knutmstien Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 hei. jeg er på jakt etter billig trenings ammo til min tikka t3 varmint cal 308. lurer på om noen av dere der ute vet av noen plass jeg kan oppdrive billig trenings ammo enten i 308w eller 7,62 fikk tilbud på noe nato til 6kr per smell,men de er da like dyrt som normas jaktmatch lol har hørt om 7,62 som var nede i 2.50 kr per skudd,de er en fin pris i mine øyner:) tar i mot alle tips med takk=) knut m stien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 Hjemmelading er veien å gå. Ellers har/hadde Beveren Sport noe Sellier og Bellot til rundt 4kr, men billigere enn det for fabrikkammo blir det nok ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knutmstien Posted July 17, 2009 Author Share Posted July 17, 2009 hvor lavt i pris kan man falle om man ladder selv?sammler superbra med lapua fmj 8grams,kunne tenkt meg og ladde slike selv om de skulle bli nytt ladde utstyr:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeivVidar Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 Med partizan SP 180 grs kuler lader jeg for ca 2,30 kr per skudd til min 308win Men det er match og jaktammo man tjener mest på pr smell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onkel Tompa Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 Citerat från Norma: "Viktigt att notera är: 308 Winchester är inte är helt identisk med 7,62x51 NATO beroende på toleranser. Militär ammunition passar därför inte i alla civila vapen." Tom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildot Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 Med 10-15 omladninger pr hylse lader man presis ammo for ca 3,50,- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bukken Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 Jaktdepotet i Drammen har hatt gode tilbud på ferdigladde Partizan, hør med dem. Til 6 kr smellen kan jaggu Nato-skuddene bare være. Det hender visst at NM 60 gir god presisjon, men jeg har til gode å oppleve det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
knutmstien Posted July 18, 2009 Author Share Posted July 18, 2009 ha har jeg bestilt ladepresse i første omgang:) nå skal jeg dra og fikse ladde bibelen og bli klok på hjemmeladding;) takk for svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts