Jump to content

Hviken gjenger på M98?


Guest Thomasnb

Recommended Posts

Hvilken gjenger er det på skruene som fester sammen underbeslag og låskassa på Mauser M98 (HV) tenker da på de to undenfra, en lang og en kortere..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Vet du at de har? Jeg skal ete six-pencen min om de har 1/4"-22 55°withworth skruer (og kjøpe en pose av hver lengde).

 

Den vanligste/eneste kilden til slike er B-square, men av en eller annen grunn lar ikke disse to dumme skruene seg eksportere fra USA. Men en annen bruker har liggende så da ordner det seg med et sett; og så får en følge med på e-bay for flere.

 

En kan selvfølgelig borre litt og gjenge om til 8mm, men det ikke hver gang det er sånn en vil ha det :)

Link to comment
Share on other sites

Vet du at de har? Jeg skal ete six-pencen min om de har 1/4"-22 55°withworth skruer (og kjøpe en pose av hver lengde).

Er du Chief eller Chef? Hiv deg i dreiebenken ombord :winke1:

Går helt fint å dreie de skruene der av en litt større dimensjon umbrakoskrue...

Link to comment
Share on other sites

Absolutt en mulighet, men da er det mer logikk i å gjenge om hullene i kassa :wink:

 

Cluet med de skruene fra B-Square (som plasserer den skyldige på Guantanamo om de sendes ut av USA..) er at de passer perfekt i et sivilt underbeslag; hodet fyller forsenkningen akkurat og ytterkant av hodet flukter akkurat med underbeslaget. De er altså veldig praktiske og pene; og akkurat til dette prosjektet er det et poeng.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...