Jump to content

Hvordan legge ut bilder??


Robinson

Recommended Posts

  • 5 months later...

I det siste er det en del som har lurt på hvordan de legger inn bilder i innlegg så jeg tar denne opp igjen.

 

1.Last opp bilder på enten galleriet her på forumet eller f.eks Fotoknutsen som jeg bruker.

2. Finn bildet du vil ha i med i innlegget. Høyreklikk med musa og velg properties på bildet.

3. Kopier hele adressa(URL) På Fotoknudsen markerer du begynnelsen av adressa med ett venstreklikk på musa,holder tasten inne mens du dra markøren nedover til du har fått markert t.o.m .jpg i adressa og trykk Ctrl+C på tataturet. Da kopierer du URL'en. Vet ikke åssen det er hos andre fotosider men hos Fotoknutsen skal det som kommer etter .jpg ikke være med.

080920080239478HB56AktDTOA.jpg

4. I innlegget ditt trykker du på Img knappen i verktøylinja øverst. Da kommer det opp to Img-tegn med en aktiv markør i midten. Trykk Ctrl+V på tastaturet og URL'en blir lagt inn her. Trykk forhåndsvis på innlegget ditt for å se om du har fått med bildet.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke en dritt av det heller :oops:. Ikke er det alle bilder som har den adressen over og når jeg høyreklikker for å kopiere det er ikke kopier aktiv.

Drit i å høyreklikke. Nå må du bare finne deg et bilde i galleriet som du har lyst på, og så når du står og kikker på det, så ser du "Forum: " med en innrammet tekst.

 

Denne teksten kopierer du, og limer inn i forumet. Jeg kan ikke gjøre det så mye enklere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nå har jeg prøvd og prøvd, men jeg får det IKKE til! :evil:

 

Legger ut bilde etter bilde og forsøker "forhåndsvis", men alt som kommer opp er en fungerende, eller ikke-fungerende, link til bildet - alt etter som hvilken funksjon jeg bruker. Ønsker å få lagt ut bildene slik som alle andre gjør det (at de vises i innlegget, uten at en trenger å klikke på en link).

 

Jeg gjør som følger:

1. trykker Img

2. limer inn adressen mellom "Img'ene" (her er det forskjellige funksjoner i photobucket: Email & IM, Direct link[den jeg tror er den rette], HTML code og til slutt IMG code).

 

Har prøvd u] uten at det fungerer slik jeg ønsker.

 

Håper noen kan hjelpe meg. Jeg bruker www.photobucket.com

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg prøvd og prøvd, men jeg får det IKKE til! :evil:

 

Legger ut bilde etter bilde og forsøker "forhåndsvis", men alt som kommer opp er en fungerende, eller ikke-fungerende, link til bildet - alt etter som hvilken funksjon jeg bruker. Ønsker å få lagt ut bildene slik som alle andre gjør det (at de vises i innlegget, uten at en trenger å klikke på en link).

 

Jeg gjør som følger:

1. trykker Img

2. limer inn adressen mellom "Img'ene" (her er det forskjellige funksjoner i photobucket: Email & IM, Direct link[den jeg tror er den rette], HTML code og til slutt IMG code).

 

Har prøvd u] uten at det fungerer slik jeg ønsker.

 

Håper noen kan hjelpe meg. Jeg bruker www.photobucket.com

 

 

Venstre klikk på img code under bildet, da blir den kopiert. Høyreklikk i det innlegget du skal poste i så limer du inn vips så er bildet inne... Funker for meg

Link to comment
Share on other sites

Kan noen forklare på en enkel måte hvordan deler av linker blir borte?

La inn en link i tråden Angrepet av bjørn.

Nå jeg skriver innlegget og legger ved linken, så trykker jeg forhåndsvis og da ser alt helt OK ut.

Men når det ligger i tråden er en del blå som den skal være og en del svart som den ikke skal være.

Hva gjør jeg galt?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Sitter å prøver å legge ut noen bilder under emnet storviltjakt men bildene syns ikke for andre enn meg.

når jeg har skrevet ferdig innlegget med img og det hele og trykker forhåndsvis så ser alt bra ut for meg! bildene er på plass og helt fint.

når en annen ser på innlegget så kommer det bare hvite firkanter med rødt kryss !!!!!!!!!!!!!

 

noen som har tips !!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg fulgte oppskriften til Lykke-dame punkt for punkt og "img" i alle retninger :lol:

 

Etter å ha lagt inn over 150 annonser på Finn.no med bilder, kan jeg ikke med min beste vilje skjønne hvorfor det skal være så inn i hel.... avansert her på Kammeret å legge inn bilder.

 

Er det en form for a og b medlemmer en prøver å oppnå,,,

Det er ok for meg for jeg har aldri hvert en ener i noe som helst :lol:

Link to comment
Share on other sites

Finn.no og kammeret.no kan vel ikke sammenlignes, på finn laster du opp bilde til siden, men på kammeret gir du bare beskjed om hvor bilde ligger...

dette gjør at kammeret slipper store bilder på serveren sin og det er ikke så vanskelig hvis du først har klart det..

 

PRØV:

 

Kopier den adressen du hadde i innlegget over her (http://i41.tinypic.com/24zwqc3.jpg)

trykk på knappen "Img", da kommer det opp teksten

lim inn inlegget mellom klemmene ] [

 

eks slik adressen%20til%20bilde%20limes%20her

Link to comment
Share on other sites

eks slik adressen%20til%20bilde%20limes%20her

 

 

Det er nøyaktig slik du skriver her jeg har gjort det.

 

Grunnen til å jeg ønsker å legg inn bilder er:

 

Jeg startet en tråd med / om ladning av SWC105 grains kula i revolvere.

Har testskutt 3 forskjellige ladninger i 4 forskjellige våpen og hadde tenkt å legge med noen bilder fra resultatet.

Fordi jeg selv syntes det forteller mer enn bare tekst.

Sier og litt om "flayers" , kulehullform osv...

 

Men,, det får bli en annen gang og plass.

Kanskje i Skytternytt, skal høre med Grethe N om det er interessant :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...