Jump to content

Bjørn skutt i nødverge i rendalen


202 outback

Recommended Posts

  • Replies 271
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Han har disp. til å slippe hunden på bjørn hele sommeren. dette er vel tredje gangen dette blir skrevet i tråden :!:

 

En kan også argumentere for at når en trent bjørnehund slippes for å jage bjørn unna sau, faller dette inn under hundelovens §9b, " Båndtvang fastsatt i eller i medhold av §§ 4, 6 og 7 gjelder ikke for... dressert bufehund når den brukes til å vokte storfe, sau eller geit..."

 

Selv om Sveen ikke hadde hatt dispensasjon fra båndtvangen tror jeg det ville være svært vanskelig å dømme han for brudd på båndtvangen akkurat i dette tilfellet, på bakgrunn av nevnte lovtekst.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg sett igjennom alle artiklene som dreier seg om bjørnefellingen og hvis det som fremkommer i avisene er nogenlunde korrekt vil jeg tro at herr Sveen har et problem. Bjørnen oppholdt i nærheten av sauene. Bruk av nødvergeparagrafen fordrer direkte angrep.

 

Synes det er vanskelig å tolke situasjonen ut fra det journalistene har skrevet. Bjørnen ble påskutt når den var "på vei mot sauene", "i nærheten av saueinnhegningen". (Iflg Østlendingen) Siden ble hunden sluppet og bjørnen avlivet.

 

Hva som legges i "på vei mot" og "i nærheten av" må nesten rettsapparatet få vurdere når man har valgt å la det gå så langt. Men i henhold til tidligere tolkning av nødvergeparagrafen er jeg enig i de vurderingene Møkkerbakken sjøl gjør, dvs at Sveen godt kan ha et problem - forutsatt at journalistens nedtegnelser er korrekte.

 

Ut i fra den erfaring jeg har med journalister vil jeg ta hendelsesforløpet her med en klype salt. De skal selge aviser og de fleste har ikke peiling på jakt og natur. De vinkler hendelser ut i fra eget forgodtbefinnende!

 

Så jeg vil ikke prosedere denne saken ved å forutsette at journalistens nedtegnelser er korrekte!

 

Setter også et spørsmålstegn ved politiets håndtering av saken i etterhånd. Greit at de etterforsker saken og kommer til en annen konklusjon. Det er deres jobb å påtale ev. ulovligheter. Men jeg setter spørmålstegn ved at de tar våpnene fra skytteren før en rettskraftig dom foreligger. Fare for gjentakelse er ikke til stede og han er vel heller ikke uegnet til å inneha skytevåpen.

 

Dermed synes jeg dette er et overgrep fra påtalemakta!

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg har sett fra avisene er det kun våpenet som ble brukt mot bjørnen som er beslaglagt, ikke andre våpen, og politiet har presisert at han ikke er nektet å drive jakt.

 

Østlendingen 23/6:

– Bjørneskytteren er medlem av det kommunale rovviltfellingslaget, som for øvrig har oppdrag i Rendalen nå. Er han suspendert fra dette under etterforskningen?

– Nei, det er ikke vår sak. Han har heller ikke fått noe forbud mot å bære våpen, det er kun det aktuelle skytevåpenet som ble brukt som rutinemessig beslaglegges midlertidig under etterforskningen, forklarer Klauseie.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter igjen med et inntrykk av at enkelte her inne mener det er feil at denne saken er under etterforskning.

For meg er det en selvfølge at saken blir etterforsket. Det er vel den beste måten vedkommende kan bevise sin uskyld på ?

 

Tenk dere en trailer som plutselig får en møtende bil i fronten. En situasjon med mange vitner og ingen tvil om trailersjåføens uskyld. Selv om man finner et selvmordsbrev ved siden av sjåføren som valgte trailergrillen, vil denne hendelsen etterforskes, med de "ulemper" dette får for trailersjåføren, som f.eks. promilletest og midlertidig inndragelse av førerkortet.

 

Jeg kjenner mange trailersjåfører, og flere som har opplevd ovennevnte, men ingen som ikke setter pris på en slik etterforskning.....

Link to comment
Share on other sites

Man har lov å påberope nødvergerett når det er fare for direkte angrep på bufe eller tamrein, fastsatt av Viltloven § 11 andre ledd. Definisjonen av direkte angrep kan diskuteres, men i en annen sak uttalte Høyesterett følgende:

 

Høyesterett uttalte - etter en gjennomgang av lovbestemmelsens forhistorie og lovforarbeidene - at uttrykket "under direkte angrep" må tolkes noe mer romslig enn det som kan sies å følge av en snever ordfortolkning, men at dette må begrenses til tilfeller hvor et angrep er umiddelbart forestående.

 

Med bakgrunn i dette kan Sveen ha hatt all mulig rett til å påberope seg rett til nødverge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sitter igjen med et inntrykk av at enkelte her inne mener det er feil at denne saken er under etterforskning.

For meg er det en selvfølge at saken blir etterforsket. Det er vel den beste måten vedkommende kan bevise sin uskyld på ?

 

Tenk dere en trailer som plutselig får en møtende bil i fronten. En situasjon med mange vitner og ingen tvil om trailersjåføens uskyld. Selv om man finner et selvmordsbrev ved siden av sjåføren som valgte trailergrillen, vil denne hendelsen etterforskes, med de "ulemper" dette får for trailersjåføren, som f.eks. promilletest og midlertidig inndragelse av førerkortet.

 

Jeg kjenner mange trailersjåfører, og flere som har opplevd ovennevnte, men ingen som ikke setter pris på en slik etterforskning.....

 

 

Har ingen problem med å forstå at det blir etterforskning, men det får da være måte på!

Har noen av disse trailer sjåførene du kjenner fått indratt telefon, kamera og data pga disse etterforskningene?...

Link to comment
Share on other sites

Nå får du gi deg da. Du skjønner vel at de leter etter et mønster. Det er 60 timer med naturfilming der. Finner de en pliktoppfyllende jeger og naturfotograf styrket dette hans sak. Finner de derimot gjentatte brudd på diverse lover og regler kan dette svekke troverdigheten rundt denne bjørnefellingen.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok politiet er helt nødt til å følge boka til punkt å prikke i denne saken. Dette er saker som gir mye medieomtale og eventuelle avvik vil få stor oppmerksomhet. Skal bli interesant å følge saken videre, tipper det forelå bjørnerov før bjørnen ble observert(tatt i betraktning at vedkommende bar våpen). Har man en skadesituasjon, samt påtreffer bjørn i umiddelbar nærhet til sauene er det liten sannsynlighet for at det ikke er skadebjørnen det er snakk om....

Link to comment
Share on other sites

Se på signaturen: En kjepphøy hundefører som bor på Finnskogen og vil jakte mer rovdyr.

Hahahahaha!! :lol: Ja jeg jager gjerne mer rovdyr kompis, men det er det mange andre her som vil også. Forøvrig så vasser jeg i rovdyr her jeg bor, men ser gjerne en langt støre økning i bjørnebestanden.

 

Er dette et representativt medlem i Laikaklubben som han reklamerer for? Eller finnes det andre der også?

Nå må du skille på signaturdelen og meg som skriver. Det finns alle slags holdninger til dette i laikaklubben, både til rovdyr og sau, men det gjør det i absolutt alle andre jakthundjmiljøer også.

Laikaklubben er intet unntak, vi har medlemmer som er sauebønder, og som klubb blander man seg ikke bort i dette. Her er deg meg personlig som skriver, eller meg som "kjepphøy hundefører fra Finnskogen" som du selv uttalte.

En "kjepphøy hundefører fra Finnskogen" har egne meninger, selv om det tydeligvis tråkker deg på tærne, men det bryr jeg meg svært lite om.

Det er nettopp det som skaper grunnlaget for et forum som dette, at vi ikke er enige i alt.

 

V111: Sikring av sau i mine øyne er inngjerding og at de holdes under oppsyn. Det har jeg skrevet tidligere i tråden her. Noe annet alternativ finns ikke pr i dag, annet enn å slutte med sau. Gjeting har jo vært prøvd uten hell etter hva jeg kan forstå.

Inngjerding fungerer i Sverige, men det skal tydligvis ikke fungere her. Tap har de, men det er lite.

Link to comment
Share on other sites

For å avslutte sauesporet:

1: 7 sau i hegn, eller 1 sau i hegn. Så spiller dette ingen rolle om dette kan klassifiseres som bufe. Og det er det eneste som er viktigt i denne saken her (forøvrig deler vi bønder ofte opp dyra i mindre enheter av forskjellige grunner).

 

2: Det eneste sikkre beskyttelsen for sau, er ikke mer gjeting, ei heller innhegning. Derimot en tilbakegang til tidligere politikk, der så godt som alt rovviltet fjernes. Det er den eneste sikkre måten å sikkre bufe på utmarksbeite på.

Link to comment
Share on other sites

Derimot en tilbakegang til tidligere politikk, der så godt som alt rovviltet fjernes. Det er den eneste sikkre måten å sikkre bufe på utmarksbeite på.

 

Naturligvis, men det vet vi begge at aldri kommer til å skje.

 

Ranger: +1

Man tar ikke ut tiltale i mot en person dersom man ikke er sikker på at man har en god sak.

Det er opp til fyren å bevise sin uskyld, men det er vel ikke tvil om at det er mange usikre momenter i denne saken. Det er bare han som kjenner hele forløpet og det er bare påtalemyndigheten som vet hva de har av bevis som de mener at kan felle ham.

 

Jeg mener fremdeles at man nå ønsker å statuere et eksempel her og et annet i Trysil (som jo er en horribel sak), og jeg er fryktelig glad jeg ikke er i disse personenes sko akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

(tatt i betraktning at vedkommende bar våpen).

 

I filmen om gaupejakt som Sveen var med i som ble sendt på tv i vinter forteller han at han ofte har våpenet med i bilen etter som han er med i viltnemda og må ganske ofte ut på avliving av trafikkskadet vilt. så det kan nok være tilfeldig at han hadde våpen med seg. forøvrig er det jo helt naturlig at saken blir etterforsket, blir bare veldig spennende å se hva som blir utfallet :!:

Link to comment
Share on other sites

(tatt i betraktning at vedkommende bar våpen).

 

I filmen om gaupejakt som Sveen var med i som ble sendt på tv i vinter forteller han at han ofte har våpenet med i bilen etter som han er med i viltnemda og må ganske ofte ut på avliving av trafikkskadet vilt.

 

Denne gangen var det neppe tilfeldig:

 

"Halvor Sveen hadde akkurat kommet hjem etter avsluttet ukejobb som sauepasser i Spekedalen, da han fikk telefon om at det var observert en bjørn like ved småbruket på Sjølisand.

 

Sveen forteller:

- En fisker på Storsjøen som har båtplass nedenfor gården vår, oppdaget plutselig en bjørn foran bilen på veg opp mot fylkesveg 607. Jeg tenkte på de sju sauene mine som går inngjerdet like overfor fylkesvegen, og tok med jämthunden Igor og børsa"

 

http://www.ostlendingen.no/article/20090622/NYHETER15/699836583

Link to comment
Share on other sites

Kanskje Sveen hadde så lite ammo at han ikke turde skyte skremmeskudd? :lol:

 

Når det er sagt tror jeg nok dette får en rettferdig behandling i rettssystemet, det er jo tross alt alle slags folk der også, både jegere og saueeiere.

 

Sikkert lurt å vente med konklusjonene til etter rettsavgjørelsen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg må velge det minste av to onder, så vil jeg heller ha bjørn i skauen enn sau! :roll:

Men jeg håper sannheten kommer fram i denne saken, og at den blir håndtert deretter.

 

Hehe! Faktisk er jeg helt enig med deg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Sveen sier til østlendingen.

 

Halvor Sveen slapp løs Igor for å skremme unna bjørnen. Bjørnen dro på nedsiden av fylkesvegen, og kom etter en liten stund opp på fylkesvegen med retning mot saueinnhegningen. 50-70 meter før innhengingen bestemte Sveen seg for å skyte.

- Bjørnen var på veg mot sauene. Jeg skjøt for å redde sauene mine, sier Sveen.

Skyteavstanden anser han til å være 150 til 200 meter. Sveen mener å ha truffet på begge skuddene.

 

Skuddene var likevel ikke dødelige. Bjørnen snudde og forsvant nedover mot Storsjøen med jämthunden etter seg. Ferden endte et stykke ute i Storsjøen da bjørnen skal ha vendt seg og svømt etter Igor.

 

Jeg synes det er rart at bjørnen fortsatt hadde oppmerksomheten mot sauene, etter hunden ble sluppet.

Link to comment
Share on other sites

[...]Det er opp til fyren å bevise sin uskyld, [...]

 

Hvis ikke rettsstaten Norge har gått alvorlig utforbakke siden sist jeg sjekket, så er det direkte feil.

 

Det er ikke skytteren som skal bevise sin uskyld, men påtalemyndigheten som skal bevise at han er skyldig. Inntil vedkommende eventuelt blir dømt er han faktisk uskyldig.

 

Man tar ikke ut tiltale i mot en person dersom man ikke er sikker på at man har en god sak.

 

Mja... jeg har sett en del eksempler på det motsatte. Det blir ofte tatt ut tiltale i saker som etterhvert blir henlagt på grunn av bevisets stilling. I enkelte saker blir det tatt ut tiltale på en rekke punkter hvor man vet at noen vil bli frafalt, men hvor de likevel er med på å skape et "bilde" av tiltalte som blir dømt for øvrige punkter i tiltalen.

 

At rettsstaten er i utforbakke hersker det vel dessverre liten tvil om.

Link to comment
Share on other sites

Man tar ikke ut tiltale i mot en person dersom man ikke er sikker på at man har en god sak.

 

Der tar du direkte feil! Det har sakene om skumringsjakt i det siste vist med all tydelighet. Når det gjelder rovdyr, så blir iveren etter å dømme noen enda sterkere. Dette er en sykdom enkelte har fått mellom ørene.

 

Bra at noen tør å skyte rovdyr. Skulle vært flere slike saker.

 

Personlig forstår jeg ikke hvorfor bjørnen er fredet. Den er jo ikke utryddingstruet, ikke engang i faresonen.

 

Ellers synes det å være veldig mange tøff@villmarking-med-pc.no her. Det er lett å sitte på nettet å være for store rovdyr. De som lever av naturen og prøver å produsere kjøtt på den eneste fornuftige måten, vet bedre enn oss hvordan virkeligheten er.

 

Og dere "vegetarianere"(antar jeg) som er så imot utmarksbeite kan tenke over dette: Med den totale matsituasjonen som er i verden, så er det direkte umoralsk av oss rike å bruke innmark til å produsere dyrefor.

Link to comment
Share on other sites

Det at det blir tatt ut tiltale i en sak trenger ikke nødvendigvis å bety at man er ute etter å "henge" noen, men at man ønsker å prøve lovligheten av en gitt handling for rettssystemet. Når det kommer til sirkuset rundt skumringsjakten, så er jeg imidlertid enig i at det lukter litt "heksejakt" og en absurd frykt for tap av prestisje fra påtalemyndighetenes side.

 

Bra at noen tør å skyte rovdyr. Skulle vært flere slike saker.

 

Ikke enig. Men at det er alt for stor treghet i systemet når det gjelder å få tatt ut dyr som gjør skade er jeg derimot enig i. Uten at jeg av den grunn kan se at vi er berettiget til å utrydde et hvert dyr med antydning til skarpe tenner og som har kjøtt på menyen.

 

Og dere "vegetarianere"(antar jeg) som er så imot utmarksbeite kan tenke over dette: Med den totale matsituasjonen som er i verden, så er det direkte umoralsk av oss rike å bruke innmark til å produsere dyrefor.

 

Endelig et nytt og forfriskende argument i rovdyrdebatten. Dessverre holder det nok ikke vann i all den tid vi har en overproduksjon av bla sau.

 

Vegetarianer? jeg er veldig glad i kål. Spesiellt hvis jeg får den servert sammen med stykker av sauekjøtt 8) .

Link to comment
Share on other sites

Og dere "vegetarianere"(antar jeg) som er så imot utmarksbeite kan tenke over dette: Med den totale matsituasjonen som er i verden, så er det direkte umoralsk av oss rike å bruke innmark til å produsere dyrefor.

Endelig et nytt og forfriskende argument i rovdyrdebatten. Dessverre holder det nok ikke vann i all den tid vi har en overproduksjon av bla sau.

Overproduksjon? Er det derfor vi importerer sauekjøtt fra "våre antepoder" på New Zealand? (flott "miljøvern" å frakte kjøtt rundt halve verden?)

Link to comment
Share on other sites

Unnskyld, men denne skjønte jeg ikke.

Nei, det forklarer jo litt.. :?

 

Sau er NÆRING. Ulver som tar sau går ut over NÆRINGA og LIVSGRUNNLAGET til folk som bor i distriktene. Alle skadefellinger som er gitt, og kompromisser som blir gjort ang hvor ulven skal ha lov til å etablere seg, har sin bakgrunn i konflikten beitedyr/ rovdyr.

 

At en ulv dreper alle jakthunder den kommer over, eller at alt hjorteviltet forsvinner pga ulv vil ALDRI bli godtatt som grunn til felling. Jakt er hobby. Det er egentlig bare en bonus for byråkratene i MD at vi må slutte med denne barbariske lysten vår.

 

Jeg er heller ikke overbegeistert for sauer jaktterrenget mitt, men jeg vil ikke bytte dem ut med ulver. For DET kommer til å skje den dagen sauehold på utmark opphører. Da vil selv Laikaene til Echo slite...

 

Dette hadde vel lite å gjøre med fellingen i Rendalen, men men..

Link to comment
Share on other sites

Det er lett å sitte på nettet å være for store rovdyr. De som lever av naturen og prøver å produsere kjøtt på den eneste fornuftige måten, vet bedre enn oss hvordan virkeligheten er.

 

Det er vel gjerdet det er lett å sitte på :D Ellers vil jeg komme med en skarp protetst mot at utmarksbeite er den eneste fornuftige måten å produsere kjøtt på. Da hadde vi vel ikke sittet på nettet og vært

tøff@villmarking-med-pc.no
.

 

Sau er NÆRING. Ulver som tar sau går ut over NÆRINGA og LIVSGRUNNLAGET til folk som bor i distriktene.

 

I dette tilfellet snakker vi ikke om næring (jmfr. de sju sauene han har gående for å tilvenne hundene sau), men en del av hobbyen til HS, hund og jakt. Dette minner sterkt om "lille lulle" og åtejakt.

Link to comment
Share on other sites

Da vil selv Laikaene til Echo slite...

 

Du...laikaene til Echo har mer ulv i terrenget enn det de aller fleste her på forumet har, og jeg har allerede vært hos veterinæren med en av dem etter en basketak med ulv. Vi jager i ett av landets mest ulvesikre områder.

Hver eneste gang jeg slipper dem så er det med et sug i magen, men det suget kjenner jeg igjen fra den gangen vi bodde i et annen kommune der det var flust med sau. Los og bjeller er ikke ukjent for mitt vedkommende.

 

Allikevel foretrekker jeg ulven framfor sauen.

 

Laikaen er stor, sterk og rask og har et fortrinn i forhold til andre raser på det punktet, men er det mer enn en ulv har de ingenting å stille opp med. Derfor slipper jeg alltid to og to i slengen etter veterinærturen.

 

Utfallet er det samme om det er en sau eller en ulv, men jeg liker ikke å skyte en hund fordi en annen forlanger det.

Link to comment
Share on other sites

I dette tilfellet snakker vi ikke om næring (jmfr. de sju sauene han har gående for å tilvenne hundene sau), men en del av hobbyen til HS, hund og jakt. Dette minner sterkt om "lille lulle" og åtejakt.

 

Der traff du spiker'n på hodet :lol: Hvor mange er det ikke som har en liten saueflokk som ikke kan betegnes som næringsgrunnlag i det hele tatt.

HS er vel en av dem.

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Noen som har sett denne "Topic" som alle snakker om? Han er sikkert ei grei kar bare man gir han en sjanse...

 

Vel, frå spøk til Clint Eastwood:

Dokke veit at desse trådane blir fulgt med på.

Dokke veit at denne er i ferd med å gå inn i samme spor som alle dei andre liknande trådane...

Dokke veit og kva som er topic, trådtittel er ganske beskrivande.

Link to comment
Share on other sites

Ser at enkelte innlegg nevner at det er tatt ut tiltale i denne saken. Kan ikke se det på bakgrunn av de avislinkene som ligger tråden. De nevner entydig at personen er siktet. Er en vesensforskjell dette, som man kanksje bør merke seg i forhold til hvordan man debatterer saken. Hvis man skal si noe om hvordan man betrakter påtalemakten i Norge, bør man også holde tunga rett i munnen hva faktiske forhold angår.

 

En siktelse behøver ikke å bety at politiet er ute etter å ta deg. Tas det derimot ut en tiltale, betyr det at påtalemyndigheten mener at saken skal straffeforfølges.

 

 

Om jeg ikke tar helt feil...........

Link to comment
Share on other sites

Men vill en siktelse være tilstrekklig grunn til å ta de beslag som politiet her har gjort i vedkommendes private pc etc? Jeg kan ikke se at dette på noen måte kan rettferdigjøres utifra siktelsen (som kun kan etterforskes på annvist sted i terenget og ved avhør). Ett slikt etterforskningsgrep, tyder etter min mening på at politiet er ute etter ham for noe helt annet. Og bruker denne saken for å få tilgang til vedkommendes privatliv (altså at det de egentlig er ute etter, er så svakt begrunnet at ransakelsesordre, ikke ville bli gitt). Er det ikke da på sin plass å "gå" politiet noe nærmere i sømmene med hva de faktisk holder på med?

 

Her er det jo sterke indisier på at politiet tar ut ransakningsordre på ett helt annet grunnlag enn hva som faktisk skal etterforskes. Og en slik "snik" etterforskning er da vel strengt forbudt etter diverse lover? Og noe vi så absolutt ikke er tjent med å la de slippe unna med.

Link to comment
Share on other sites

Sveen sier til østlendingen.

 

Halvor Sveen slapp løs Igor for å skremme unna bjørnen. Bjørnen dro på nedsiden av fylkesvegen, og kom etter en liten stund opp på fylkesvegen med retning mot saueinnhegningen. 50-70 meter før innhengingen bestemte Sveen seg for å skyte.

- Bjørnen var på veg mot sauene. Jeg skjøt for å redde sauene mine, sier Sveen.

Skyteavstanden anser han til å være 150 til 200 meter. Sveen mener å ha truffet på begge skuddene.

 

Skuddene var likevel ikke dødelige. Bjørnen snudde og forsvant nedover mot Storsjøen med jämthunden etter seg. Ferden endte et stykke ute i Storsjøen da bjørnen skal ha vendt seg og svømt etter Igor.

 

Jeg synes det er rart at bjørnen fortsatt hadde oppmerksomheten mot sauene, etter hunden ble sluppet.

 

Jeg er helt sikkert ikke den eneste som har hørt mye rart fra jegere og forholdet til rovdyr, det er ikke få jegere som ønsker seg en natur hvor kun jaktbart vilt og husdyr får leve.

 

Etterforskningen vil i tilfelle avdekke om denne jegeren har slike tendenser.

 

 

8)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt sikkert ikke den eneste som har hørt mye rart fra jegere og forholdet til rovdyr, det er ikke få jegere som ønsker seg en natur hvor kun jaktbart vilt og husdyr får leve.

 

Etterforskningen vil i tilfelle avdekke om denne jegeren har slike tendenser.

8)

 

Hvilken paragraf skal han dømmes etter hvis slike tendenser avdekkes?

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakker ikke om paragrafer, men om moral :wink:

 

Du får pusse paven på'n Halvor da vettu.

 

Ti ave Maria, så er alt glemt og tilgitt ? :lol:

Link to comment
Share on other sites

 

Du får pusse paven på'n Halvor da vettu.

 

Ti ave Maria, så er alt glemt og tilgitt ? :lol:

 

Ikke vet jeg, men jeg foreslår at vi lar polisen håndtere juridiske spørsmål, så får vi på Kammeret ivareta rollen som moralens voktere, en rolle jeg har inntrykk av at en del tar meget alvorlig. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
bump.

 

Noen som har hørt noe mere om denne saken??

http://www.ostlendingen.no/article/2009 ... 98400/1108

 

Det høres merkelig ut at telefonen blir beslaglagt over så lang tid, spørs om det ikke finnes noen tekstmeldinger på den som ikke tåler dagens lys. :roll:

Hvis det ikke finnes noe bevis på telefonen, høres dette ut som et overtramp fra politiets side :!:

 

Det er kommet inn tips om at det er lagt ut åte, hvis dette stemmer tror jeg sveen er ille ute, :|

Link to comment
Share on other sites

Så lenge politiet holder kortene så tett til brystet og ikke sier noe, er det naturlig at det blir spekulasjoner av alle slag i en sak som denne.

Sjekk av mobiltlf er raskt gjort... Guttungen lånte bort mobilen sin til en bekjent rett i forkant av kirkebrannen i Våler, og politiet ville sjekke denne da personen som lånte den visstnok var i politiets søkelys.

Det tok et par timer, så fikk han telefonen tilbake igjen. Politiet tappet alt, og klarerte den. Han fikk t.o.m en liste over sms og samtaler som var kommet inn mens de hadde den :lol:

Finns det ikke bevis på telefonen, så måtte denne returneres eier umiddelbart, fikk guttungen beskjed om.

 

Har ikke H.S. fått igjen telefonen sin enda, så er det nok noe der, men det vil jo vise seg neste uke i tingretten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...