Jump to content

Buck Vantage pro, anmeldelse og oppfordring


John Lee Hooker

Recommended Posts

Hadde allerede funnet denne kniven på Knifesenter.com og var meget fristet

men, fikk meg ikke helt til å bestille.

Så ved ren flaks så fant jeg den på XXL alnabru til 499kr!

Et helt fantastisk kjøp spør du meg.

specs:

Buck Vantage Pro (large)

Blad: 8.3 cm, S30V stainless steel, drop point

Lengde:11.1 cm, closed

vekt:113.4 g

grep: CNC contoured black G10

lommeklip: Stainless steel, reversible

produsert i USA

 

Kniven er god å holde i, selv om grepet kan ha litt skarpe kanter på sidene vis man skal jobbe hardt og lenge. låsingen er av typen liner lock (veit ikke hva det hetter på norsk) og låser som et hvelv, ikke noe kryp verken opp eller ned. Man kan bruke både flipper og hullet i bladet ala spyderco for å få bladet opp. Jeg foretrekker hullet når jeg skal ta den opp for bruk og flipper vis jeg skal flippe den opp fort, for moro skyld. Den glir lett opp, men med nok hold i lukket posisjon. :D Ellers så er finishen upåklagelig og meget fin til en fabrikkkniv å være, (etter min erfaring i det minste) Alt er tight og fint. bladet er en veldig fin og funksjonel drop point i S30V stål. Stålet er vist herdet av en spesiell person, derav BOS logoen over stålbetegnelsen på bladet (se bilde). Hvem det er, vet jeg ikke. den er veldig hulslipt, jeg hadde heller foretrukket en flatere eller helt flat sliping, men det er ikke et stort problem. Spissen er også litt sløv, men det betyr jo heller lite når kniven ellers er sylskarp rett ut av eska. (har ikke akkurat planer om å stikke noe uansett) Eneste jeg kan si er løp og kjøp, en S30V kniv av denne kvaliteten til under 500, er ikke noe jeg har sett andre steder i kongeriket i vertfall. (vis noen andre har, så informer meg) :)

divmobbilder002.jpg

divmobbilder005.jpg

divmobbilder007.jpg

divmobbilder009.jpg

beklager at bildene ikke er helt top, de er som dere sikkert ser tatt med mobil.

Link to comment
Share on other sites

Kan bekrefte at de har den inne på Majorstuen, men ikke på NAF-huset.

Jeg sjekket litt mot USA og konkluderte at den ikke er feilpriset - men bare et veldig godt kjøp.

 

"Bos" er forøvrig Paul Bos, som har stått for herdingen. Jeg er litt usikker på hvor mye av en kvalitetsgaranti det betyr, men det kan umulig være noen ulempe. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...