Jump to content

Benelli 90/95 erfaringer?


Garrett

Recommended Posts

Skal straks kjøpe mitt første håndvåpen, dette skal i henhold til alle anbefalinger være en .22 match pistol.

Var hos en forhandler å så på diverse pistoler i dag. Likte godt en Benelli 95.

 

mp95nrh.jpg?22,20

 

Denne ligger i "mellomsjiktet" når det gjelder pris. Dvs rett over 8000kr.

 

Men har ikke hørt så masse om denne pistolen. Er stort sett brukt Walter GSP og Hämmerli jeg hører snakk om når det gjelder anbefalinger til nybegynnere.

 

Lurer derfor om noen har gode/dårlige erfaringer med denne??

Eventuelt er det noen andre i denne prisklassen??

 

Kan legge til at jeg skyter links og at det derfor ikke er så enkelt å lete blandt brukte pistoler.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt en Benelli 95 i litt over to år nå, å er veldigt fornøyd med den. Kjøpte den for 5000,- ny fra butikk, butikken ville kvitte seg med håndvåpen derfor så billigt. Brukte den i ca et år med det runde grepet som fulgte med før jeg kjøpte et Nill grep, som koste ca 1400,- fra Tyskland. Har brukket to stk tennstifer, men det er 5 års garanti på våpenet, så jeg fikk tilsendt ny tennstift fra Våpensport.

Har nok skutt bortimot 15 til 20 tusen skudd med den.

 

Sjekk link der står det litt om pistolen. http://arne.nohlberg.com/benelli_MP_95_e.htm

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Vil på det sterkeste anbefale deg å kjøpe en MP90, hvis du kunne tenke deg denne pistolen.

1. Avtrekksmekanismen er vannvittig mye bedre. (men det går ann å modde plasten i MP95)

2. Det originale grepet er bare fantastisk godt, i forhold til det på MP95

 

Tennstifter, hylseutragere inkl alle dens deler og magasiner er forbruksvare. så du må regne med noen drifts utgifter.

OM du får dette på 5-års garantien, er du jammen en av de heldige.... :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en MP90S. Det er en kanongod pistol. Jeg har hatt min i årevis og jeg har aldri angret på det kjøpet - jeg kjøpte den forøvrig brukt hos Børselars. Den har nå gått anslagsvis 200.000++ skudd og jeg har aldri et feilslag. Ingen klikk, ingen forkilinger. Jeg hadde et defekt magasin - det fikk jeg byttet KOSTNADSFRITT hos Våpensport. Idet hele tatt er Våpensport helt enestående når det gjelder service.

Jeg har heller ikke byttet tennstift, kanskje det er forskjell i herdingen. Eller så kan det være det at jeg aldri klikker med mine våpen.

Jeg anbefaler at du kjøper den dyre utgaven, altså MP90. Da har du bedre avtrekk og et anatomisk skjefte. Dette er ting som du med tiden vil oppgradere til uansett.

Regn med at du må eksperimentere litt for å finne riktig ammo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...