Jump to content

"Halv-heldemper" til CZ452


LongRange

Recommended Posts

Har liggende en Alms heldemper som jeg i lengre tid har hatt planer om å montere på salongen,

har ordnet brotsj for porting av løpet og det var veldig nærme på at løpet blei kappa igår, men

fikk meg ikke til å gjøre det. Laget en halv heldemper som bygger 60 mm på løpet og demper nesten

nesten like bra som den jeg har brukt før som bygde 180mm på løpet og jeg er egentlig veldig fornøyd

med resultatet...både effekt og kosmetisk sett ble det tilfredsstillende og presisjonen er den samme

selv om det ligger en o-ring mot løpet i bakdelen på demperen.

 

Emnet er en liten stump med aluminium og 1/4 gummibåtåre som demperrør :D

halvdemper.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det såg bra ut der der, og rekner med at effekten av den også ikkje var så værst. :)

 

Hvis du vil ha aluminiums rør, til sånne prosjekter, så ta kontakt, så kan me gjere ein bytte handel. Har rør i forskjellig diameter og lengd, til sånne ting. :)

Link to comment
Share on other sites

Men sitter heldemperen fra Alms på, slik at du måtte dreie ned løpet?

 

Så veldig bra ut!

 

Løpet er ikke neddreiiet nei, litt tvangstanker med 12mm dia på løpet slik det må være ift spesifikasjonene fra Alms og

det er litt av grunnen til at jeg kom opp med en fungerende permanent demperløsning som ikke bygger for mye i lengden :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Njææs, det ble ikke bra nok! For lett å bulke det tynne ytterrøret, det gikk ca 5 dager før det var gjort! :oops:

 

Mekket en heldemper i kjelleren før jeg tok baufila og kappa pipa på salongen, etter et par tak så gikk det opp for meg...hva faen er det jeg driver med! :shock:

 

Uæææ!!

heldemp1.jpg

 

Vel, det går ikke å angre seg på ei kappa pipe...

heldemp2.jpg

 

Ferdig dreia, porta og lakka med sinkspray for rustbeskyttelse...

heldemp3.jpg

 

Brukte rettsliper og 25mm pusserundell for å ta ut av stokken, passa perfekt.

Syns det var litt stilig med blank finish, skal motere på en Bushy 3-9x40 Silver for å se om jeg skal ha det slik eller om det blir å blånere heldemperen.

 

Hva syns dere, blank eller blånert finish..??

heldemp4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pent! Selv ville jeg ha blånert "tuten", men det er ikke mitt våpen, så det blir du selv som bestemmer...

Ser at du endelig hadde mot til å sette baufila i løpet, bra! Hadde nesten gitt opp håpet... :wink: .

Hvordan ble effekten, fungerte det etter forventningene?

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk meg ikke til å dreiie pipa helt ned til 12,7mm, stoppet på 15 mm og slo 1/2-20 Unf av tilfeldige grunner (fant ikke M14 tappen! :x )

 

Hele børsa kommer til å få en kammo overhaling med Duracoat når jeg får ut fingeren,

midlertidig så ble den lakket med varmebestandig svart matt, meget tøff og holdbar lakk, brukes f.eks på eksosanlegg.

 

Presisjonen er imponerende, nå skjønner jeg hvordan Alms kan gi denne presisjonsgarantien,

nå går den utmerket med all ammo jeg har testet til nå på 50 meter og effekten...WOW! :D

IMAGE_090.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...