Jump to content

Bare fr å inspirere langholdsskyttere...


SSG-67

Recommended Posts

Enig forsåvidt, men det er jo interessant at en større produsent tenker videre og ikke bare spinner på 700 konseptet.

Det kan jo hende det kommer en mer sivil utgave bygget på samme konsept, da begynner det å bli interessant.

Link to comment
Share on other sites

Er det noe nytt fra Norma som jeg ikke har fått med meg?

 

and the potential to change barrel lengths and calibers within minutes at the user level from .338 Lapua Magnum to .338 Norma Magnum to .300 Winchester Magnum to 7.62mm NATO.

 

Kommer både 338NM og 300NM. Litt lik 338LM, men litt kortere og med slakere skulder. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kommer både 338NM og 300NM. Litt lik 338LM, men litt kortere og med slakere skulder. :wink:

Hvordan får du snoket opp sånt, Buster? Det står i alle fall ikke noe om dette på Norma sine heimesider!

Er dette "beltefrie" magnumer? Hvordan ligger de i hylsevolum, og fyller de "gapet" mellom eksisterende patroner (tviler vel faktisk litt på at det er mulig i kaliber 30!)

Link to comment
Share on other sites

Kommer både 338NM og 300NM. Litt lik 338LM, men litt kortere og med slakere skulder. :wink:

Hvordan får du snoket opp sånt, Buster? Det står i alle fall ikke noe om dette på Norma sine heimesider!

Er dette "beltefrie" magnumer? Hvordan ligger de i hylsevolum, og fyller de "gapet" mellom eksisterende patroner (tviler vel faktisk litt på at det er mulig i kaliber 30!)

 

Det har vært prat om disse lenge, og det var bilde av dem i en Norma-katalog for en tid tilbake.

Jeg har dem i samlingen min. Ja, de er belteløse. Ladedataer har jeg ikke ennå.

Link to comment
Share on other sites

Kommer både 338NM og 300NM. Litt lik 338LM, men litt kortere og med slakere skulder. :wink:

Hvordan får du snoket opp sånt, Buster? Det står i alle fall ikke noe om dette på Norma sine heimesider!

Er dette "beltefrie" magnumer? Hvordan ligger de i hylsevolum, og fyller de "gapet" mellom eksisterende patroner (tviler vel faktisk litt på at det er mulig i kaliber 30!)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/.338_Norma_Magnum

 

Skal visst passe i våpen som sliter med magasiner i korteste laget

Link to comment
Share on other sites

...koster vist 20000 dollars + + :?:lol:

Og det var litt mye for et enkeltskuddsvåpen nå kolben er klappa framover... :?

2h4b28k.jpg

IDIOTISK konstruert når det ikke går an å ta ladegrep i nærstridsmodus!

Mister jo litt av vitsen, fleksibiliteten og de fleste seriøse brukere (les: militær og ymse politi) når våpenet blir ubrukelig i bygg og nærstrid...

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er i en situasjon der du kan bli nødt til å bruke våpen mot noen som vil ta deg, har du nok med deg noe som er mer praktisk til slikt bruk... En svær boltrifle med kikkert er uansett ikke egna til SIBO, kolba klappa sammen eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

IDIOTISK konstruert når det ikke går an å ta ladegrep i nærstridsmodus!

 

Nærstrid med en boltrifle er vel 200m så da bruker jeg nok koblen uansett jeg haha..

De som har behov for å besvare ild raskt har nok andre våpen til rådighet evt i tillegg. Det blir neppe aktuelt for sivile.

 

Nå er spørsmålet da.. Skal jeg selge TRG'en og kjøpe en sånn?

Jeg er jo veldig godt fornøyd med TRG'en. Det må vel være en av de mest stabile børsene jeg har skutt med.. Tofoten er jo en drøm..

Link to comment
Share on other sites

Nå er spørsmålet da.. Skal jeg selge TRG'en og kjøpe en sånn?

Selg TRG'en du! Jeg vet tilfeldigvis om en som har lyst på en pent brukt TRG... :wink:

Men, du skal være klar over at TRG'er har sunket myyye i pris nå i det siste, er snart billigere enn ei Zaztava... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...