Jump to content

Fotokonkuranse - Juli 2009 - VINNEREN ER KÅRET


jøgge

Recommended Posts

Vinneren er kåret!

 

Vinneren av fotokonkuransen Juli 2009 var Abeth med dette bildet:

 

normal_02072009%28004%29.jpg

Med 8 av 34 stemmer

 

 

På 2. plassen finner vi Ranger med 6 av 34 stemmer

 

Gratulerer så mye til dere begge to.! :D

 

Vil også takke alle dere andre som var med! :)

 

 

Månedens stikkord er: Badeløve

 

  • Det er bare et bilde pr deltaker, og bildet skal være tatt av deltakeren selv
  • Bildet skal være tatt denne mnd (Juli 2009).
  • Bildet skal ikke være større enn 1024px
  • Innleveringsfrist for bildet er 21. Juli
  • Kun bilder postes i dette forumet, gjerne med en beskrivelsa av bildet.
  • Ting som dere vil ta opp, diskutere e.l. ang fotokonkuransen skrives i DENNE TRÅDEN
  • Poster som ikke overholder vil ikke bli med i den endelige avstemningen

 

Send meg en PM hvis dere lurer på noe :)

 

Vinneren forrig mnd ble dimex med DETTE bildet.

 

Håper på mange deltakere også denne mnd :)

Lykke til!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er bortreist på jobb og ferie hele måneden, så det blir nok lite med tid til å legge legge inn bilder av badeløver......

Men om jeg strekker begrepe litt langt så burde vel dette bildet som jeg tok for noen dager siden kvalifisere... disse pippene "bader" jo flere ganger daglig! :wink:

 

Her kommer pappa med dagens lunch:

Landing-lite.jpg

 

NB: Bildet er tatt helt uten at fuglene ble var meg! Reirbilder skal man generelt være svært forsiktig med! Disse bildene har jeg planlagt i over et år, sammen med svært kyndige folk. Bygget kamuflasje i fjor høst etter at fuglene hadde dratt, "inne" i en einerbusk, slik at den er nesten helt usynlig og har vokst fint inn i terrenget. Gikk inn i kamuflasjen midt på natten ila de mørkeste timene, og satt inne et helt døgn om gangen, til neste natt, slik at jeg ikke ble oppdaget på vei inn/ut!

Link to comment
Share on other sites

Beklager dårlig bilde, men var tatt med mobil da jeg ikke hadde med kameraet mitt til Vinstra. Bildet er fra Campen våres på Countryfestivalen i Vinstra der vi bada i HiLux-planet til en kamerat.

 

normal_02072009%28004%29.jpg

 

For dem som var på Vinstra, så var det forøvrig den bilen som kjørte rundt med endel folk bakpå, på Lørdag formiddag ;)

Link to comment
Share on other sites

Skifter bilde, håper det er OK?

 

Ares har fått flytevest, og gjett om han ble glad når han oppdaga at nå kan han logre mens han svømmer! :lol: Og så fikk han til et så flott vannspeil med halen sin. :D

 

normal_DSC01380.JPG

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Mitt tips for august er at arrangøren av konkurransen fjerner de bildene som overhodet ikke har noe med temaet å gjøre. Nivået her jo strengt tatt ikke særlig høyt i denne konkurransen? Jeg vet at jeg burde holde kjeft ettersom jeg selv ikke deltar, men for å bli bedre alle mann må det stilles krav :!: Ta en titt på det som ligger på www.foto.no - jeg vet at dette ikke er et fotoforum, men vi bør prøve å heve nivået noen hakk alle mann.

 

God morgen forresten 8)

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips for august er at arrangøren av konkurransen fjerner de bildene som overhodet ikke har noe med temaet å gjøre. Nivået her jo strengt tatt ikke særlig høyt i denne konkurransen? Jeg vet at jeg burde holde kjeft ettersom jeg selv ikke deltar, men for å bli bedre alle mann må det stilles krav :!: Ta en titt på det som ligger på www.foto.no - jeg vet at dette ikke er et fotoforum, men vi bør prøve å heve nivået noen hakk alle mann.

 

God morgen forresten 8)

 

Altså, du ser her nå hvor mange bilder som blir lagt ut her(tviler på det hadde blitt noen særlig konkuranse hvis det var 2 stk som deltar). Klart det er jo sant som du sier at det er ikke noe særlig høyt nivå her(snakker nå om meg selv) men igjen så er jo dette en åpen konkuranse der folk avgjør hvilke bilder som passer best med temaet da. Hvis jeg skal ta bra bilder på høyde med andre her, som har fotoutstyr til en halv formue så klart nivået er blir endel høyere da blant gjennomsnittet. DEtte er jo ikke akkurat noe fotoforum akkurat, så jeg slipper å bli flau over å legge ut bilder her for å dele bildene med dere.

 

Men, da syns jeg du skal bli med på konkuransen neste måned så får vi se hvilke bilder som bør komme ut hit da.

For min del så spiller det ingen rolle om jeg stiller her med et bilde jeg tok med mobilen min, eller om jeg hadde tatt et bilde med et kamera til 10 000kr og ei linse til 20 000kr.

 

sorry for off-topic

Link to comment
Share on other sites

Vinneren er kåret!

 

Vinneren av fotokonkuransen Juli 2009 var Abeth med dette bildet:

 

normal_02072009%28004%29.jpg

Med 8 av 34 stemmer

 

 

På 2. plassen finner vi Ranger med 6 av 34 stemmer

 

Gratulerer så mye til dere begge to.! :D

 

Vil også takke alle dere andre som var med! :)

Link to comment
Share on other sites

Takk for det, hadde ikke regnet med at jeg skulle vinne akkurat med bildet, men artig bilde synes jeg selv. Ja, var realt med et kaldt bad når kvikksølvet på termometeret strakk seg over 30 grader, selv om vannet holdt 8grader(kom rett fra lågen like ved campen) så var det en god fornøyelse og kjøle seg ned litt også :)

 

Prøve å stille sterkt neste gang også, da med speilreflekskameraet mitt(Kriegh :P)

Link to comment
Share on other sites

Mitt tips for august er at arrangøren av konkurransen fjerner de bildene som overhodet ikke har noe med temaet å gjøre. Nivået her jo strengt tatt ikke særlig høyt i denne konkurransen? Jeg vet at jeg burde holde kjeft ettersom jeg selv ikke deltar, men for å bli bedre alle mann må det stilles krav :!: Ta en titt på det som ligger på www.foto.no - jeg vet at dette ikke er et fotoforum, men vi bør prøve å heve nivået noen hakk alle mann.

 

God morgen forresten 8)

 

Altså, du ser her nå hvor mange bilder som blir lagt ut her(tviler på det hadde blitt noen særlig konkuranse hvis det var 2 stk som deltar). Klart det er jo sant som du sier at det er ikke noe særlig høyt nivå her(snakker nå om meg selv) men igjen så er jo dette en åpen konkuranse der folk avgjør hvilke bilder som passer best med temaet da. Hvis jeg skal ta bra bilder på høyde med andre her, som har fotoutstyr til en halv formue så klart nivået er blir endel høyere da blant gjennomsnittet. DEtte er jo ikke akkurat noe fotoforum akkurat, så jeg slipper å bli flau over å legge ut bilder her for å dele bildene med dere.

 

Men, da syns jeg du skal bli med på konkuransen neste måned så får vi se hvilke bilder som bør komme ut hit da.

For min del så spiller det ingen rolle om jeg stiller her med et bilde jeg tok med mobilen min, eller om jeg hadde tatt et bilde med et kamera til 10 000kr og ei linse til 20 000kr.

 

sorry for off-topic

 

Jeg mener egentlig ikke selve billedkvaliteten, men å holde seg i nærheten av temaet bør være et krav. Om temaet er 'Fisker' så er det meningsløst å vise bilde av en fugl.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...