Jump to content

Sluttstykket.com til salgs


villmannen

Recommended Posts

Det er ein del PM`er og bilder og gode tråder, som eg kunne tenkt meg å hatt derifrå. Det blei sagt i sin tid at Tom skulle legge den ut igjen for ein kortere periode, sånn at folk kunne hente ut info dei trengte, men det trur eg neppe kjem til å skje. Det som skjedde på slutten der med den uventa avsluttninga, er i grunn forkastelig, og av den grunn så trur eg neppe at han kjem til å holde det der heller. Desverre for mange sin del...

 

Det var vel fleire grunner til det, eg trur ikkje eg skal gå heilt inn på det, for akkurat detaljene veit eg ikkje heilt sikkert. Men det var ingen fin måte å legge ned eit stort forum på. Det var plutselig ikkje tilgjengelig lenger, og einaste som brukerene visste, var at det var lagt ut for salg ei lita stund tidligere. Antageligvis så fekk vel ikke Tom den responsen på salget som han hadde forventa, og dro pluggen ut.. Forumet dreiv i ca et halvt år, med stort sett kun ein aktiv moderator, og det var i grunn ein skikkelig suppe med mykje tull på slutten...

Link to comment
Share on other sites

Dei fleste som var innom sluttstykket har vel funnet frem til kammeret nå tru eg. så å kjøpe det domenet for å vidrekoble er eg usikker på om har noe veldig for seg.

Men ja all info som lå på sluttstykket har blitt fjernet om ikkje forrige eier tok backup av det.

Kammeret har blitt eit kjempebra forum med veldig mye bra emner å tråder men hadde vore fint om man kunne kommet inn på "gamle sluttstykket" å hentet de beste trådene derifra og over til kammeret, det hadde beriket kammeret men det er noe som ikkej kommer til å skje.

Men var ein del tråder som mange nok kunne lest igjenn pluss eindel nye brukere som nokk hadde lest de med glede.

 

Til svar: sluttstykket ble plutselig ein dag bare fjernet da eier fant det for godt, uten å si i fra til moderatorer eller brukere på forhand.

så hvorfor tru eg bare ei handfull kan svare deg på men regner ikkje med at de kommer til å si noe.

Men ein dag fikk han ikkje tid til mere så han bare stengte alt ned.

Heldigvis så var kammeret opna som eit paralelt forum, å her har med det fint :D

Link to comment
Share on other sites

Det er kun sluttstykke(t).com domenet som er tilsalgs. Sluttstykke(t).no blir fortsatt tatt vare på, så backupen er vel der enda..

 

Savner en del info fra innboksen der selv også, men håpet om å få ut noe av det har svunnet hen.. :(

Link to comment
Share on other sites

Tom Jackobsen EIER databasen, så uansett om noen har backup av den, så er dette hans eiendom, og han har vel gjort det klart tidligere, at han ikke kommer til å selge det.

Link to comment
Share on other sites

Men gjelder ikke Åndsverksloven på et forum? Jeg har selv en tråd fra da bikkja var valp, nærmest dagbok, som har affeksjonsverdi for meg. De tekstene og bildene skulle jeg gjerne hatt tilgang på... Tom må gjerne salte det ned til eget bruk om han har behov for det, men jeg tror det har større verdi for meg, faktisk... Og som sagt; bildene tilhører vel fortsatt meg, selv om de ble publisert på hans forum...?

 

At kammeret skal kjøpe/betale han noe etter det han gjorde mot brukermassen blir jo absurd... :?

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg ikke har missforstått helt kan vel ingen forlange å få tilbake bilder, tekst etc fra databasen til Tom, det som er publisert der kan forbli der eller slettes uten at Tom kan "straffes" for det.

MEN. Han han ikke lov til å publisere bilder, tekst etc som er skrevet av andre brukere uten godkjenning av "eier"

 

Dette er noe jeg tror og synes virker logisk. Om det er slik loven er vet jeg ikke, men jeg syntes det virker logisk i mitt eget lille hode :wink:

 

Et lite tips fra en som har mistet nokk bilder, tekster etc fra pcer som har krasjet. Ta kopi av ALT! Nå er det mange som leverer backup via nettet der du kan lagre filer på en server som er godt beskyttet mot virus, spam, brann, vann etc. slike servere kjører som regel backuper og oppbevarer data på forskjellige plasser for å minske sjansen for havari.

 

*Sorry OT*

Link to comment
Share on other sites

Bilder er sånn som ein laster opp på ein server, men det er ingen med sine fulle fem, som sletter dei etterpå. Dei skal fortsatt være på din pc, så bildene dei har normalt folk sjølv om et forum blir lagt ned.. Ein sletter ikkje bildene, det er lite lurt.. Men heilt einig, bilder kan ein ikkje berre begynne å publisere eller bruke, uten tillatelse frå han som eig bildene.

Tekstene der inne, er det verre med, og eg håper at ein vakker dag at basen blir tilgjengelig for ei veke, sånn at ein kan kopiere ut ting, som hadde vært av interesse.

Link to comment
Share on other sites

Til de av dere som er utrooooolig nysgjerrige på hva som engang lå på sluttstykket.com - dvs "noe av det"...

Kan jeg anbefale http://www.archive.org/index.php

 

Skriv inn www.sluttstykket.com i søkefeltet (waybackmachine) , deretter får du opp valg over "lagrede" år - velg så året du vil kikke på, og vips..

Dette er meget begrenset, men litt nostalgi blir det lell..

 

Har hatt utrolig god nytte av denne søkemaskinen opp igjennom årene.

 

FastFWD

Link to comment
Share on other sites

Til de som er intr så tok jeg en "recovery" (finnes web-tjenester som forsøker å gjenskape innhold etter at sidene er lagt ned) av sluttstykket en stund etter at det ble lagt ned. Det er veldig mangefult og vanskelig å søke i, men det ligger en mengde bilder iallefall. Har en ZIP på 50MB om jeg ikke husker feil. PM og slikt finnes ikke.

Link to comment
Share on other sites

Til de av dere som er utrooooolig nysgjerrige på hva som engang lå på sluttstykket.com - dvs "noe av det"...

Kan jeg anbefale http://www.archive.org/index.php

 

Skriv inn www.sluttstykket.com i søkefeltet (waybackmachine) , deretter får du opp valg over "lagrede" år - velg så året du vil kikke på, og vips..

Dette er meget begrenset, men litt nostalgi blir det lell..

 

Har hatt utrolig god nytte av denne søkemaskinen opp igjennom årene.

 

FastFWD

 

Så jo bra ut dette, men klarer ikke åpne noen av trådene. Får opp veldig mange interessante emner.

Alt av recovery er jo interessant dersom folk har dette :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...