Jump to content

Tacticool-greie dradd litt for langt?


VeT|Us

Recommended Posts

Kurant sak det der (stygg som juling, men kurant). Ser for meg at villsvinjakt i sverige og ellers der det er lov med lys (hipp hurra for fornuften). Men her hjemme har den vel ikke så fryktligt mye for seg? Ja utenom at den er lett å montere rødpunkt på, og så ergrer den nok vannet av de fleste puritanere. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Den er jo svart og sånn, også farlig i den tynne enden. Da er resten opp til markedsføringsavdelingen....

 

 

Men 'a 20 inch ported barrel' er det bare for å være heeelt sikker på at nattsyn og hørsel er radert for de neste fire timene? Eller de er vel egentlig ikke ment til bruk de greiene, de sikter seg kanskje mer mot de som "bare må ha" også kan de teste litt på banen i ett par måneder før "gønnern" havner på qxl eller "i bunkeren tilfelle det kommer zombier" :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Tja, hva skal man si... Selv om Übertacticalteenbadboyzombiekillerwannabe-stuket er ganske så fremtredende på åpningsinnleggets eksempel, så røska det såpass i "tottene" at jeg sørfa litt inne på sidene der...

Fikk da enda mere lyst på en Stoeger Uplander, virka ikke som om prisen var noe å si på heller. Kvaliteten derimot, vet jeg ikke noe om...

Link to comment
Share on other sites

rebellen i meg ser for seg reaksjonene hvis man møtte opp i norsk forening for engelske settere, landrovere og klassiske hagler sin årlige samling, og dro den kreasjonen ut av bagasjerommet på citroen'en, ikledd den gamle feltbuksa fra hv tiden og de utgåtte M77'ene :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må desverre innrømme det... :oops: Dette er en hagle jeg kunne ha tenkt meg å kjøpe. Jeg liker våpen som tåler en støyt, og som jeg med god samvittighet kan ta med ut i pøsende regnvær uten å være redd for konsekvensene. Jeg har en Beretta o/u som jeg er litt redd for, som jeg nødig lufter når det regner.

 

Jeg har 4 andre "plastikk"-våpen som får smake skybrudd fra Trøndelag enkelte ganger... :)

Link to comment
Share on other sites

[...] Jeg liker våpen som tåler en støyt, og som jeg med god samvittighet kan ta med ut i pøsende regnvær uten å være redd for konsekvensene. [...]

 

Nå aner ingenting om den generelle kvaliteten på stoeger våpen, men at noe er svart, er glassblåst istedenfor polert og har fått "limt på" rails både her og der er absolutt ingen garanti for at det er "våpen som tåler en støyt".

Link to comment
Share on other sites

Minner meg litt om "Miss Belik" i mobiltelefonreklamen for noen tid tilbake...

 

Intet for øyet, men noen kan sikkert bruke det. Jeg vet bare ikke selv til hva...

 

:lol::lol: Fantastisk! An instant classic! :lol::lol:

 

Men tacticool greiene er i ferd med å ta helt av. For noen år siden var det 3D camo og man fikk kjøpt alt fra sengetøy, lommeløkter og dusforheng i "Woodland" og annen herlighet. Nå er det tactical ditt og datt.

 

Hmmm... Noen som vet hvor man kan få tactical sengetøy?

Link to comment
Share on other sites

Når vi er inne på "Tactical Equipment" så er det en ting jeg virkelig savner.

Det er tactical toalettpapir! Alt jeg har hatt i sekken så langt blir en våt deigete klump i fuktig vær.

Tenk deg et perfekt papir som er soft og fremdeles beholder form og farge helt frem til brukstidspunkt Gjerne også i 3D camo slik at det blir fin kontrast til et kritthvitt akterspeil i skogen.

Link to comment
Share on other sites

Når vi er inne på "Tactical Equipment" så er det en ting jeg virkelig savner.

Det er tactical toalettpapir! Alt jeg har hatt i sekken så langt blir en våt deigete klump i fuktig vær.

Tenk deg et perfekt papir som er soft og fremdeles beholder form og farge helt frem til brukstidspunkt Gjerne også i 3D camo slik at det blir fin kontrast til et kritthvitt akterspeil i skogen.

 

Dersom dasspapiret tåler fukt og andre uhumskheter vil jeg tippe det tørker omtrent like bra som glad-pack :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ved å laminere baksiden av noe passelig grovt sandpapir burde man oppnå ønsket effekt både med tanke på værbestandighet og tørkeevne, på bekostning av "soft". :wink:

 

Å jeg vet nå ikke om det ville tørke så bra, men det funker sikkert hvis en lar det tørke litt før en pusser over 8)

Link to comment
Share on other sites

Når vi er inne på "Tactical Equipment" så er det en ting jeg virkelig savner.

Det er tactical toalettpapir! Alt jeg har hatt i sekken så langt blir en våt deigete klump i fuktig vær.

Tenk deg et perfekt papir som er soft og fremdeles beholder form og farge helt frem til brukstidspunkt Gjerne også i 3D camo slik at det blir fin kontrast til et kritthvitt akterspeil i skogen.

 

v%C3%A5tservietter.bmp

Desverre har jeg ikke sett noen i 3D kamo...

Link to comment
Share on other sites

Det der er forøvrig en artig "tactial joke" å ta på sjefen. Når du veit han må, så bytt ut papiret med en passelig rull 40papir. :roll:

 

Vi gjorde det gjevnlig over en periode for å få noen til å forstå at vi trengte et bedre papir en det vi fikk. Han stakkars afrikaneren som hadde vaskejobben fikk et litt tvilende blikk hver gang han bytta ut 40papiret med toalettpapir

Link to comment
Share on other sites

Bikini1butikk.jpg

Sånn går det når de på depotet leverer ut alt for små uniformer! FY! :mrgreen:

De tøylappene er jo så små at en ikke vet om det er skikkelig kamo, eller bare vanlig kjedelig militærgrønt!

Se til å kle dama opp i et skikkelig, vendbar kamo/svart tactical survivalcombatantrekk med innebygd reaktivt panser, størrelse XXXXXL+!

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Skjønner at det er in med stæsj til hagler om dagen.. Selv har jeg valgt å legge fokus på det som er funksjonabelt, og har bygget om min egen "mallninjasuperswattacticaloperatorloudwarrior" sideligger etter behov.. :mrgreen:

 

swat.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Denne er vel laget mer for det amerikanske markedet sikkert. I USA er selvforsvar\home defense en stor greie. Hadde jeg bodd i noen av de dårligere nabolagene der så hadde nok også jeg likt å ha en Stoeger under sengen.

 

Synes Stoeger har noen fine halger, men jeg hadde nok valg en mer klassisk hagle med tre stokk. :P

Link to comment
Share on other sites

Tja...skulle jeg hatt noe for "home defense" så hadde jeg foretrukket noe med mer enn 2 skudd. Hvorfor bruke dobbeltløpa hagle da man kan bruke en karabinutgave av en AR-15, i en eller annen form, med 30,40 skudds magasin, eller c-mag om det er i salg til sivile. Jeg vet hva jeg ville hatt! Da du har brukt opp de to skudda dine hjelper det lite med pica-skinne og lommelykt annet enn at det kanskje svir litt ekstra i nøtta på "bad-guy'en" da mønsteret etter pica-skinna blir påført :lol:

Link to comment
Share on other sites

Med Sixpence/Tweed med membran, i streetcammo burde man kunne lage liv på et sideliggertreff. :wink:

 

Jeg har mer lyst på ei tørr skive kneip med pultost en den greia der..

 

Kneip med Pultost er da godt, kanskje ikke tørr akkurat.

Denne saken blir vel mest for pynt, for den som liker'n :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...