Jump to content

Løs tønne på revolver.


Valmara

Recommended Posts

Satt å puslet litt med en S&W 27 357. Plutselig så satt jeg med tønna, og den "stanga" som tønna sitter på i fanget.

Gikk greit å få satt den inn igjen, men når jeg åpner igjen, så sklir alt av igjen om jeg tipper våpenet framover.

Er dette normalt? Hvordan få festet tønna skikkelig?

Link to comment
Share on other sites

Alle tønner på moderne S&W er festet med en skrue i sideplata.Denne skruen holder også sidedeplata sammen med 2 andre

(tilsammen 3 )skruer.Den er enten borte eller du har satt i feil skrue på feil plass i sideplata under en tidligere demontering.

En av skruene har helt flatt hode ,den skal under skjefte plata,Den lengste du sitter igjen med skal skrus inn og låse tønna.Den 3. i det siste ledige skruehullet i sideplata.

Håper dette var til hjelp.

Link to comment
Share on other sites

Alle tønner på moderne S&W er festet med en skrue i sideplata.Denne skruen holder også sidedeplata sammen med 2 andre

(tilsammen 3 )skruer.Den er enten borte eller du har satt i feil skrue på feil plass i sideplata under en tidligere demontering.

En av skruene har helt flatt hode ,den skal under skjefte plata,Den lengste du sitter igjen med skal skrus inn og låse tønna.Den 3. i det siste ledige skruehullet i sideplata.

Håper dette var til hjelp.

 

 

Går det ann å få byttet om på disse skruene ???

Er de ikke forskjellig diameter og lengde :D

Link to comment
Share on other sites

Det same skjedde med min 27 på bana. Det er festeskruen som skrur seg opp og treng stramming med jamne mellomrom. Litt loctite ville kanskje hjelpe. Eg kontrollerer skruen med jamne mellomrom sia eg er obs på problemet. Det er mykje som skrur seg laust på revolverane med tida :lol:

Link to comment
Share on other sites

På eldre modeller som 27'en (aaaaah, for an vakker revolver det er) er vel festeskruen sylindrisk i enden, mens den er konisk på nyere. Uansett skal den være for lang til at forveksling er mulig. Kan den ha brukket av? Eller har det vært fjøsnisser på den med verktøy og satt i en vanlig sideskrue fra et annet våpen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...