Ilatad Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Hei. Kan noen hjelpe meg. Jeg sitter på hytta og har tenkt å prøve makrellgarn. Er det noen restriksjoner mtp bruk av makrellgarn? Sitter med mobil så jeg kan ikke søke selv. Link til lovdata eller kopi hadde vært fint Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Celcius Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Garna skal ha mindre maskevidde enn ca 34mm ellers skal de synkes ned til 3 mtr under havflaten, dette gjelder også fjære sjø. Oppsynet er nådeløse når det gjelder dette, garna skal også være merket med eiers navn og adresse. For noen år siden ble en Nord-trønder innlagt på psykiatrisk avd etter en jakt arrangert av oppsynet i ren Miami Vice stil, han hadde satt ulovlige garn. Ble forfulgt med båt, sjøfly, helikopter og til slutt bil. Da mannen ble tatt var han fullstendig utkjørt. Når det gjelder regelverk kan du kikke her: http://www.fiskeridir.no/fiskeridir/fiske-og-fangst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts