Jump to content

Ny børse!


900SS

Recommended Posts

Jeg fikk nybørsa på lørdag, en C.Sharps Highwall i 30-40 Krag, 20 tommers løp :D

P621002050.jpg

Flere treskuddsamlinger under 25 mm på hundre meter, bildet er av den beste femskuddssamlinga 19 mm senter til senter (jo det er tre i hølet ned til venstre).

 

Her er synderen, beklager det dårlige bildet.

P6220024.jpg

 

Jeg har antagelig ikke skutt så godt med noa anna børse med åpne sikter før, i hvertfall ikke så stabilt. Det verste er at serien på bildet er skutt med 150 grs. helmantel jeg dro ut fra noe gammel Garand-ammunisjon. 165 grain Remington bulkkuler gikk også godt, men ikke gamle 180 grains Norma Alaska. Matchking kommer i posten.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer, denne var snasen :D !

 

Synd at du ikke får gode samlinger med den... :wink: . Artig å se at en slik børse kan levere bedre presisjon enn mange fabrikknye "super-duper-wannabe-hightech-rifler".

 

Kunne du tenke deg å legge ut litt flere bilder? Gjerne nærbilder av detaljer.

Link to comment
Share on other sites

P6220027-1.jpg

P6220025.jpg

P6230031.jpg

 

Jeg sliter med å få tilsvarende samlinger med de vanlige åpne siktene som med diopteret, jeg skal prøve maskere messingen og den hvite prikken på baksiktet. Jeg syns jeg må konsekvent ned mot fem cm. uten anlegg på hundre meter før jeg kan ta den med til skogen.

 

Børsa er spell ny Caveman.

Link to comment
Share on other sites

Hva kosta den og hvor kjøpte du den?

 

Jeg har ingen eksakt pris på denne, men for 2000 - 2500 dollar får du en fin en. Prisen avhenger av hvor fint skjefte og hvor mye ekstra det skal være. Børsa kommer fra C.Sharps i Montana(www.csharpsarms.com). Jeg fikk den sendt med posten og det kosta 73 dollar pluss moms på den verdien som var påført fra C.Sharps, totalt ca. 2900 i mitt tilfelle. Så hvis man setter av 20.000,- så er børsa i skapet med diesett og alt, garantert. Helt utrolig når man sammenligner med hva man får i våpenbutikken for samme beløp.

 

Hvis du henter børsa sjøl slipper du momsen og får en tur. Jeg betalte 4.600,- for billett dit i fjor høst når jeg var der på jakt så det er ett reellt alternativ. Det er tjukt på med vilt, og mange arter der også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...