Jump to content

min første pistol


Hedmarkingen

Recommended Posts

Ikke alle kan være praktisk skyttere :lol:

 

ref: "Hvem her bruker skytebriller?"

Drar denne tråden 'frem fra glemselen'... Jeg var på Hamar IL, pistolgruppa sitt spesialfeltstevne på Terningmoen søndag. På standplass sju ble jeg skadeskutt! :P Det var en skytter på samme lag som meg (jeg på plass en, han på plass fire) som løsnet skudd i klar-stilling (45 grader) med sin .44 magnum. Ikke ett, men to skudd gikk i bakken. Jeg kjente en sviende smerte i høyre kinn etter første smell, og jommen traff han meg i skytehånda med neste skudd. Jeg fjernet et blyfragment i hånda etterpå, men blybiten som satt i kinnet måtte jeg ta hjemme med kniv...

(Skyteleder lot oss skyte ferdig, og jeg fylte!!!)

Hadde blysplinten truffet 5 cm høyere og 2 cm lengere ut, hadde dette gått meget galt! (Jeg bruker vanlig skytebrille, men den hadde ikke forhindret sprut fra siden.)

Får meg til å tenke litt dette her!

 

Vernebriller er FORNUFTIG!

Link to comment
Share on other sites

@Hveem: Gratulerer med en flott Ruger MKII!

 

En slik var også min første pistol og den var ypperlig til mine ferdigheter og bruk. Etterhvert fikk havebegjæret meg til å kjøpe dyrere "feltpistoler", men jeg skjøt ikke noe bedre med noen av dem. Per i dag har jeg en S&W 41, men jeg skulle så absolutt ha hatt en MKII i tillegg.

 

Jeg registrerer at 22/45 varianten blir nevnt. Vi hadde en slik i min forrige klubb og jeg var ikke imponert. Grepet var litt for glatt og jeg kan ikke si at grepsvinkelen fikk den til å føles som en 1911 slik som reklamen sier.

Link to comment
Share on other sites

Hovedforskjellene er vel at MKIII har

-Indikator som viser om det er skudd i kammeret

-Kan ikke avfyres uten magasinet på plass

-Montasjeskinne for optikk med skruer følger med

-Magasinutløseren er flyttet fra under magasinet til over tommelen

-Flere sikring features?

 

Åsså påstås det at den er laget "billigere/dårligere" enn de eldre modellene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...