Jump to content

Haglekjøp til ny jeger prislapp ca 10 000,-


Kokken76

Recommended Posts

Har tatt jegerprøven for ca 3 uker siden og sitter nå og venter på erhvervstillatelse for skytevåpen fra Lensmanskontoret.

 

Har lest masse her på forumet og snakket med en god del folk, både jegere og butikkansatte og forvirringen er nå total vedrørende hvilken hagle man skal satse på.

 

Har satt meg et ca tak på 10 000,- pluss minus en 1000 lapp

vurderer brukt like mye som nytt og netthandel like godt som i butikk.

 

Haglen kommer vel til å bli brukt til forhåpentligvis en del jakt men også en del leirdueskyting periodevis om tiden tillater det.

 

Har skjønt at det defor ikke er lurt å gå for de billigste alternativene.

 

Er en stoor person så tror neppe jeg skal ha noen lettvektshagle og funnet ut at typen compact eller kort kolbe ikke passer meg

 

har vært å sett på Yildiz, Silma, Lanber og Star

Men har jo selvfølgelig da blitt rådet til å kjøpe en hagle fra en og holde meg langt unna den samme fra en annen.

 

Så alle råd og all veiledning fra mennesker som bruker hagle og har rede på det mottas med takk.

 

Ett lite tillegspørsmål til slutt.

 

En Beretta 687 Silver Pidgeon hva veier den ?? Og er dette en hagle man kan jakte like godt som å skyte på bane med ?

 

Og siden jeg har handlet alt fra bil til fjernstyrt helikopet fra USA og andre land på nettet. Hvordan er det å handle Hagle fra andre land som f.eks Sverige eller Tyskland ? Prismessig og hvor mye jobb papirer er det....

 

Mange spørsmål og lange utrgreiinger. men håper noen har tid, ork og kunskap til å hjelpe meg

 

på forhånd takk

 

Kokken76

Link to comment
Share on other sites

Der kom det to nye som må sjekkes ut ser jeg :D

 

Takker så mye for responsen så langt men er bare å komme med mere da kjøpstilatelsen enda ikke er amkommet er det fortsatt litt tid til valget tas.

 

Og om noen vet om en brukt Beretta f.eks til en fornuftig pris så si for all del i fra :wink:

 

Takker så langt

 

Kokken76

Link to comment
Share on other sites

Husk at det er viktig at øynene er horisontalt rette når du skyter. Hagla må selvfølgelig også passe i lengde. Du skal ta hagla til ansiktet når du hever geværet, ikke ansiktet til hagla. For å få til det må kolben være riktig for kroppen din. Innen hagleskyting er det noe som heter at det er kolben som treffer.

 

Kjøp den hagla du føler sitter godt. Beretta holder sikkert i 30 år, men til prisen av tre andre hagler som holder i 10-15 år så kan du selv regne på hvor mye avskrivninger det blir i året.

 

Mitt råd er å gi litt F i merke. Gå for en du liker som og passer kroppen din.

 

Intersport i bogstadveien kan for eksempel hjelpe til med å tilpasse kolben til kroppen din. Koster litt, men da kan du gå ned en prisklasse på hagla og heller bruke penga på en god tilpasning.

Du har 5 års reklamasjon etter norsk forbrukerkjøpslov, så hadde ikke bekymret meg for all skremsel som er ute å går rundt forskjellige merker. Virker hagla i 5 år, så holder den sikert i 15 til.

 

Lykke til med valget, og skitt jakt

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

jeg holder på å hente inn en ny hagle fra Tyskland. Det er en Winchester Super X2. Den koster 950 Euro inkl. 19% MwSt som blir trukket fra ved eksport. Du trenger en eksport tillatelse fra Tyskland, forhandleren sender deg et papir du må signere og returnere til selger. Tillatelsen tar ca. 2 uker. Så det er veldig lite papirarbeid. Jeg sendte også ned ervervstillatelsen og fikk den signert i retur. Jeg venter nå på at eksport tillatelsen er i boks og at hagla skal bli sendt, og så blir det å hente ut på tollen.

 

En ny Winchester Super X3 Composite koster 999 Euro. Regnestykket blir da som følger.

 

999 euro

-159 euro tysk moms=

839 euro

+100 euro eksport tillatelse

+30 euro frakt=

969 euro=8721NOK

+ 25% norsk MVA 2180NOK=

 

SUM 10901 NOK.

 

Denne hagla selger Sandnes Arms for 14990,-, så du sparer ca. 4000 på å importere selv.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

litt overrasket over at ingen har kommet med det helt opplagte svaret på spørsmålet.

 

Brukt Beretta Silver pigeon 686. De går for ca 10.000,- på finn.no for tida, og IMNSHO er det ingen over, ingen ved siden til den prisen.

Uslitelig, vakker, nydelig "feel". alder er nesten uinterresant.

Lå en 1år gammel 686 på finn.no før helgen, til 10000,-, men den er kanskje solgt?

 

Henta selv en 686 sporting i forrige uke, og det er bare et helt nydelig våpen.

Link to comment
Share on other sites

En Beretta 686 av äldre modell är ett mycket bra val. En bra allroundbössa med utbytbara chocker och en kolvkamshöjare, då har du en bössa även för skjutbanan.

 

I Sverige finns det många 686 till försäljning. Kolla in på www.torsbohandels.com

Inga problem att köpa vapen från Sverige och Tyskland.

 

 

Tom

Link to comment
Share on other sites

Får et halvt år siden var jeg i samme situasjon som deg.

Jeg hadde nettopp tatt jegerprøven og var ute etter en hagle. Etter mye om og men stakk jeg til intersport på majorstua. Der kjøpte jeg en lanber gyttorp lux + tilpassing og havnet på 11000kr. Jeg tror tilpassningen var gull vært, da jeg er lang og hengslette :mrgreen:

Den er veldig god å skyte med, pen å se på og :D

Link to comment
Share on other sites

Enkelt og greit,

stor,

litt tung, og stygg,

svikter aldri,

 

REMINGTON 870 SuperMag.

 

Se på en av disse arbeidsjernene,

kan anbefales på det sterkeste hvis du har litt pondus :shock: ,

og tåler vekten.

 

MADMADS

Jeg har både 870 supermag og Beretta 686 Silver Pigeon (riktig nok sporting), og det er ingen tvil om at 686'n er favoritten når forholdene tillater det.

Ellers, og spes på lange hold (med Turkey choke spesielt), og i litt røffere miljø, er 870'n gull å ha.

 

Men skal du ha 1 hagle, og har råd til det, så kjøp en 686.

Link to comment
Share on other sites

Takker så mye for alle råd og all veiledning jeg har fått av dere here på forumet når det gjaldt kjøp av Hagle.

 

Hagla er nå innkjøpt og det ble en Beretta 686S Silver Pidgeon.Brukt til 9500,-

 

Alle jeg har snakket med her inne og ellers mener det er en god pris på et meget bra våpen.

 

Så da står vel resten på skytteren :wink:

 

Så nok en gang takk for all retledning og alle gode råd på veien

 

Kokken76

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...