Jump to content
Tikka T3 6,5 x55

Hva fornufti har du gjort i dag???

Recommended Posts

Klokken er bare 12 her, men jeg har til nå:

• Gått morgentur med bikkjene
  • Spist en gigantisk frokost
  • Ryddet i garasjen
  • Byttet pære og åte i mygg-zapperen min
  • Sprayet ugress med roundup her og der
  • Oppdatert den ene laptopen til kjerringa
  • Tatt pause foran laptopen med Monty Python på TVen

Nå er det snart tid for å bytte skjerm på utløpet til kjøkkenvifta om en times tid eller så.

Fugleredet og vepsebolet jeg fant inne i vifta i går gav meg et perfekt alibi til å kjøpe en

diger jævel av en slagdrill for murarbeide:

6809503.jpg

Real men looooveee powertools :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Drog tre garn i dag før vi startet jobbinga med skogrydding, og vi ble ikke akkurat heldige, fikk ikke en eneste fisk.. :(

Vi hadde satt ut garna i går ettermidag, og vi observerte bra med vak i overflata...Mærkelig!

Ble ikke værken ørret eller røye i steikepanna... :cry:

Lada opp 1000 .223. Trukket sporlysprossjektiler fra 5,56 NATO-patroner for å bruke hylsene. Har også lada opp 350 .45 LC. Her stod prislappen enda på kruttboksen: kr 135,- :) Det skulle ha vært i dag. :)

Sofakriger

Sittet en halvtime i stolen til "Sadisten" (les tannlege) med kun hæla og hodet i kontakt med dette remediet folk kaller en stol..

Gikk inn med 40 kilo bly på skuldrene og 40 kilo lettere ut med "gapahølet" lignende en sarkofag fylt med plomber :cry:

mekket ATV og funnet ut hva som skurrer der, så den blir det nok årnings med i morgen :D

Har endelig fått lagt ut reveåte :D

blir nok noe fornuftig i morgen og tenker jeg :wink:

Handla pepperkakehus og ingredienser til kakemenn og risboller. Samt tatt med poden på kino og sett "Se Opp!" Anbefales!

Slemmet lecaveggen i det nye laderommet. Nå er det bare å kjøpe materialer og sette opp vegger. To måneder uten lading/støping nå. Kjenner abstinensen river :cry:

Jeg har ruslet en tre timers tur i skogen med jentungen og bikkja i snøværet. Bålfyring og stor kos :D !

Av de mindre lure tingene kan jeg nevne at jeg har prøvekjørt svogeren sin nye Q5. Fikk meg virkelig til å betvile fornuften i mitt valg om en karriere i det offentlige... Jeg kan drømme, eller kjøpe en pent brukt en om ti år...

produsert litt bildeler til min gamle skrothaug. TIG`et alu, blir pent, blankt og sexy under huven! litt morsom denne TIG sveisinga faktisk.

Foretatt en høyst nødvendig ryddeøkt på "gutterommet". Fikk lønn for strevet da jeg fant 100 .223 hylser som jeg hadde glemt at jeg hadde :D !

Fått fiksa vannet som var frosset i dag, toppen på kummen til stengkranen hadde forskjøvet seg, noen har kjørt på den med traktor eller noe.

Har minus 14 her nå og det er kaldt på disse kanter.

Brukte primusen i stormkjøkkenet til koking av snø, to fulle kasseroller ble tømt over trykkregulatoren og da var saken biff!

Har snekret to nye skivestativ til jaktfeltkonkurransene våre. Under 3 uker til det første stevnet... :D

I kveld holder jeg leirduebanen åpen, så får vi se om det kanskje er noen som har fått lange, harde pakker i år. :wink:

Vert ute å kjørt i sporsnøen som har kommet i dag, revspor, oterspor, rådyrspor, elgspor, og bilspor, det var alt.

Sveiset kraftig understell til dreibenken og trent pistol, årets første trening.

Oppdaget på treningen at jeg var blitt utrolig ”solbrent” på underarmene av sveisinga, så nå er det after-sun på vinterblek hud.