Jump to content

17HMR! Jeg er frelst!


LeBoost

Recommended Posts

Var på skytebanen idag, steike for en presisjon :twisted:

 

Skjøt på 100m, og når jeg fikk stilt inn siktet sånn noenlunde gikk det stort sett akkurat der jeg pekte, nå er det bare skytteren det står på. En god del 10ere og stort sett innenfor det svarte så da er jeg fornøyd.

 

Hvordan er kulebanen når jeg har skutt inn på 100, er vel noenlunde samme hele veien frem?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Man klarer seg med ett kaliber, egentlig. Du kan ikke gjøre noe med en 223 som du ikke også kan gjøre med en 6.5x55. Men det er klart at 223 er mer egnet til enkelte ting.

Anyway, 17hmr er en morsom liten sak. Men det er et sært lite kaliber med mange begrensninger i bruksområde.

Link to comment
Share on other sites

billigere en 3 kr skuddet? har litt lyst på 223,men det er såpass dyrt at jeg sparer lite til ingenting i forhold til 6.5.

det jeg har sett i hvertfall

 

Ja, jeg lader vel .223 til rundt 2,60 kr skuddet:

Hylse regner jeg ikke fordi jeg lader brukte s&b-hylser.

Tennhette, ca 30 øre.

Kule, 50gr partizan: 1.30

og ca 1 krone i krutt..

 

Billigste omladbare kjøpeammo jeg vet om er s&b.

Billigste med stålhylser er vel antakelig barnaul til 2,15 pr smell..

Link to comment
Share on other sites

17 HMR er randtenning, og er vanskelig/umulig for "vanlige" skyttere å lade selv. Dette fordi det ikke er ei tennhette som byttes, men at hakket etter tennstemplet på randen må presses tilbake til opprinnelig form, samt at det visstnok skal være litt småskummelt å plassere/smøre/helle tennsatsen nedi hylsa...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...