Jump to content

PBGV - Casper


Ilatad

Recommended Posts

Var å besøkte Ranger og Ares idag.. Nydelig hund han har ;)

ettersom det var Ares (og Ranger da) som overbeviste meg til å kjøpe PBGV må han også få en plass i tråden ;)

Casper var litt skeptisk så han ville ikke leke med Ares, men Ares var klar for å leke ;)

Hei, takk for sist, og plass her! Det var hyggelig at dere ville ta turen til Selbu for å hilse på, det var virkelig artig å møte lille Casper! :D

Får bare håpe Ares fyller fadderrollen sin bedre ved neste korsvei! :wink:

 

EDIT:

Legger inn et bilde av Casper jeg og! :D

normal_PBGV_Casper.JPG

Link to comment
Share on other sites

Takk for sist j Ranger, var moro å møte deg og Ares.

Hvis Casper fortsetter å vokse like fort som han har gjort til nå så er han snart like stor som Ares ;)

Filmet en liten snutt på hytta, her leker han med fattern's NES ;)

 

edit. Må vel legge med linken ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er slitsomt med valp i huset, men mye moro også.

Han underholder med mange rare påfunn

Her har han gjemt beinet sitt i tv bordet og fant ut at han likegodt kunne ta en liten blund ;)

 

1250089144_resized.jpg?width=810&height=540

 

Er vanskelig å bli sinna på en slik sjarmør :)

 

Når han blir våt får han ADHD og tror tydeligvis at hvis han løper fort nokk blir han en hårføner noe som kan sees her

:lol:
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hva har skjedd siden sist?

Ikke så mye....

Det har blitt endel skogsturer da og Casper er i kjempe form ;)

1251409405_resized.jpg?width=404&height=540

 

Har også vært på valpekurs, noe som var interessant og lærerikt. Har fått bedre "kontakt", Sitt og ligg har blitt mye bedre samt innkallinga er bedre.

Igår gikk vi vårt første blodspor. Casper var passe interessert og fant til slutt slutten ;)

Etter at jeg hadde gått sporet snakket jeg med Bukkebrøl på chatten og fikk da lære at man må ha en skank i spor enden (noe jeg ikke hadde), men neste gang blir det bra :D (Takk for mange gode tips Bukke ;))

Her har Casper funnet blod

1252955735_resized.jpg?width=359&height=540

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå :oops:

 

Kjapp oppsummering:

 

Han har vært med på hare jakt på Dønna, hadde en liten los på 8-10 bjeff samt en fot som han fulgte ca 700m :D

 

De siste dagene har vi vært ute i nærområdet. Han har hadde et kjempe søk idag uten uttak.

 

Han har også fått kennelnavnet sitt så nå heter han offisielt "Lassebassens Casper" :D

 

Må prøve å oppdatere litt oftere. Nå håper vi på sporsnø....

Link to comment
Share on other sites

Casper har hatt sitt første møte med skutt rådyr. Det ble felt rådyr for petiten som Funnsjødalen låner (Odin), jeg slapp Casper ved en vei der Odin hadde tatt ut dyret og Casper loset seg frem til rådyret :D

 

8vya0l.jpg

 

Her får Casper smake litt på godsakene.. (Odin i bakgrunnen)

 

Idag har han fått julegave på forskudd... Ett nytt hundebur av typen Ferplast Atlas Car 80

94573_ferplast_atlas80_neu_1.jpg

 

var er litt rimeligere bur enn alternativene, det virker solid og har god plass.. her får han nokk sovet mange timer når han er med på bilturer :D

Link to comment
Share on other sites

Var ute i sporsnø idag.

Var veldig lærerikt å se hvordan han jobber med sporet.. Et tydelig at han ikke er "voksen" nokk enda for når han finner et spor løper han som f.... rett frem ca 15-20meter, så stopper han og lukter i bakken.. når han da ikke lukter spor løper han i ring og starter på nytt..

 

Han viser fremgang for hver gang vi er ute og jeg regner med at han snart loser litt lengre enn han har gjort til nå :D

Link to comment
Share on other sites

Ja, men det er ikke tosken det! :D Hvis sporet er for "kaldt" så vil de fleste bikkjer bare ha et øyeblikks interesse for det, og at han ringer rundt et spor er begynnelsen på et godt tapsarbeid, og nøsting av en beiteplass. :D

 

Gleder meg til å følge fortsettelsen med Casper, det er like før det ljomer vakker musikk for alvor i skogen nå, det er jeg overbevist om!

 

EDIT:

Du må utnytte etterjulsvinteren med valpen nå, det er ikke farlig å la han jage litt rådyr så lenge det ikke er for mye snø. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Han skal få jage litt rådyr selv om jakta er over ja.. Det som er så fint der vi jakter er at det ikke er så voldsomt mye snø :D

Vi skal også prøve litt på haren etter jul ;)

 

Hvis han ikke får trim nå, tror jeg han blir feit.. han fikk jo flere pakker enn meg og nesten alt var godsaker :lol:

 

Casper og Ilatad ønsker dere alle en God Jul

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Lenge siden jeg har skrevet noe nå :oops:

Har ikke skjedd så mye heller da, men igår skjedde det :D

Jeg og Casper var ute i skogen, hadde gått over den haugen vi bruker, Casper virket litt mer voksen enn han har gjort før, stakk ut oftere og var tydelig interessert i enkelte spor. På tur tilbake til bilen stakk han ut igjen og løp ned en åker og mot veien, plutselig hørte jeg et bjeff :D

da kom det en los på ca 2-3 min så løp han uten å lose opp på haugen igjen og kom ned bak meg.. han brukte ca 10 min på runden. Nå ser det ut som det begynner å skje ting :mrgreen:

Etter turen var jeg innom Funnsjødalen som lurte meg til å melde meg på valpeshow, det kan bli spennende.. Basset med ADHD i ringen kan bli en utfordring, men får se på den lyse siden, vi lærer sikkert mye ;)

 

Caspe har fått egen fan side på facebook :mrgreen:

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/pages/Hell-Norway/Lassebassens-Casper/286366786781?ref=ts

Her kommer han nokk med endel oppdateringer etterhvert ;)

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg og Casper vært på vår første utstilling :D

 

1265468107_resized.jpg?width=810&height=540

:D

 

BIR og BIG 4

 

Kritikk fra dommeren:

Fast fint hode, bra front, meget god vinklet bak, god over og underlinje, god kropslengde, beveger seg meget godt fra siden, er idag svært pelsrik. Lykke til med napping

 

Var jo bare valpeshow, men morro allikevel :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er den råeste transformeringa fra ett-eller-annet til ett-eller-annet annet jeg har sett! :lol: Han ser litt misfornøyd ut, ja akkurat som han er kledd naken på åpen gate! :mrgreen:

 

Selv Ares er jo pelsrik i forhold til han der! :lol:

 

Nei jeg er mektig imponert over hundefrisøren, det der var total makeover ja! :D

Link to comment
Share on other sites

Og dette skal du holde ved like, hver dag :D:?:

mvh Taiko

 

Nei, det skal vokse ut igjen nå.. ;)

 

 

Han ser kanskje litt missfornøyd ut på bilde, men han er slike sprudlende som vanlig :D

 

Må forresten reklamere litt for Trines Hundesalong.. Brukte to timer og kostet 550,- ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Idag var vi ute i snøen og lekte oss :D

 

Han kommer iallefall når jeg blåser i fløyta :D

25684_344386981781_286366786781_4021256_6121416_n.jpg

 

25684_344386986781_286366786781_4021257_2389333_n.jpg

 

Dyp snø er ingen hindring

25684_344387031781_286366786781_4021260_3360880_n.jpg

 

25684_344387051781_286366786781_4021262_6735592_n.jpg

 

Eller... Ser jo ut som han drukner :lol:

25684_344387071781_286366786781_4021264_2215074_n.jpg

 

Er vel ingen tvil om at han koste seg.

Er faktisk første gangen han er i dyp snø etter nappinga (pga kennelhoste) Pelsen klabber lite iforhold til før :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Blir ikke skrevet så ofte her, men fant ut at jeg måtte ta opp tråden nå..

Har vært på NKK utstilling med Casper og det ble stor Cert :D

Av petitene var det Casper og søstra Roxy som stakk av med Certene, så dette lover bra for Lassebassens ;)

Casper har også en bror, men han vet jeg ikke hvem som eier.

 

Hadde ikke trodd at vi skulle reise hjem med Cert, men takket være litt innstruksjoner og hjelp av Skautussa og Co så gikk da det veldig greit :)

 

Var ØKH som handlet han, hun er litt flinkere til slikt enn hva jeg er.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Glemmer stadig å oppdatere denne tråden..

Siden sist har vi vært på utstilling på Støren, der ble det BIR på lørdag og blå sløyfe søndag.

Har hatt endel slipp i skogen, men ikke noe lengre enn 5-10min loser.

Ifølge de som har peiling har han stor jaktlyst så jeg vet ikke om han bare er litt "træg" eller om han har noe neseproblemer...?

Har prøvd med kur mot nesemidd.

 

Har hørt noen si at basseter er senere i utviklingen enn mange andre raser, men har også hørt at det bare er tull. Han er jo snart 18mnd så synes det er på tide med litt lengre loser...

 

Teorier og erfaringer mottas med takk ;)

Link to comment
Share on other sites

Hm, hvis dette fortsetter, noe jeg ikke tror, så er en måte å gjøre det på å slippe han sammen med ei bikkje som jager bra, dette er siste utvei, har prøvd det på ei tispe som jaga sånn pass 10- 30 min, det løsna skikkelig etter ett par sammloser med bikkja mi.

Nå har jeg den største tro for at dette løyser seg selv,blir bedre og bedre utover høsten nå med lettere føre samtidig som bikkja får mere erfaring, dette går bare godt skal du se :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper jo du har rett..

Blir jo litt usikker på om jeg gjør noe galt eller om det er noe som feiler bikkja.

Har tenkt på om jeg skal ta en sjekk av luftveiene hans, har lest og hørt om forskjellige teorier, men det bunner kanskje ut i at jeg må ha en "unnskylding"..?

Link to comment
Share on other sites

Hei og takk for sist ja.

Han søker bra, men han søker ikke så langt ut. Ifølge de som har peiling så har han stor jaktlyst. Han stikker sjeldent ut lengre enn 50m uten godlukt i nesa.

Lurer litt på om harehegn hadde vært "tingen" for å fått trigget han, men det er dårlig med slikt i Trøndelag

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Liten oppdatering.

Ettersom han ikke har forbedret seg i det siste bestemte jeg meg for å kontakte dyrlegen.

 

Dyrlegen fant ingen ting på røntgen, men når hun så inn i nesa så hun at han var rød og irritert i slimhinnene (Diagnose: Kronisk serøs rhinitt - øvre luftveier).

De har tatt blodprøve og sendt inn for å se om han er allergisk mot noe. Svar på prøven kommer om ei uke

Link to comment
Share on other sites

Har fått svar på blodprøven..

Den påviste innendørs allergener. dvs at han mest sannsynlig er allergisk mot husstøvmidd :cry:

 

Nå skal han gå på kortison en periode, så skal de finne ut akkurat hva han reagerer på slik at vi eventuelt kan fjerne det han er allergisk mot, eller fjerne han fra det han er allergisk mot

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...