Jump to content

Hvor mye koster det å krone et rifleløp?


9,3x62 SL

Recommended Posts

Løpsmunningen på rifla mi er ikke helt rund, men ganske hakkete og kantete. Presisjonen er slett ikke værst, men kan sikkert bli bedre dersom jeg lar en våpensmed fixe til munningen litt.

 

Våpenet er en gammel Mauser i kaliber 7,92

 

Hvor mye pleier slikt å koste? Kan ikke tenke meg at det er så dyrt :roll:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg betalte 540,- inkl moms, for kapping og kroning av løp forrige lørdag på Jaktpartner Gjøvik. Totalpris på kapp, kroning, gjenging og demper ble 4000,- :D

 

Det var jo ikke så dyrt da :wink: Men....Et løp må vel ikke kappes dersom det kun skal krones?

Det er en orginal tysk Mauser og jeg vil ikke kappe løpet på den.....Da blir den jo uoriginal :cry:

Link to comment
Share on other sites

Tror neppe løpet trenger å kappes før ny kroning :wink: Jeg ramsa bare opp prisen jeg betalte for ting og tang :)

 

Ok, nå skjønner jeg :) Er mulig at jeg får kroninga ganske billig, da jeg nesten er nabo med den lokale våpensmeden + at vi er jaktkamerater :D

 

Hans hjemmeside er www.jljakt.se Men den er ganske ny og er under oppbygning nå.

 

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Den hjemmesida så lovende ut :D Forøvrig så syns jeg at eldre våpen helst bør beholdes orginale. Solgte en Lee Enfield i fjor til kaptein vom her på kammeret, han hadde 30-40 Enfielder fra før :shock: Alt sammen i mest mulig orginal stand, imponerende :D Men nå er vi langt utenfor Topic i tråden din :wink:

Link to comment
Share on other sites

Den hjemmesida så lovende ut :D Forøvrig så syns jeg at eldre våpen helst bør beholdes orginale. Solgte en Lee Enfield i fjor til kaptein vom her på kammeret, han hadde 30-40 Enfielder fra før :shock: Alt sammen i mest mulig orginal stand, imponerende :D Men nå er vi langt utenfor Topic i tråden din :wink:

 

30-40 Enfielder? :shock: Var de plomberte eller?

 

At eldre våpen bør, eller skal, beholdes originale, er jeg helt enig i. Men Mauseren min blir jo ikke uoriginal dersom den kun blir kronet. :wink: Hadde vært fint å krone den for bedre presisjon, da jeg bruker den som jaktbørse :)

 

PS! Litt Off Topic er ikke skadelig for min del :wink:

Link to comment
Share on other sites

30-40 Enfielder? :shock: Var de plomberte eller?

PS! Litt Off Topic er ikke skadelig for min del :wink:

 

Nei, de var ikke plomberte, dette er en godkjent våpensamler :) Men off topic kan du gjerne få, når du ber så pent om det :wink: Nå er det imidlertid køya, må på jobb i morgen :cry:

Link to comment
Share on other sites

30-40 Enfielder? :shock: Var de plomberte eller?

PS! Litt Off Topic er ikke skadelig for min del :wink:

 

Nei, de var ikke plomberte, dette er en godkjent våpensamler :) Men off topic kan du gjerne få, når du ber så pent om det :wink: Nå er det imidlertid køya, må på jobb i morgen :cry:

 

Heldig mann, med andre ord! :D Må være en manns drøm å eie så mange våpen...Vet du hvor mange laken han måtte legge ut med for den samlinga?

 

Blir nok køya for meg også nå. Dama mi mener at det er sengetid nå :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du ba om off topic, and here it comes :wink:

2pr9s20.jpg

 

Koselig å ha hester på beite igjen, helt herlig islandsmærr denne her. Kom å stilte seg opp for bilde på første smattet! Savner gampene mine så klart :) Hvis ikke dette er nok OT, så må jeg spørre om en god bløtkakeoppskrift, helst med krem av markjordbær :P:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Meget pen hest det der :) Synes at hester er koselige, men selv har jeg aldri hatt hester hjemme. Sist gang det var noen hester hjemme er veldg lenge siden. Den siste hesten ble vel avlivet da fattern var i 20årene :roll:

 

Oppskrift på bløtkake? Da må du nok spørre dama mi, da jeg ikke kan noe om oppskrifter :oops:

 

Men dette kan jo være av interesse? Det er forresten fruktkake :mrgreen:

 

Du trenger dette:

 

5 dl. mel

4 egg

2 dl. tørket frukt

1 ts. salt

1 dl. farin

1 dl. mål

4 ms. (måleskje) sitronsaftnøtter

2 l. Whisky

 

* Finn fram en mellomstor bolle.

 

* Smak på whiskyen for å forsikre deg om at den e god. Bruk gjerne et desilitersmål. Hell oppi og drikk.

 

* Repeteres.

 

* Sett på elvispen.

 

* Sjekk whiskyen igjen, så du vet at kvaliteten enda holder.

 

* Bland 1 dl smør i bollen, legg til 1 måleskje sukker og visp dette sammen.

 

* Sjekk om whiskyen står seg ved å helle innpå enda et desilitersmål.

 

* Schteng av elvispen.

 

* Knekk to høner og schleng disse i bollen, i lag med med all den tøjkede fjukten.

 

* Schett på elvispen igjen.

 

* Hvis den tøjkede fjukten setter seg fast i bollen, grav den ut med nevene.

 

* Smak deretter på whiskyen for å være schikker på at den enda ikke har bidd schemt.

 

* Etterpå schal du schile 2 ss schalt, eller noe schånt...

 

* Det er foreshten ikke schå jævvli nøye.

 

* Schekk whiskyen, hikk.

 

* Schil sitronsaften, legg til en matschei. Ogschå litt schukker, eller hva faen du mått ha til hånds.

 

* Schmør ovnen..

 

* Vri kakeforma på 220 grader, ikke gløm å schtenge av elvispen..

 

* Schleng bollen ut av vinduet, og sschekk så whiskyen igjen.

 

* Gå og legg deg, hvem faen liker fjuktkake uanschett?!

Link to comment
Share on other sites

du er vel klar over at havremopeden ødelegger for innskytinga di,,eller blir den selvanviser?quote="villdyret"]Du ba om off topic, and here it comes :wink:

2pr9s20.jpg

 

Koselig å ha hester på beite igjen, helt herlig islandsmærr denne her. Kom å stilte seg opp for bilde på første smattet! Savner gampene mine så klart :) Hvis ikke dette er nok OT, så må jeg spørre om en god bløtkakeoppskrift, helst med krem av markjordbær :P:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at dette går over alle støvleskaft og vaderstøvler, villdyret :lol::lol:

 

Men nå vet jeg jo cirka-pris, så det spiller jo ikke noen rolle hva som blir skrevet her nå :)

 

I morgen skal jeg se om jeg finner fiskestengene, så kansje det blir noen kast fra fjæra utenfor huset :)

 

Håper på kokt torsk med poteter og gulerøtter :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...