quinky Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 jeg skal kjøpe meg hagle (over og under) , har sett på en Yildis SPZ ME til 7000kr. jeg skyter links og jeg synes den passet bra (rett stokk), men har hørt at kvalitet er litt ymse. noen som har erfaringer med yildis hagler? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vaffeljeger Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Kjøpte en SPZ SM kal 12/70 i fjor, og har ikke angret. Stokken trengte litt olje etter jakten, men er ellers ingenting å utsette på den. Vet ikke hva du skal bruke den til, men i forhold til prisen vil jeg si det er et bra kjøp, iallefall til mitt bruk (SM-utgaven er noe billigere enn ME). For min del var det den lave vekten og 5 utskiftbare choker som var avgjørende i forhold til å kjøpe en Baikal. Tror forresten du finner et par tråder om Yildiz om du prøver "søk"-funksjonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ko-stens Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 Enkel og grei hagle. Har Spz sm sjøl. Velg ikke med korteste løp. Da forsvinner balansen. Jeg har hatt litt for mange dobbeltskudd til at jeg er fornøyd. Må være nøye med å ha hagla inntil skuldra sier børsemakeren (selgeren). Merkelig at absolutt ingen andre jeg kjenner med andre typer hagler har hatt dobbeltskudd noen gang. Mulig Yildiz'en min er ekstra ømfindtlig? Mi hagle er fire år gammel, men har ikke gått mer enn maks tusen skudd. Har hatt ca tjue dobbeltskudd tenker jeg. Grunnen til at jeg valgte merket var at det var det billigste butikken hadde, og Baikal skulle jeg ikke ha. Likte vekta og 5 choker og. Dusten meg valgte med 66 cm løp. Det gjør at jeg bommer for ofte da det ikke er balanse i hagla. Liker at det er litt fremtungt jeg da, men det er ikke min. Burde valgt med 71 cm. Treffer bedre med andre hagler jeg har lånt. Et stort pluss etter fire sesonger i skogen er at denne hagla ikke er i stand til å ruste. Har aldri sett antydning til rust på min i hvertfall. Og den har fått noe stemoderlig behandling i løpet av høsten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole Magnum Posted July 10, 2009 Share Posted July 10, 2009 (edited) xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Edited October 17, 2010 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
quinky Posted July 13, 2009 Author Share Posted July 13, 2009 Jeg tenker jeg går for den, er egentlig en riflemann så jeg skal bare ha en hagle som fungerer. Takk for gode svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts