fikk en HV-Mauser for 800kr.. drar jo opp litt at det følger med en original kasse, selvsagt. Ville heller hatt en NSB-G33/40 (faktisk stemplet NSB).

Jeg stusser likevel noe over at de har fjernet rekylklakken..?

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=126663568

Sitat

DETALJER: Modellen er laget av kvae (sevje) med metall "skjellet" som gjør modellen svært robust. Delene som er bevegelige er: tofoten foran (bipod, se siste bilde for illustrasjon), skulderstøtten bak (bilde 7), reimfestene, og siktet (bilde 9).

Riktignok kan eng. "resin" brukes om både naturlige resiner (som kvae/sevje fra trær) og syntetiske (gummilignende syntetiske halvstive materialer). Derimot tviler jeg på at denne modellen er laget av bjerkesevje eller furukvae!

17 minutter siden, Ei tohi varjata skrev:

Samme karen har hatt en FAL liggende ute som "farique nat." lenge. Sikkert solgt plombert..

NROF kan vell heller ikke lengre få kjøpt M1 carbine nå, eller hva? Og da er det bare samlerne igjen. Virker for meg, som det er enklere å bli frimurer en å bli en av gjengen der. Og da får man heller ikke lufta karabinen.

1 time siden, bjoerkeng skrev:

NROF kan vell heller ikke lengre få kjøpt M1 carbine nå, eller hva? Og da er det bare samlerne igjen. Virker for meg, som det er enklere å bli frimurer en å bli en av gjengen der. Og da får man heller ikke lufta karabinen.

I NROF er det vel ikke så mye annet enn HK416/223 og AR15 som er relevante.

US-karabin har ikke vært mulig å kjøpe til NROF på flere år. Tror jeg har sett to stykker på de 17-18 årene jeg har skutt i NROF, den var egentlig ikke egnet til de reglementsfestede programmene da jeg begynte, og den går ikke i noen av våpenklassene nå. Andre lokallag kan ha hatt mer aktivitet med lokale program.

På en måte litt synd, for det er ei sjarmerende børse. På den andre siden skal NROF være et forbund for vedlikehold av ferdigheter med relevante våpen, ikke en våpenhistorisk klubb.

Hadde to USkarabiner inne til plombering for ikke så lenge siden, den ene hadde vært i besittelse av en kjent motstandsgruppe, kjenner jeg får vondt i ryggnervene hver gang slike våpen ødelegges.

• Sad 1

På 16.8.2018 den 18.32, bjoerkeng skrev:

Og da er det bare samlerne igjen. Virker for meg, som det er enklere å bli frimurer en å bli en av gjengen der. Og da får man heller ikke lufta karabinen.

Hvor bor du?

Jeg kan ordne det slik at du kan begynne i Stavanger, om du ønsker.

• Like 2

46 minutter siden, psg-1 skrev:

Hvor bor du?

Jeg kan ordne det slik at du kan begynne i Stavanger, om du ønsker.

Trondheim desverre, men hadde takket ja om jeg bodde lengre vest i landet ☺️

Håper det er noen fra Trondheim her som leser dette, og kan ta deg med på møtene der. Det er mange kjekke foredrag osv vi har. Har du sendt email til noen?

2 minutter siden, psg-1 skrev:

Håper det er noen fra Trondheim her som leser dette, og kan ta deg med på møtene der. Det er mange kjekke foredrag osv vi har. Har du sendt email til noen?

Sendte en mail til NVS for leeenge siden, tror aldri jeg fikk noe svar på den. Hadde selvfølgelig vært av meget stor interesse ☺️

Får prøve å sende en til da imens 😄