Jump to content

Jakt i rogaland


zliver

Recommended Posts

Heisann

Lurte egentlig på om det var noen der ute som var i samme situasjon som meg, nemlig at det ikke er så mange kompiser som har kommet seg på jegerprøven. Og derfor er på jakt etter nye jaktkamerater i området.

 

Nye venner er alltid morsomt og hvertfall hvis de deler samme interesse inne jakt.

 

Har både rifle og hagle så jeg er med på de fleste typer jakt :-)

Link to comment
Share on other sites

Flott :D

Har bare rifler i kaliber .22 og .30-06 foreløpig, men om det er fugl som skal jaktes så er jo alltids toppjakt ett alternativ. Eller gås som beiter osv.

Er ikke medlem i noen jaktforening for øyeblikket men har jaktlisens. Finnes noe småviltjakt på www.inatur.no i rogaland, ellers må man vel gå via jaktforeninger for å få ordnet seg terreng?

Link to comment
Share on other sites

Var på en måte litt i samme situasjon som dere, har jaktet i mange år, men flyttet til stavanger for snart 2 år siden og hadde ingen jakt. Jeg mannet meg opp og tok bilen ut på en rundtur på jæren og i sandnes område. Ringte på, på gårdene jeg fant og spurte om muligheter for jakt. Har andejakt, rådyrjakt, gåsejakt, beverjakt, hjortejakt og kråkejakt. Får nok som meg, "nei" mange steder.Får ikke værre enn et nei! Men kanskje dere er heldig og får et jaktområde også. Hjortejakta skaffet jeg meg ved en ringe runde. Men en ting er i allefall sikkert, ingen kommer og spør om dere vil jakte hos de. Sett for eksempel inn en annonse i JEGER,VILLMARKSLIV,JAKT etc. får gjerne napp. SRJF har i allefall et tilbud om jakt, vet ikke hvor gamle dere er men, de har en ungdomsgruppe.

 

Men når det er sagt, så for guds skyld, får dere et terreng så oppfør dere. Høres ut som en selvfølge men skytekåtheten kan fort bli stor. Skyt ikke på for lange hold, og ha sikker bakgrunn med rifla (et flatt jorde på jæren er ikke sikker bakgrunn!!) Og husk og ta med tomhylser etc hjem. La sånt ligge igjen er beste måten og miste jaktterrenget på.

Hold oss oppdatert på om dere får noe da :wink:

Link to comment
Share on other sites

SRJF har i allefall et tilbud om jakt, vet ikke hvor gamle dere er men, de har en ungdomsgruppe.

Jeg er 32 og ifølge profilen til zliver så er han 29 så vi er nok i eldste laget for ungdomsgrupper dessverre :roll:

 

Svein Kjetil Rønnevik har et vald han leier ut dagskort i botsheia. Ta kontakt med han.

Hvem er han og hvordan kontakter vi ham?

 

joda jeg er i samme situasjon som deg. har nylig tatt jegerprøve og anskaffet meg rifle, hagle og salong. mangler bare jaktområde og jaktkamerater..

Hvor bor du da? (zliver bor i sandnes og jeg på jørpeland.)

 

Ellers så er det kjekt at så mange vil hjelpe oss i gang! :D

Link to comment
Share on other sites

Hallo. Eg er og på ein måte i same situasjon som dykk, har våpen ei rifle 30-06 og ei hagla 12/76, men dårligt med terreng ( i rogaland). Bur på ålgård og om det ikkje er for seint med tanke på å danne eit jaktlag så kunne eg tenkt meg og og vore med. Alltid kjekt med nye kameratar som har same sunne interressa. Er 26 år og har jakta hjort sidan eg va 18, og rypa sidan eg va 16 år.

Link to comment
Share on other sites

Etter hva jeg har fått med meg er vi nå fire stykker: Zliver, Ramski, Olestav og meg.

Vi må nok annonsere ja, men etter hva? For min del er det småvilt opp til rådyr som er aktuelt. Og jeg reiser gjerne ett stykke om det er nødvendig.

Hvilke vilt har dere mest lyst å jakte på?

Link to comment
Share on other sites

Beklager Fosse, så ikke innlegget ditt :oops:

Da er vi vel 5 stykker som jeg vet om. Vet ikke hvor mange vi skal være, men det skal vel noe til at alle har anledning til å stille på samme dagene uansett da så vi er vel neppe for mange? Vi blir vel faktisk nødt til å sette en begrensning før eller siden hvis pågangen fortsetter, vanskelig å skaffe terreng til 50 jegre samtidig :lol:

Men aner ikke hvor mange det er praktisk å ha på laget?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Synd det ikke finnes en egen seksjon fast for dette da det er mange ferske i samme posisjon. Jeg holdt på å poste forslag om det sist måned men droppa det. Måtte blitt noe alla slik reisesiden lonelyplanet.com har det hvor folk poste feks skal ditt og ditt da og da, noen i samme område osv som vil reise sammen. Traff selv en kanadisk jente på denne måten da egen reisepartner måtte droppe turen. Reiste med ho flere måneder i Asia og hadde en super tur takket være en slik post jeg la ut. Hadde sikkert funket tilsvarende bra og fått mange flere nye "venneløse jegere" ut i skogen:)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Hei!

Puster litt liv i denne tråden på nytt. Ser ikke helt poenget med å lage en ny post med samme "tråd-navn".

Håper det går bra :)

 

Har bodd i Stavanger området i ca. ett års tid og ønsker virkelig å komme i kontakt med likesinnede som ønsker å jakte og som eventuelt kan komme med noen tips/tilbud om jakt i Rogaland generelt.

Etter hva jeg leste så klarte de å organisere seg ett jaktlag/kompisgjeng når de startet denne tråden.

Hadde vært kjekt om vi hadde fått til dette igjen! :)

 

Mads.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Jeg er også veldig interesseret. Er ny jeger som tog jægerprøven i november. Er fra Danmark så søger efter folk som har samme interesse. Jeg er mest interesseret i sjøfugle jakt og småvildt småvildt. Har købt hagle og 22lr og 17 hmr. Bor i stavanger. Mvh Martin

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei jeg også er interessert, har hatt jeger prøven noen år men bare jaktet litt sist år. Hadde vært arti å truffet andre som også prøver å komme seg innpå et ellers så sprengt jakt marked[WHITE SMILING FACE]

er åpen for det meste av jakt om det er noen som prøver å sette sammen et jakt lag[WHITE SMILING FACE]

Er fra hommersåk.

Mvh arild

 

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

hei arild. hvilken type jakt er du interesseret i? jeg er interesseret i alt småvildt jakt, og håber speciel at begynde og jakte på sjøfugl:) jeg syntes heller ikke det er så let og finde nogen plads og jakte på. eller folk med samme interesse. jeg er helt ny jeger i tok jeger prøven november 2014 så jeg bliver gerne med hvis du mangler selvskab, eller hvis jeg finder en plads og det er af interasse så er det bare sjekt og gå sammen med nogen andre hvis du har lyst?:)

 

er fra danmark og har boet i stavanger siden november 2009

 

mvh martin

Link to comment
Share on other sites

Er enig at det er vanskelig å få deg noe jakt rundt dørene, og er det noe som dukker opp så er det som regel for dyrt for mannen i gata. Synes også det er vanskelig å komme seg inn med/på jaktlag som har fast jakt. Et hot tips til jakt til nye jegere er å bruke dem lokale klubbene sine terreng ( bruker kun dem selv ). Være mye på skytebanen og komme i snakk med andre jegere. Er med jeg vis noen her vil prøve og starte et jaktlag lokalt her :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...